Tiedättekös, mikä on aika sääli..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
nimittäin se, että jotkut ihmiset keksivät toisista vain huonoa sanottavaa..säälin ihmisiä, jotka kiinnittävät ensimmäisenä huomiota toisten ihmisten vikoihin ja puutteisiin-on sitten kyse ulkonäöstä, luonteesta tai mistä vain-ja joiden on vaikea löytää toisista jotain hyvääkin :xmas: Valitettavan moni jakaa ihmiset mustavalkoisesti "hyviin tyyppeihin" ja "huonoihin tyyppeihin", vaikka varmasti kaikissa on myös jotain hyvää. Olen huomannut useasti myös, että kun kehun jotain ihmistä jollekin, alkaa tämä toinen usein vähätellä sitä tyyppiä, aivan kuin toisen kehuminen olisi jotenkin itseltään pois.

Toivottavasti edes joku tajusi, mitä yritän sanoa :xmas: Elämä helpottuu kummasti, kun yrittää suhtautua ihmisiin positiivisesti ja nähdä myös ne hyvät puolet ihmisistä :)

Mä yleensä jätänkin kommentoimatta, jos mulla ei ole mitään positiivista sanottavaa, kuten tänä iltana suurimpaan osaan noista "mitä mieltä minusta" -kyselyistä. Eli yritän sanoa myös sen negatiivisen palautteeni positiivisessa sävyssä, ja ellei se ole mahdollista, niin sitten kuitenkin asiallisesti ja perustellen.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Mä yleensä jätänkin kommentoimatta, jos mulla ei ole mitään positiivista sanottavaa, kuten tänä iltana suurimpaan osaan noista "mitä mieltä minusta" -kyselyistä. Eli yritän sanoa myös sen negatiivisen palautteeni positiivisessa sävyssä, ja ellei se ole mahdollista, niin sitten kuitenkin asiallisesti ja perustellen.

Peesi. En muistaakseni ole sanonut mitään ilkeää yhdellekään palstalaiselle enkä tee niin edes irl-elämässä. Jos joku kysyy multa mielipidettä vaikkapa ulkonäöstään tms. niin ennemmin valehtelen kuin sanon mitään loukkaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:

Peesi. En muistaakseni ole sanonut mitään ilkeää yhdellekään palstalaiselle enkä tee niin edes irl-elämässä. Jos joku kysyy multa mielipidettä vaikkapa ulkonäöstään tms. niin ennemmin valehtelen kuin sanon mitään loukkaavaa.

Mä taas en halua valehdella, eli jos joku kysyy mun mielipidettäni jostain ulkonäköönsä liittyvästä asiasta, niin sanon esim. että se punainen paita olisi minusta parempi... tai mä tykkäisin sun hiuksista enempi suorina tms.

Kyllä ihmisten täytyy kritiikkiäkin kestää ja saada.
muoks. Mutta ehdoin tahdoin ei toista saa tietenkään loukata.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:

Kyllä ihmisten täytyy kritiikkiäkin kestää ja saada.
muoks. Mutta ehdoin tahdoin ei toista saa tietenkään loukata.

Joo toki. Mutta minusta nyt nuo ulkonäköasiat eivät ole niin vakavia (jokainen saa näyttää siltä kuin haluaa, oli se sitten minun mielestäni tyylikästä tai ei), että niistä kannattaisi antaa negatiivista palautetta. Kyllä toinen tajuaa viestini joka tapauksessa siitä kun sanon asian positiivisemmin antaen vaihtoehdon. Onneksi multa ei ulkonäköasioita edes yleensä kysellä =)

Kritiikkini sitten toisten tekemisistä (jos nyt edes katson asiakseni sanoa sitäkään mitään) tai vaikka kaupassa saamastani palvelusta on asiallisen rehellistä ja perusteltua.

Mä taas en halua valehdella, eli jos joku kysyy mun mielipidettäni jostain ulkonäköönsä liittyvästä asiasta, niin sanon esim. että se punainen paita olisi minusta parempi... tai mä tykkäisin sun hiuksista enempi suorina tms.

