Tietääkö kukaan palkanmaksusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhymä

Vieras
Sopimuksessa lukee, että palkanmaksukausi on 1 kuukausi ja palkka maksetaan kuun 15. päivä. Jos aloitan työt 1.6, niin milloin minulle maksetaan palkkaa ensimmäisen kerran? 15.6 vai 15.7?

[QUOTE="vieras";28429867]Useilla aloilla palkan saa puoliksi jälkikäteen ja puoliksi etukäteen, eli heti ensimmäisen kuun 15. päivä ja siitä alkaen aina 15. päivä.[/QUOTE]

Okei, meillä sai 1,5 kk palkan kerralla, muttei etukäteen. Ilmeisesti siis riippuu alasta.

[QUOTE="hmm";28429885]Meillä sulle tulisi palkka 15.7., ei makseta etukäteen vaan kaikki jälkikäteen[/QUOTE]

samma här, iso i-kirjjaimelta alkava firma, :snotty:

yrjöhymiön ansaitsee tuo p***apulju, palkanalennuksia palkanalennusten perään...(eli mikä palkanmaksu, pitäisi kysyä nykyään).

verotuksesta kyllä näkee, miten palkka on pudonnut kymmeniä prosentteja.
ISO lyö pientä, ihan laillisesti.

lukekaa noita riistojuttuja ja ihmetelkää.Työttömilläkin on helpompaa, kun tulee se korvaus eikä tarvi töissä raataa kuin orja.
jos itse lähtee tuolta työttömäksi, tulee kolmen kk.n karenssi rangaistukseksi.

kun ensin on ehdot poljettu törkeästi työnantajan ja ammattiliiton taholta.
onko suomi siis oikeusvaltio, vai orjien valtio. Tätä voi kysyä itseltään, joka ainoa päivä. :snotty:

[QUOTE="Vieras";28429991]Tämä iso i- kirjaimella alkava yritys on sekä mitä luulen, meillä se olisi 15.7 mutta voi pyytää ennakkoa.[/QUOTE]

Just ettei voikkaa olla sama

hehe, ja meillä EI tod. voi pyytää ennakkoa, yllatys yllätys,,,
tai pyytää voi tietty, mutta ei tipu.

anteeksi ot-vuodatukseni, muuten. Asia on kuitenkin niin tärkeä jokaiselle suomalaiselle. Kun tuo alennus-muotivillitys tuntuis leviävän.

esim. av-kääntäjät. 70 % yhdellä rysäyksessä. :D mukavaa, eikö

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhymä;28429843:
Sopimuksessa lukee, että palkanmaksukausi on 1 kuukausi ja palkka maksetaan kuun 15. päivä. Jos aloitan työt 1.6, niin milloin minulle maksetaan palkkaa ensimmäisen kerran? 15.6 vai 15.7?

Aloitin 8.10 ja eka palkka oli 15.10 :).

Yhteistyössä