Tietääkö kukaan koulunkäyntiavustajan opiskeluista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elokuu19
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kai siihen muuta vaadita, ku et haluu opiskella koulunkäyntiavustajaks ja aineskii jotkuu kristillisetkansanopistot järkkäävät tuota koulutusta ja myöshän sen voi opiskella oppisopimuksella.

Mulla on samat hommat harkinnassa sitten joskus kun kotiäitivuodet on ohitse. =) Täälläpäin työkkäri järjestää työvoimakoulutuksena koulunkäyntiavustajan ammattitutkintoja aina välillä, sellaista olen harkinnut.

Koulunkäyntiavustaja en ole, enkä aio opiskellakaan, mutta tiedän kyllä miten siihen ammattiin voi opiskella :saint:

Oppisopimuksella, kokoaikaisesti päivä- ja/tai iltakouluna, työvoimapoliittisestikin varmaan sekä ilmeisesti näyttötutkintonakin (etä+monimuoto). Lisäksi lähihoitajatutkinnon suorittanutkin on ammatillisesti pätevä (ymmärtääkseni) toimimaan kka:na.

Luulin että täytyy pakosti koulun penkille palata.Se olis ollu osi hankalaa kun on kolme mukulaa ja mies yrittäjä.Mulla on pohjakoulutuksena soppis ja lähihoitajakoulutusta jonki verran,valmistunu en oo.

Eli olis kai paras mennä työkkäriin kyselemään?Pitöis löytää ammatti johon on helppo opiskella tällä elämäntilanteella ja tuo kuullostaa jo tosi helpolta.Ja sopii tosi hyvin toiveisiinki.

Kiitos teille avusta!

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kertokaas muuten kokemuksia tuosta työstä ja opiskelusta...

Olen tykännyt todella paljon-Lähihoitaja olen ja koulu palkkas,tai siis yliopisto maksaa palkkani.Ekalla luokalla lyhyet päivät et teen muitaki hommia ja mm.korjaan kokeita,olen pitänyt lukutestejä,tarkastanut kirjoja jne

Minä toimin kka:na pienluokassa, käytöshäiriöisten lasten parissa. luokka-asteita on tulevana syksynä nykyisen tiedon mukaan meillä 1-4lk. Koulupäivän päättyessä jatkan työpäivääni iltapäiväkerhossa kerhoohjaajana. Aikaisemmin toimin pienryhmäkerhossa mutta nyt se on muuttunut 1-2lk kerhoksi(20 lasta).

Pätevyyttä minulla ei ole(vieläkään), rehtori kyllä kovasti patistaa suorittamaan tutkinnon,,

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Minä toimin kka:na pienluokassa, käytöshäiriöisten lasten parissa. luokka-asteita on tulevana syksynä nykyisen tiedon mukaan meillä 1-4lk. Koulupäivän päättyessä jatkan työpäivääni iltapäiväkerhossa kerhoohjaajana. Aikaisemmin toimin pienryhmäkerhossa mutta nyt se on muuttunut 1-2lk kerhoksi(20 lasta).

Pätevyyttä minulla ei ole(vieläkään), rehtori kyllä kovasti patistaa suorittamaan tutkinnon,,[/quote

Saako udella miten olet töihin päässyt jos koulutusta ei kerta alalle ole?

Yhteistyössä