Mä taas sanon ennemmin pienen valkoisen valheen kuin aiheutan toiselle mielipahaa.

Mä taas sanon ennemmin pienen valkoisen valheen kuin aiheutan toiselle mielipahaa.

Saiko mun viesteistäni tässä ketjussa nyt sen käsityksen, että aiheuttaisin muille pahaa mieltä? :o

En mä niin tarkoittanut :) Mutta siis kaikki eivät halua aina suoraa vastausta, vaikka kysyvätkin toisen mielipidettä, esim. sellaiset, jotka ovat epävarmoja itsestään..riippuu niin ihmisestä, miten hän ottaa kritiikin vastaan.

Saiko mun viesteistäni tässä ketjussa nyt sen käsityksen, että aiheuttaisin muille pahaa mieltä? :o

En mä niin tarkoittanut :) Mutta siis kaikki eivät halua aina suoraa vastausta, vaikka kysyvätkin toisen mielipidettä, esim. sellaiset, jotka ovat epävarmoja itsestään..riippuu niin ihmisestä, miten hän ottaa kritiikin vastaan.

Hmm.. vai niin. No, jatka sä valehtelua, mä jatkan omalla tyylilläni.

Tämä taisi olla hienoin kirjoitus tälle illalle tällä palstalla.

Ja tuo on niin tyypillistä nykyään, että ihmisissä nähdän vain arvosteltavaa ja se huono. ja toisia ei koskaan kehuta mistään, kehutaan vain omia lapsia. Muut on sieltä syvältä.

Ja tuokin, että ihmiset jaetaan hyviin ja huonoihin, on niin totta ja tätä aikaa.

Ihmeellistä, että noin nuori voi olla niin viisas ja suvaitsevainen.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Tämä taisi olla hienoin kirjoitus tälle illalle tällä palstalla.

Ja tuo on niin tyypillistä nykyään, että ihmisissä nähdän vain arvosteltavaa ja se huono. ja toisia ei koskaan kehuta mistään, kehutaan vain omia lapsia. Muut on sieltä syvältä.

Ja tuokin, että ihmiset jaetaan hyviin ja huonoihin, on niin totta ja tätä aikaa.

Ihmeellistä, että noin nuori voi olla niin viisas ja suvaitsevainen.

Tuosta en osaa sanoa, haluaako kaikki totuuden. Itse haluan. Mutta epäilen, että suurin osa naisista ei kerro totuutta toiselle koskaan eikä varsinkaan halua sitä kuulla.

No helkutti.

Ei Wilkins todellakaan tosiaan hauku ketään, jos ilmaisee jonkun olevat paremman näköinen kuin toisen.

Hyvä, parempi, paras. Mikä niistä muka on huono?

Tytsi heei, nyt, nyt...
(alkaa harmittaa)

Hmm.. vai niin. No, jatka sä valehtelua, mä jatkan omalla tyylilläni.

Totuus voi joskus olla liian suuri kannettavaksi..ulkonäköasiat on ihmisille esim. aika herkkä asia..jos joku kysyy multa, olenko mä ruma niin en todellakaan vastaa myöntävästi, vaikka oikeasti ajattelisin niin..tosin en halua ajatella ketään rumana, kaikista löytyy jotain kaunista, kun tarpeeksi hyvin katsoo..toi oli nyt vaan esimerkki. Myös ruma luonne voi rumentaa kaunistakin ihmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
No helkutti.

Ei Wilkins todellakaan tosiaan hauku ketään, jos ilmaisee jonkun olevat paremman näköinen kuin toisen.

Hyvä, parempi, paras. Mikä niistä muka on huono?

Tytsi heei, nyt, nyt...
(alkaa harmittaa)

En ole kritisoinut Wilkinsiä, puhun asiasta yleisesti. Olen sitä mieltä, että joskus valkoinen valhe voi olla parempi kuin totuuden kertominen, tilanteesta riippuen. Ainakin sillon, jos totuus satuttaa liikaa.

Yhteistyössä