tiesittekö mikä on ehkäisy

äiti-87
ihan eka raskauteni tuli yllätyksenä. ja ei kyllä hekeäkään käynyt mielessä abortit yms. emme ehkä mieheni kanssa olleet suunnitelleet tekevämme lasta juuri silloin, mutta oli selvää että molemmat niitä haluaa.. mutta kävi kuitenkin niin että se raskaus päättyi keskenmenoon rv:lla 11 :( no päätimme sitten että ehkäisyä ei aleta enää käyttää että haluamme lapsen koska olimme jo siihen asennoituneet että se meille syntyy.. no tärppäsikin sitten heti uudestaan ja saimme terveen pojan :) nyt parin viikon sisällä syntyy pikkusisko tai veli tälle 1vee esikoiselle.. eli lasten välissä emme ehkäisyä kayttäneet koska halusimme toisen heti perään... nyt tämän tulevan synytyksen jälkeen olen aatellut asennuttaa kierukan tms. pitdempi aikaisen ehkäisyvälineen...

Hemulien mamma
Kyllä tiesin. Lapseni ovat molempien toivomia. Seksuaaliterveyskasvatus voi tietysti vaihdella alueittain, mutta kyllä minusta jokaisen yläasteelle siirtyvän pitäisi tietää ehkäisystä-koska monet siinä iässä sitten löytävät sen ekan poikakaverin..vaikka puolet 17-vuotiasta tytöistä ei ole vielä harrastanut seksiä.Ja ehkäisy ei ole vain raskauden ehkäisyä vaan myös tautien. Kyllä ehkäisystä saa tietoa, mutta kuukautisista ja naistenvaivoista (ja myös yhdynnästä) olen saanut tietoa muualta kuin koulun terkkarilta--lähinnä gyneltä ja omalta mieheltä :D (siis siitä yhdynnästä)-eihän nyt kukaan kai ole seppä syntyessään...

moi nuori
Onko sulla lapsi ta oletko jo raskaana?
Minä tykkään nuorista äideistä.Olisi kiva jos olisin itsekkin saanut jo ihan nuorena, niinkuin siskokin sai.

title="10.11.2006 klo 21:36 äiti -89 kirjoitti"]\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2006 klo 19:46 pink82 kirjoitti:
Kyllä tiedettiin ja ihan yhteisellä päätöksellä jätettiin se ehkäisy pois :)
Samoin täällä.

[/quote]
=)

äiti -89
Oon 8kk vanhan pojan melkoisen onnellinen äiti. Uutta vauvakuumetta meinaa pukata, mut oon suunnitellu käyväni koulun loppuun ennen seuraavaa pientä. Ja on kai tossa yhdessä tarpeeksi vielä vähäks aikaa. :heart: =)

kiva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 22:59 äiti -89 kirjoitti:
Oon 8kk vanhan pojan melkoisen onnellinen äiti. Uutta vauvakuumetta meinaa pukata, mut oon suunnitellu käyväni koulun loppuun ennen seuraavaa pientä. Ja on kai tossa yhdessä tarpeeksi vielä vähäks aikaa. :heart: =)
=)

Kinder Bueno
kyllä tiesimme mikä on ehkäisy.. :) yhteisestä päätöksestä se jätettiin pois ja annettiin vauvalle lupa ilmoittaa itsestään koska vaan.. ei tietenkään arvattu että se ilmoittaisi itsestään niin pian (raskauduin seuraavasta kierrosta..) .. La on 28.2 ja kyllä sitä jo odotetaan... meiän pikkasta :heart: :D

Yhteistyössä