Tietääkö kukaan, paljonko maksaa Melatoniini 3mg 100 tbl?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unetonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse hain viimeks YO:n apteekin valmistetta hintaan 10,56 ja apteekkari sanoi sen olevan heillä viitisen euroa halvempaa kuin tuo Töysäläisen apteekin valmiste, jota itselläni aikaisemmin oli ollut.

Tarvitseeko tätä varten siis reseptin? Kuinka helposti se irtoaa, vai pitääkö kaiket yöt olla nukkumatta, että kyseistä ainetta saa. Itselläni nukahtaminen kestää aina n. Parisen tuntia, ja olisi mukava jos saisin unen päästä kiinni edes vähän aikaisemmin :)

[QUOTE="Jere";27769257]Tarvitseeko tätä varten siis reseptin? Kuinka helposti se irtoaa, vai pitääkö kaiket yöt olla nukkumatta, että kyseistä ainetta saa. Itselläni nukahtaminen kestää aina n. Parisen tuntia, ja olisi mukava jos saisin unen päästä kiinni edes vähän aikaisemmin :)[/QUOTE]

ei välttämättä kovin hevilla sitä rupee reseptillä määräämään.
Luontaistuote kaupoista saa melatoniinia sisältäviä tuotteita mutta hinta on julmetunmoinen 15-30€ / 30-60 tablettia vahvuudeltaan 1mg .

Ite oon tilannu tuolta iherb:istä 3mg/240 kpl muistaakseni 9€ (postarit 6 dollaria eli jotain 13€ postareineen). Ostin ite sitä Natrol merkkistä mitä saa jenkeissä ruokakaupoistakin (mitä nyt oon sitä yhtä shopper ohjelmaa kattonu) et on "luotettavampi" merkki.

Itelläni toi on auttanut ja ei oo riippuvuutta. Voi olla koska vaan ilman. Ja mikä parasta kun herää ei oo tokkurainen niinkuin esim jos käyttää vaikka Triptyliä. Mut joskus stressin ja migreenin takia vaikea saada nukuttua vaikka estolääkityksen pitäisi siihen auttaa mutta ei auta niin oon käyttänyt tota Natrolin.

15,93€ maksaa, siitä pois kelakorvaukset, jos on resepti. Hintaa jäi muistaakseni alle 10€. Huomattavasti halvempi kun muut nukahtamis-/unilääkkeet. Eikä aiheuta riippuvuutta ja on muutenkin haitaton. Auttaa saamaan unen. Sopii juurikin jos meinaa olla vaikeuksia saada unesta kiinni.

[QUOTE="vieras";27848541]Uskaltaako sieltä iherbistä tilata? Mietin vain, että jääkö tulliin ja jos jää, niin mitä seuraa.[/QUOTE]

Mie oon tilannu kolmasti eikä oo jääny kiinni, joten en tiiä mitä käy jos jää kiinni. Tuskimpa mitään kummasempaa kuin niiden hävitys? Niiden tulo kestää n.2-3viikkoa ja postiin tulee.
Kai se on sen verran "luotettava" kauppa ettei tullilla oo syytä epäillä vilunkipeliä sen suhteen.

Meillä poika syö noita adhd lääkkeen takia aiheuttaman nukahtamisongelman takia. Sehän ei siis ole mikään unilääke vaan nukahtamista auttava lääke... Ei ollut kallis se purkki ja siinä on sata tablettia. Varmaan vähän päälle 10€ jos en ihan väärin muista.

Säästölaskelmia: iHerb vs kotimaiset hinnat

Melatoniini: 3 vuoden laskelma 1kpl/pv

Apteekki: 3mg 100 tabl (Reseptilääke) 17.69€

iHerb: Now Foods, Melatonin, 3 mg, 180 Lozenges - iHerb.com
177€-30€ = 147€ (3 vuoden säästö laskettu 1000kpl mukaan)

Tuossa ilmeisesti iherbin halvin melatoniinivalmiste 4,20€ 200kpl
Apteekissa noin 14x kalliimpaa? Ja nuo on vielä 3x vahvempia.
Jos puolittaa ne suhde on 28x.

21st Century Health Care, Melatonin, 3 mg, 200 Tablets - iHerb.com

Tuotteet - Yliopiston Apteekki

Mä vuorotyöläisenä sain reseptin työterveyslääkäriltä, senkun pyysin. Hän sanoi, että 5 mg melatoniinia se pitää olla aikuisella, muuten on liian tehotonta.

Älkää hyvät ihmiset tilatko yli 2mg:n melatoniineja Eta-alueen ulkopuolelta. Ja siitäkään alueelta vain kolmen kuukauden annos ja sähköinen resepti oltava voimassa. Sain juuri tietämättömyyttäni ja palstoja uskoen 15 päiväsakkoa ja napit tulliin. Kalliiksi tuli ja vielä kuulemma rangaistustaulukon alapäästä oli tuo 15 päiväsakkoa. En arvannut oikeuteen mennä, olisi kenties jopa tullut vieläkin kalliimmaksi.

Yhteistyössä