Tietääkö kukaan jos pontikankeittovehkeet saa vielä ostettua?

vierailija
juu herrat vetää meidän piikkin shampanjat ja konjakit mutta auta stna jos köyhä haluaisi ihan omilla taidoillaan valmistaa alkoholia ilman että valtio puuttuu asiaan...stna

Ja niin on pontikkapannu tilattu. Myyjä on EU:n sisällä ja tullin kanssa ei siis pitäisi tulla ongelmia. Pannu on pieni 5-litrainen ja sitä on tarkoitus käyttää keittolevyllä.
Vähän ihmettelen miksi valmiit pannut on tarkoitus käyttää myös käymiseen. Minä ajattelin tehdä kiljun etukäteen erillisessä astiassa ja tislata sitä pontikkapannussa.

Ja niin on pontikkapannu tilattu. Myyjä on EU:n sisällä ja tullin kanssa ei siis pitäisi tulla ongelmia. Pannu on pieni 5-litrainen ja sitä on tarkoitus käyttää keittolevyllä.
Vähän ihmettelen miksi valmiit pannut on tarkoitus käyttää myös käymiseen. Minä ajattelin tehdä kiljun etukäteen erillisessä astiassa ja tislata sitä pontikkapannussa.
Anna anopin sitte maistaa aina ekaks

• Haha
Reactions: Lispetti
Elintärkeää huomioida: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pontikka

Huomioon kannattaa ottaa myös materiaalit mistä laitteisto on valmistettu ja niiden terveydelliset riskit.

Muitakin huomioitavia asioita löytyy runsain mitoin, mutta en ryhdy niitä luettelemaan. Suosittelen kuitenkin tutustumaan niihin lämpimästi, ettei käy kylmät.

vierailija
Pirtua olen juonut, mutta en nyt muista olenko juonut ponua.
Eihän ponu maistu kossulle vaan enempi pirtulle?

vierailija
On hitto vieköön rahaa käyttää pontikkapannuun mutta ei leivinpaperiin tai kuukautissuojiin. Aivan käsittämätöntä koheltamista ja pimeässä hapuilua. Oletko lainkaan aikuinen ihminen.

Ette kai te ala ryyppäämään!!!!😱

On hitto vieköön rahaa käyttää pontikkapannuun mutta ei leivinpaperiin tai kuukautissuojiin. Aivan käsittämätöntä koheltamista ja pimeässä hapuilua. Oletko lainkaan aikuinen ihminen.
Yleensä jos anoppi ajetaan ulos niin siihen tarvitaan joku syy.
Kun juotat anopille puol pottua ponua niin hänet on hyvä viedä kotiinsa nukkumaan pää selväksi.

• Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
Äläs ny keuhkoo. Täällä syrjäkulmilla on niin monta mukulasakkia kasvatettu ja korkeesti koulutettukin, ja just nimenomaan sillä rahalla, mitä on pontikan myynnistä saatu. Että kyllä kai ton Kilttiksenkin alkaa se kirstunpohja jo näkymään, kun on tollaset metkut mielessä.
Ei muuta kun pannut pöhiseen ja pillit vinkuun, mutta tee nyt ihmeessä se tehtaasi jonkun naapurin mettään. Mieluummin sellasen perikunnan, joka ei mettänhoidosta tiä sen enempi kun se kuuluisa porsas siitä vielä kuuluisammasta hoppeelusikasta, eikä näinollen tuu joka sukupolven aikana mettäänsä edes kattomaan.

• Tykkää
Reactions: krut

Yhteistyössä