Tietääkö joku: naisen rasvaprosentti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuinka?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
15-22 mun mielestä aika hyvä ulkoisesti ajatellen. +22 alkaa olemaan jo ylimääräistä 27% ylimääräistä on jo paljon.. Suosittelen pihtimittausta, sähkövempeleet heittää ihan hemmetisti riippuen miljoonasta eri asiasta.

[QUOTE="vieras";27995442]Niin, sä puhut ulkoisesti ajatellen,mä terveydellisestä näkökulmasta.

15 voi olla hyvä ulkoisesti, mutta norminaiselle se usein jo aiheuttaa hormonihäiriöitä.[/QUOTE]

Ja tuokin on makuasia. Minusta hyvin vähärasvainen keho ei näytä hyvältä. Enkä nyt tarkoita, että ihailisin ylipainoa.

[QUOTE="vieras";27995442]Niin, sä puhut ulkoisesti ajatellen,mä terveydellisestä näkökulmasta.

15 voi olla hyvä ulkoisesti, mutta norminaiselle se usein jo aiheuttaa hormonihäiriöitä.[/QUOTE]

norminaiselle se 15 % tuskin vielä aiheuttaa mitään, sitten kun on kovasti treenamalla saatu tiputettua tonne 15% niin ongelmia saattaa tulla.

[QUOTE="vieras";27995385]18-25.

Jonkun mainitsema 15 on jo ihan liian alhainen jos ei ole ammattiurheilija.
Menee jo hormonit helposti sekaisin ja tulee ongelmia.[/QUOTE]

Tällainen käsitys minullakin on. Itse kun kävin kehonkoostumusmittauksessa, niin sanottiin muistaakseni, että 16 olisi terveellisen alaraja. Siitä alhaisemmaksi jos menee, niin saattaa tulla juuri noita em. ongelmia.

Sekin kannattaa huomioida, että erilaisilla mittaustavoilla/laitteilla saattaa saada erilaisia tuloksia. Itse makasin pedillä ja pitkin kehoa laitettiin lätkiä kiinni. Sitten on myös sellaisia laitteita, joissa seisotaan ja pidetään kahvoista kiinni. Mieheni on kokeillut kumpaakin ja saanut niistä erilaisia tuloksia. Samoin on käynyt monille hänen treeniporukassaan. Muistaakseni seisottavassa mittauksessa on saatu alhaisempia lukemia, mutta ihan varma en ole. Luulisin, että se maattava laite piti melko hyvin paikkansa, kun mulla oli 20, mikä oli juuri siellä sopivan alarajoilla. Eli toivottavasti ei siis ainakaan yläkanttiin näyttänyt, että olisin oikeasti liian rasvaton. :D

Sitten nykyään myydään jotain analyysivaakoja kotikäyttöön, mistä osa on kyllä ihan huuhaata ja näyttää jotain aivan utopistisia lukemia...

Omronin bf näytti mulle rasva% 20 kun pihti mittaus näytti 7%.
vaaka näytti 16% samaan aikaan..
Omronin tuloksiin vaikutti kaikki, mm se kuinka paljon nestettä oli kertynyt kroppaan ym ym

Miten se pihtimittaus muuten toimii? Kun tuli vaan mieleen, että jos se on sellainen kuin kuvittelen, että ihoon kiinnitetään jotain pihtejä, niin miten se ottaa huomioon kehon sisällä olevan rasvan? Eikös sitä aina sanota, että ihon alle kertyvä rasva ei ole ihan niin justiinsa, vaan elinten ympärille kertyvä rasva on vaarallisempaa?

mulla mitattu 5 eri kohtaa poimumittauksessa ja ei huomio sisäelin rasvaa.. ainut mittaus joka kertoo rasvan todellisen määrän on vesimittaus jota ei taida olla suomessakaan kuin parissa paikassa.

noi vaat ja sähkövempeleet ei tosiaan ole luotettavia, antavat samalle ihmiselle ihan eri tuloksia riippuen mm edellispäivän syönnistä.

terveellä treenamattomalla naisella saattaa rasva% olla 15 ja sillon ei näytä edes treenanneelta, käykääs katselemassa kuvia miltä näyttää treenannut nainen 15% rasvoilla ja treenaamaton.

Omronin bf näytti mulle rasva% 20 kun pihti mittaus näytti 7%.
vaaka näytti 16% samaan aikaan..
Omronin tuloksiin vaikutti kaikki, mm se kuinka paljon nestettä oli kertynyt kroppaan ym ym

Onko nämä kaikki laitteet siis jotain kotikäyttöisiä? Kun puhut sähkökäyttöisten ja pihtien eroista, niin on kai silläkin väliä, että kuinka laadukkaista laitteista on kyse. Kovin perehtynyt en asiaan ole, kun olen vain kerran mittauttanut itseni, mutta sen tein urheilutapahtuman yhteydessä, kun paikalla oli mittauksia suorittava yritys laitteineen.

En toki tarkoita, että kaikki kotikäyttöön myytävät olisivat huonoja, mutta luultavasti kuitenkin ammattilaisten laitteet on vielä tarkempia. Vaikka kyllä noista ammattilaistenkin vehkeistä voi saada eriäviä tuloksia.

Kaikkein pahiten vikaan mennyt rasvaprosentin mittaus oli mieheni kaverin jollain todella halpis analyysivaa'alla suoritettu. Treenaava mies sai lukemaksi jotain 40, kun todellisuudessa on kuitenkin ihan reilusti alle 20. :D

Yhteistyössä