Hei!
Mä oon syöny teroja ja syön edelleenkin, koska mulla on pco eikä menkkoja tule ilman niitä. :ashamed: Mun käsittääkseni terolut voi estää oviksen, jos ovis tapahtuu vasta sen jälkeen, kun teroja alkaa syömään. Itselläni tosin ei tuosta kokemusta ole, koska en ovuloi normaalisti. Jos raskaudut siitä kierrosta missä syöt teroja, niin vuoto jää toki pois. Joissain harvoissa tapauksissa voi pientä tiputteluvuotoa tulla, mutta ei kunnon menkkoja. Omat kokemukseni sivuvaikutuksista oli tosi lievät. Pientä päänsärkyä oli silloin ensimmäisillä terolutkierroilla, mutta kun olen syönyt niitä jo pidempään niin ei ole enää mitään sivuvaikutuksia. Sen olen huomannut, että kun olen syönyt teroja nyt pidempään niin niiden teho alkaa tavallaan hieman "laimeta". Mun tapauksessa kierto hieman pitenee, vaikka alussa menkat tuli aina kaksi päivää viimeisen teron ottamisesta. Nyt voi mennä pidempään.
Ja tosiaan, jos ovulaatiossa on häikkää niin sitä ei teroilla pysty korjaamaan vaan tarvitaan clomifen, niinkuin minun tapauksessani. Mullakin teroilla saatiin aina vuoto tulemaan, mutta se oli vain semmoista "tekemällä tehtyä vuotoa" eli ovista ei tapahtunut. Kun sain clomifenit niin teroja en enää tarvinnut, koska clomeilla saatiin ovis aikaan ja menkat tuli niillä kierroilla tasaisesti kun en ollut raskautunut.
Meni vähän asian vierestäkin nyt.