Tietoa ja kokemuksia Teroluteista kaipaisin!!!!

Heippa!!! Eli mä syön nyt kolmatta kiertoo terolutia kp 15-24. Kysyisin nyt teiltä joilla on kokemuksta tai tietoa Terolutista.Olen todella iloinen ja helpottunut jos vastaisitte. Eli siis: Voiko Terolut estää oviksen jos se tapahtuu vasta ton kp 15 jälkeen?? Voiko Terolut aiheuttaa vuodon vaikka olisin tullut raskaaksi?? ja minkalaisia oirita/sivuvaikutuksia Terolut voi aiheuttaa?? Kiitos todella paljon kaikille vastanneille etukäteen!!!
 
Heips, minulla ei ole kokemusta noista, mutta tällaisen ketjun löysin:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t776539

Noiden juttujen mukaan terolut (ja niin olen minäkin käsittänyt) auttaa jos luteaalivaihe on liian lyhyt, eli nimenomaan sitä täytyy syödä ovulaation jälkeen. Keltarauhashormoni saattaa estää ovulaation, jos aloitat syömään niitä ennen kuin itse ovis on tapahtunut.
 
Hei
Oon itse syönyt ko lääkettä ja mulla oli mielestäni hieman tavallista enemmän päänsärkyä. Se kyllä tasapainotti kierrot ja tulin raskaaksi. Ajattelen ettei Terolut aiheuta vuotoa jos olet tullut raskaaksi. Olen terveydenhuollon ammattilainen niin että käytän tätä lääkettä potilaillani. Terolut saattaa mahdollisesti aiheuttaa ovulaation eston jos syöt sitä ennen ovulaatiota. Eli tarkoitus on aloittaa kun ovulaatio on ollut.
 
Olen syönyt kaksi Terolut- kuuria. Jo ensimmäisen kuurin aikana rinnat tulivat TODELLA kosketusaroiksi. Pelkkä rintsikoitten riisuminen sattui. Menkat tulivat kuitenkin tasan kolme päivää kuurin loputtua, kuten kuuluukin.

Toisen kuurin aikana rinnat tulivat taas kipeiksi. Kolme päivää kuurin loputtua alkoi tulla ruskeaa vuotoa (niin vähän, että pikkarisuojalla pärjäsi hyvin). Vuotoa tuli viisi päivää ja olin jo hyvin toiveikas vauvan suhteen. Menkat kuitenkin alkoivat ja yritys jatkuu.

Onko muilla samoja ongelmia Terolutien kanssa?
 
Hei!

Mä oon syöny teroja ja syön edelleenkin, koska mulla on pco eikä menkkoja tule ilman niitä. :ashamed: Mun käsittääkseni terolut voi estää oviksen, jos ovis tapahtuu vasta sen jälkeen, kun teroja alkaa syömään. Itselläni tosin ei tuosta kokemusta ole, koska en ovuloi normaalisti. Jos raskaudut siitä kierrosta missä syöt teroja, niin vuoto jää toki pois. Joissain harvoissa tapauksissa voi pientä tiputteluvuotoa tulla, mutta ei kunnon menkkoja. Omat kokemukseni sivuvaikutuksista oli tosi lievät. Pientä päänsärkyä oli silloin ensimmäisillä terolutkierroilla, mutta kun olen syönyt niitä jo pidempään niin ei ole enää mitään sivuvaikutuksia. Sen olen huomannut, että kun olen syönyt teroja nyt pidempään niin niiden teho alkaa tavallaan hieman "laimeta". Mun tapauksessa kierto hieman pitenee, vaikka alussa menkat tuli aina kaksi päivää viimeisen teron ottamisesta. Nyt voi mennä pidempään.

Ja tosiaan, jos ovulaatiossa on häikkää niin sitä ei teroilla pysty korjaamaan vaan tarvitaan clomifen, niinkuin minun tapauksessani. Mullakin teroilla saatiin aina vuoto tulemaan, mutta se oli vain semmoista "tekemällä tehtyä vuotoa" eli ovista ei tapahtunut. Kun sain clomifenit niin teroja en enää tarvinnut, koska clomeilla saatiin ovis aikaan ja menkat tuli niillä kierroilla tasaisesti kun en ollut raskautunut.

Meni vähän asian vierestäkin nyt. :whistle:
 
Olen syönyt nyt kaksi kuuria teroluteja. tässä kierrossa ovulaatio oli vasta terojen aloittamisen jälkeen. luteaalivaihe jäi teroista huolimatta lyhyeksi (9pv), tänään tullut tuhrua. Lämmöt edelleen normaalia korkeammalla, elättelen toiveita kunnes kunnon vuoto alkaa.
Netistä luin lääkäripalstalta että terot eivät edistä muttei myöskään estä raskautumista.
Mulla on ollut huonoa oloa ja päänsärkyä. saattaa johtua terolutista...
 
Joillain terot voi auttaa ovikseen sitä kautta, että kun ensin on pakotettu menkat tulemaan niin kroppa tajuaisi alkaa itse toimimaan ja siten tulisi ovis. Riippuu niin siitä, mikä on se ovuloimattomuuden syy. Terot usein auttaa selittämättömiin hormonihäiriöihin. Joillekin riittää yksikin kuuri kierron säännöllistämiseksi. Itse en ole pelkkiä teroja ottanut vaan ne oli yhdistelmällä clomit+terot.
 

Yhteistyössä