tietääkö joku..

lopetin cipralexin käytön muutama päivä taaksepäin, syötyäni sitä joitakin kuukausia(lopettelin annosta pienentäen muutaman viikon ajan) ja semmosia huimaushumahduksia ja jonkilaisia säpsyjä kehossa oon sen jälkeen tuntenu ja soitin psyk.sair.hoitajalle kysyen näiden vieroitusoireiden kestosta ni hän sanoi ettei oo normaalia et tulee viekkareita ja käski varata ajan yleislääkärille ´koska sanoi tän olevan jotain muuta ku vierotusoireita..aika outoa sillä minä oon kuullu näiden olevan asiaan kuuluvia joillaki.Mut cipralex ei kuulemma tämmösiä tuntemuksia aiheuta!!!! Apua, auttakaa joku..

Höpö höpö. Ite söin joskus cipramilia joka on muistaakseni samantyyppinen lääke ja mulla ainakin oli vieroitusoireita. Huimausta ja masennuksen hetkellistä pahenemista eli samoja oireita kuin lääkettä aloittaessakin. Meni jokunen viikko niissä ennenkuin helpotti.

Mulla on myös vastaava lääkitys ja todellakin tulee huimaushumahduksia ja säpsähdyksiä jo yhdenkin päivän aikana jos lääke on jäänyt ottamatta. Lääkitys pitäisi lopetella hiljakseen määrää vähentämällä monen kuukauden kuluessa. Kerran olen lopettanut lääkityksen näin, eikä tullut isompia oireita. Tsemppiä!

kiitos teille vastaajat! :flower: ja lisääkin tahtoisin kuulla kommentteja..minäki just mietin et lopetinko silti liian nopeassa ajassa, ku kolme viikkoa söin puolikasta cipraa..Ärsyttää vaan tuo muka ammatti-ihmisten reaktio ettei cipralex aiheuttaisi mitään vieroitusoireita.Tulee vaan itselle kauhukuvia et jos se sittenki on jotain muuta :ashamed: mut nuo viestit kyllä helpottaa etten oo väärässä, enkä suinkaan ainut ;)

liisa ihmemaassa
hellou! onko kelleen tuttu tunne ku cipran käyttö loppunu, ni semmonen että ku siirrät katsettas kohdasta a kohtaan b ni samalla tuntuu semmonen sekunnin väristys kropassa?

tuntematon
onkx muita jotka käyttäny vaan vajaa puoli vuotta ko. lääkettä ja saanu silti viekkareita? mulla on kestäny kohta 2 viikkoa just semmonen säpsähtely kropassa..et millonkahan loppuu..?!

Minulle annettiin lääkitystä lopettaessani seuraava neuvo...siis lääkäri antoi.Lopeta niin että vähennät yhden tabletin viikossa, eli tällä viikolla et ota maanantaina, ja muina päivinä normaalisti.seuravaalla viikolla et ota maanataina, ja esim. torstaina..jne...eli elimistö tottuu pikkuhiljaa siihen et lääkkeen määrä vähenee...sit ku ottaa vaa sen viimesen ni vielä pinentää annosta vaikka 20mg:sta 10 mg:n...tää toimi mulla ja lääkityksen purkamiseen meni noin 2,5 kk, koska välillä annosta piti sitten lisätä juuri noiden sivuiureiden eli "sähköiskujen" ja huimauksen takia.

Yhteistyössä