Tietäisikö joku miksi näin?(menkoista ja kovista kivuista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mari83

Vieras
Syön Yasmin- pillereitä ja tauon pidän aina yhden levyn jälkeen, kuitenkin joka kerta menkat tulevat vasta perjantaina kun pilleritauko alkaa maanantaina jo. Miksi kummassa näin?
Toinen mitä olen pohtinut on se, voivatko yhdistelmäehkäisypillerit aiheuttaa alavatsakipuja? Olen kuullut että ne estävät niitä mutta mulla ei ainakaan näin. Vatsakipuja on 2 vkoa kuukautisten jälkeen 2 päivää, sekä päivä ennen menkkoja sekä niiden aikana. Kivut ovat välillä aika kovia. Itse olen käyttänyt yhdistelmäehkäisyä niin kauan etten edes muista oliko kipuja ennen pillereitä, mutta ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen olivat täysin kivuttomat (tällöin en siis ollut ehkäisyä vielä aloittanut)
Kipujen syyksi olen pelännyt myös endometrioosia, mutta yhdyntäkipuja ei ole ollut.

Kiitos jos osaatte neuvoa :)

Minä söin aikoinaan Trikvilareja. Ne ovat yhdistelmäpillereitä. Kun sunnuntaina söin liuskan viimeisen pillerin, alkoivat menkat joko torstaina tai perjantaina. Eli ei ne heti viimeisen pillerin syömisen jälkeen ala.

Siihen en osaa vastata, että voivatko yhdistelmäpillerit aiheuttaa vatsakipuja. Minä ainakin jouduin vaihtamaan raskauden jälkeen Trikvilarit matalampihormonisiin pillereihin, Mercilon-merkkisiin. Minulla nimittäin Merciloneilla hoidetaan aivan kamalia PMS-oireita, joihin Trikvilareista ei ollut mitään apua. :|

mä myös viimesen pillerin otan sunnuntaina ja menkat alkaa sitten keskiviikkona tai joskus harvoin torstaina. yleensä se väli ennneku menkat alkaa on vissiin toi 3 päivää muttei toi 5pvä varmasti oo mikää huono juttu. Ja mulla myös Yasminit.

Noihin kipuihin en myöskään osaa vastata koska mulla oli älyttömät menkkakivut ennen pillereitä, pillereiden aloituksen jälkeen ei enää mitään. pientä alaselkä kipua on mutta se loppuu saman päivän aikana. Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä mitä mieltä th on.

Kiitos vastauksista. Mieheni ehdotti että lopettaisin pillerit väliaikaisesti joksikin aikaa ja katsottaisiin tuleeko näitä oireita ilman Yasmineja. Oltaisiin siis pelkällä kondomiehkäisyllä tämä aika. Mikähän olisi hyvä aika olla ilman? Neuvolan th en koskaan saa kiinni soittoajalla siksi kysyn täällä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mari83:
Kiitos vastauksista. Mieheni ehdotti että lopettaisin pillerit väliaikaisesti joksikin aikaa ja katsottaisiin tuleeko näitä oireita ilman Yasmineja. Oltaisiin siis pelkällä kondomiehkäisyllä tämä aika. Mikähän olisi hyvä aika olla ilman? Neuvolan th en koskaan saa kiinni soittoajalla siksi kysyn täällä :/

soittelet ihan ilman soittoaikaa, niin mä teen jos ei saa kiinni ja eipä ne mulle ikinä mitään oo siitä sanonut :D
ja kyllä kun itse käy th:n luona niin lähes aina joku sinä aikana soittaa myös.

mulla nyt ollu nuo samat ku sulla käytössä 6kk.sitä ennen melianet,sillon kipuja ei ollut ollenkaan ja vuoto alko säännöllisesti mutta kamee päänsärky ain oli.. mut ku vaihoin niin tuli kivut ja epäsäännöllinen alkamispäivä..to eka päivä ilman pillereitä,joskus vuoto alkaa la, joskus ti...

Mulla yksi syy, miksi lopetin pillerit (muitakin haittavaikutuksia oli), oli jatkuvat alavatsakivut. :) Menkat kyllä tuli säännöllisesti ja silloin kuin pitikin, mutta rinnat olivat jatkuvasti kuin turvoksissa olevat räjähdysvalmiit pommit, alavatsaa koski, mielialat heitteli, seksihalut poissa...

Jätin pilsut pois ja homma korjaantui. :) Endo tutkittiin, mutta ei ollut. Mitään muuta syytä ei tolle kipuilulle löytynyt kuin pillerit.

Olen käyttänyt Harmonetteja, evra- laastareita, Cerazzeta hetken sekä näitä Yasmineja ennen synnytystä jonkun aikaa ja nyt taas. Eli melkein koko ajan ollut yndistelmäehkäisy päällä ja kipuja silloin ollut. Lisäksi kärsin päänsäryistä.