Tiedustelu 3.synnytyksen kulusta!!

liima
Meillä oli koko poppoo kauheassa vatsataudissa kun la. lähestyi....Mä olin ajatellut että uudenvuoden puolelle saisi synnytys mennä mutta...aattoaamuna heräsin huonosti nukkuneena(juossut vessassa alkuyön) kuudelta, samassa mahassa tuntui kummallinen pritsahdus,ja sitten tuli eka supistus.mä siinä sitten keittelin aamupuurot ja sit alkokin tuntua vähän kiiruulta...ajettiin sairaalaan, mies pudotti mut siihen pihalle ja lähti viemään lapsia mummulle hoitoon.mä raahustin synnytysosastolle,pääsin sisään ja tutkittiin...ja sitten synnytyshuoneeseen...pari supistusta vielä ja kätilö sano että voit ponnistaa..ja just silloin ehti isäkin paikalle...ja heti aamuyhdeksän jälkeen syntyi meidän kuopus...helppo synnytys,seuraavaksi taidan lähteä reissuun heti ekasta supistuksesta ettei tarvitse autoon synnyttää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 16:19 liima kirjoitti:
Ai niin kato kun unohtui... sairaalassa oltiin se loppupäivä ja yö...uudenvuoden päivänä kotiin...ja la.oli 29pv.
Hellou jälleen! Mielenkiintoista kuulla toisten tarinoita. Voikun meniskin noin nappiin. Lähinnä ehkä pelkään että saadaanko apuvoimat tänne kotio, jotta kerittäs miehen kans yhes synnärille. Mut kai sitä voi lähtee ite vaikka etukäteen taksilla sinne jos siltä tuntuu. Hauska pohtia näitä asioita etukäteen. Saa sitten nähdä kuin menee. Syntykö sulla aiemmat lapset suurinpiirtein laskettuna aikana myös? :p

Mulla on kolmannen synnytys ollu kaikista nopein ja helpoin..
Joskus yöllä rupes supistelemaan säännöllisesti,muttei kuitenkaan mitenkään tiuhaan tahtiin,enkä pitäny kiirettä lähdön suhteen..Mummu tuli toisten lasten kanssa meille,kun sit vihdoin ja viimein startattiin auton nokkaa kohti sairaalaa(60km päässä)..
Päästiin sinne n.klo 5:45,päivystävä kätilö tutki ja passitti suoraan saliin.Siellä tuumas toinen kätilö,että eikun ponnistaas nyt sit vaan ja minä ihmettelin,että mites sitä nyt jo muka ponnistetaan,kun ei vedetkään ollu tullu vielä...
Samantien tuli vedet ja poika...Klo oli sillon 6:15.... :D Ja tästä on nyt sen kolme ja puoli vuotta aikaa...Sen jälkeen oon käyny vielä kahdesti synnyttämässä,mutta en näin kiireellä kuitenkaan.. ;)

heräsin yöllä supistuksiin joita tuli heti noin 2 min välein, ihan hyvässä järjestyksessä, viivyttelemättä hirveesti (suihkussa kävin, mut ei oikein auttanu kipuihin) lähettiin sairaalaan ja ½tuntia sen jälkeen kun sairaalan pihaan kaarrettiin, oli tyttö maailmassa. synnytyksen kesto 2½tuntia ja viikot 41+2. eka syntyi viikoilla 42+1 ja kesti 24h40min ja toka syntyi 41+1 ja kesti 3h15min.
mut jos synnytys käynnistyy supistuksin ja ne on heti kipeitä ja tulee tiheeseen tahtiin niin suosittelen lähtöä ennemmin kuin myöhemmin ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 23:07 ÄitiMaa kirjoitti:
heräsin yöllä supistuksiin joita tuli heti noin 2 min välein, ihan hyvässä järjestyksessä, viivyttelemättä hirveesti (suihkussa kävin, mut ei oikein auttanu kipuihin) lähettiin sairaalaan ja ½tuntia sen jälkeen kun sairaalan pihaan kaarrettiin, oli tyttö maailmassa. synnytyksen kesto 2½tuntia ja viikot 41+2. eka syntyi viikoilla 42+1 ja kesti 24h40min ja toka syntyi 41+1 ja kesti 3h15min.
mut jos synnytys käynnistyy supistuksin ja ne on heti kipeitä ja tulee tiheeseen tahtiin niin suosittelen lähtöä ennemmin kuin myöhemmin ;)
outs, teki varmaan kipeetä. Mutta toisaalta etu kun on myös nopeesti ohi. Eli sullakin on selkeesti tahti nopeutunut synnytys synnytykseltä. Yleensähän sanotaankin et lämmin suihku kiihdyttää supistuksia. Jonka myös itse huomasin edellisessä synnytyksessä, suihkun jälkeen tuli jo hätä sairaalaan. Lapsi syntyi n. puol tuntia sairaalaan tulon jälkeen.

Illalla nukkumaan mennessä alkoi supistella. Valvoin supistusten kanssa koko yön ja vahdin suppareiden väliä kellosta. Viiden aikoihin aamulla herätin miehen ja sanoin, että nyt on kyllä pakko lähteä. Kun päästiin sairaalaan, pettymys oli suuri - vasta n.1,5 cm auki vaikka koko yön supisteli. Meidät ohjattiin tarkkailuhuoneeseen, koska saliin ei vielä ollut minkäänlaista kiirusta. Kävellessäni tarkkailuhuoneeseen, lorahti lapsivedet lattialle ja supistus yllätti niin että putosin polvilleni. Tästä meni 20 minuuttia niin poika oli maailmassa. Kaikki kävi sitten kuitenkin niin nopeasti, etten pysynyt mukana ollenkaan, enkä ehtinyt saada mitään puudutusta. Kipu oli niin valtava että en halua moista enää kokea - seuraavalla kerralla lähden sairaalaan aikaisemmin, vaikkeivät supistukset vielä kovin kipeitä olisikaan. =)

Meil nyt kolmannen kaa haettiin äippä hoitaa muita yöllä ja sitpä loppu supparit siihen.Vietiin äiti aamulla takas kotiin ja kärvistelin ilman supparin supparia koko päivän ja sit illalla kun harrastettii vähä aikuisten juttuja niin samantien alko 5min välein.Eiku taas äiti hakee keskellä yötä...Taidettii olla sairaalassa jotain 3-4 aikaan yöllä saliin siinä 5 aikaan ja tyttö syntyi 8.04 neljän minsan ponnistamisen jälkeen.Oli kyllä helpoin synnytys.

aPUA
Ihana lukee tein juttuja!
Ei pitäs kiusata itteesä, kun näissä kahessa pikkuruisessa ihan tarpeeksi tekemistä ja opiskelutkin kesken...
Halusin vaan toivottaa tsemppiä teille suurperheiden äidit, ootta oikeita superäitejä!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2004 klo 14:48 aPUA kirjoitti:
Ihana lukee tein juttuja!
Ei pitäs kiusata itteesä, kun näissä kahessa pikkuruisessa ihan tarpeeksi tekemistä ja opiskelutkin kesken...
Halusin vaan toivottaa tsemppiä teille suurperheiden äidit, ootta oikeita superäitejä!!
auts..en tunne kyllä itseäni suurperheen äidiksi vaikka kolme lasta onkin...

Yhteistyössä