tietääkö kukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku viisaampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku viisaampi

Vieras
Olen sossun toimeentulotuki asiakas ja haluaisin äitiysavustuksen rahana.Vaikuttaako se kuitenkin sossurahoihini jos otan rahana?

Kysehän on siis "verottomasta" avustuksesta muttei taida olla ihan mitätön summa sossun rahoja saavalle...?

Elatustuestakin tarvitsisi tietää vaikuttaako kunnan maksama elatustuki kotihoidontukeni määrään?
Olen saanut 1.kerran tukea nyt lokakuulle ja pitäisi ilmoittaa kelalle ja kiinnostaa pieneneekö kh-tukeni?

Toimeentulotukilaskelmassa huomioitavat tulot ja varallisuus

Tuloja ovat hakijan ja tämän perheenjäsenten käytettävissä olevat tulot.
Tuloina ei kuitenkaan huomioida vähäiseksi katsottavia avustuksia ja ansiotuloja, äitiysavustusta, eläkkeensaajan tai lapsen hoitotukea, vammaistukea, työvoimapoliittisessa koulutuksessa olevan ylläpitokorvausta eikä perheen alle 18-vuotiaan lapsen tuloja siltä osin kuin ne ylittävät hänen omat elinkustannuksensa.

Minäkin saan kunnalta elatustuen ja ihan ensikerran sen vasta sain,kovasti jännittää onko se +-0
jos vähentävät kotihoidontuestani :(
On muutenkin tiukkaa taloudellisesti.

tähän mennessä olen saanut sossusta rahaa vuokran ov.osuuten 200e nyt tulevaisuudessa tuskin saan kun on noi elatustuet?Eli meneekö se sossun puolelta siihen että joudun elarit käyttämään vuokraan?Olen ihan sekaisin enkä pääse selvittämään asiaa virastosta vähään aikaan:(
Tietäisikö joku?

Uusimmat

Yhteistyössä