Tietäiskö kukaan? Keskenmenon jälkeen jälkitarkastus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkasenPyöree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ystäväni sai juuri ennen joulua, tai oikeastaan sikiöt olivat kuolleet, joten raskaus jouduttiin keskeyttämään.. mutta kuitenkin..
Jälkitarkastus hänellä on ensi viikolla, eli noin kolmen viikon jälkeen tapahtuneesta.

Kolmisen viikkoa.
Itselleni suositeltiin kaavinnan yhteydessä, koska aina on mahdollista, et jotain vielä kohtuun jää. Sanoivat, että uutta raskautta ei tulisi yrittää ennen jälkitarkastusta.
Näin meillä päin.

Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Onko se ihan pakollinen? Kaikki kuitenkin tuli itsestään pihalle, ja päivä km:n jälkeen kohtu oli tyhjä (ultrattiin)

No mä sain ajan samalla kun lääkkeetkin sain, mutta sulla siis todettu kohtu tyhjäksi joten katsoivatkohan sitten ettet tarkastusta tarvitse?

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Onko se ihan pakollinen? Kaikki kuitenkin tuli itsestään pihalle, ja päivä km:n jälkeen kohtu oli tyhjä (ultrattiin)

No mä sain ajan samalla kun lääkkeetkin sain, mutta sulla siis todettu kohtu tyhjäksi joten katsoivatkohan sitten ettet tarkastusta tarvitse?

No sillon kun ultrattiin, niin samalla sain 4 cytoteciä (varmuuden vuoks). Ja kaik kyllä tuli ulos. Silti sanoivat että pitää varata aika jälkitarkastukseen

Mulla kaksi kaavintaa ja molemmista ohjeistettu jälkitarkastukseen. Ekasta kävin neuvolan lääkärillä ja tästä jälkimmäisestä varattu aika yksityiselle. Haluan tietää että kaikki kunnossa uutta raskautta varten.

Oliskohan se ollu joku kolme viikkoa kun piti mennä jälkitarkastukseen.
Sain varmuuden vuoksi cytosecit kotiin (siis mä en tiedä miten noi kirjotetaan) vaikka kohtu oli jo ultratessa melko tyhjä.

Sit vaan katottiin ultralla että kaik on ok..

Riippuu varmaan aika paljon siitäkin millanen keskenmeno on ollut: spontaani vai keskeytynyt keskenmeno ja miten pitkällä raskaus on ollut.

Itsellä geneettinen keskeytys rv:llä 18+0. N. 4h synnytyksen jälkeen kohtu todettiin ultrassa tyhjäksi. Sanoivat että varaa aika jälkitarkistukseen neuvolastasi. Lääkäripulan vuoksi jälkitarkastukseen pääsy oli n. 6 vkon päästä keskeytyksestä. Lääkäri teki perustutkimuksen, vaikka ei oikein tiennyt mitä pitäisi edes tutkia.. Kyseli onko mitään ylimäärästä vuotoa tai kipua. Mulla keho palautui siis tuosta hyvin (luojan kiitos, henkinen parantuminen on vasta aivan alkutekijöissään... :'( ), valitettavasti kaikki eivät ole yhtä onnellisia ja joillain kivut ja vuodot saattaavat jatkua ja jatkua ja siksi se jälkitarkastus on syytä suorittaa, että varmistetaan että kohtu on varmasti tyhjä kaikesta raskausmateriaalista.

Tietenkin jos koet, että olet fyysisesti jo kunnossa ja ei ole ylimäärästä vuotoa eikä kipuja niin en näe mitään syytä, että sun olis ihan pakko sinne jälkitarkastukseen mennä. Lähinnä kai se on sitä, että saa mielenrauhan.

Yhteistyössä