V
Vierailija
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja l:Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:Tossa ap:n kertomassa tapauksessa ei sillä miehellä ois ollut pätkääkään varaa huutaa mistään raskaudesta, koska ite jätti kumit käyttämättä! Mikä ihmeen velvollisuus naisilla on vain huolehtia ehkäisystä?! Eikä kaikille oikeestikkaan sovi hormoonallinen ehkäisy!
Täällä yksi, joka miettii täsmälleen samaa. Itse olen alkuraskauden viimeisellä kolmanneksella. Lapsen isä ei ole enää kuvioissa mukana, vaan häipyi heti kuultuaan, että olen raskaana. Ehkä parempi niin. No kuitenkin. Minulle ei pillerit sopineet, ja kierukkaa en halunnut käyttää. Sanoin miehelle tästä, ja sanoin myös, että jos mies pitää raskauden mahdollisuutta ihan kauheana asiana, niin sitten voidaan hankkia kortsuja ja käyttää niitä. Arvaa, käyttikö mies, vaikka minä sille niitä kortsuja hankin ja tuputin. "Ei tarvi", mies sanoi, tai "On mukavampi ilman". Mukavaa sillä ei ollut enää siinä vaiheessa, kun kerroin olevani raskaana. Sai aivan hirveän raivokohtauksen ja tosiaan syytti mua siitä, etten ole pitänyt ehkäisystä huolta - no perskele väkisinkö se kortonki olisi sille pitänyt laittaa, kun se ei niitä suostunut käyttämään, vaikka h-hetkellä niitä sille useaan otteeseen tuputin ja ojentelin. Mies lisäksi tiesi, että e-pillerit ei mulle käy, tiesi myös, että ehkäisyä ei ole.
sanoko mies koskaan että haluaa sen lapsen?
olisko ollu viisaampaa puhua tai olla antamatta...
Sanoin miehelle itse, että minulle lapsi ei ole ongelma mutta jos mies ei lasta halua, niin sitten tämä ko. ehkäisymuoto käyttöön ja sassiin. Mies ei sanonut, että haluaa lapsen - mutta ei myöskään sanonut, ettei halua lasta. Käyttäytyi, kuin asia olisi ollut hänelle... miten sen sanoisin? - sellainen "No jos se tulee, niin ei haittaa." En harmittele sitä, että olen raskaana, joten siitä tässä ei nyt ole kysymys. Olen ihan onnellinen tulevasta lapsesta. Ihmettelen vain, että kun kerran tiedetään, ettei toinen voi jotain ehkäisyä käyttää, eikä sitten suostuta itsekään käyttämään mitään - niin ollaan syyttelemässä toista osapuolta siitä, että kävi kuin kävi.
Lisäksi koetin puhua miehen kanssa ehkäisyasioista useita kertoja. Ehkäisyasiat mies sivuutti olkapäitään kohauttaen, eikä suostunut sen kummemmin puhumaan asiasta. Kuunteli kyllä, kun minä puhuin. Otin myös useamman kerran puheeksi, että niiden kortsujen käyttö olisi paikallaan, mikäli miehestä yhtään tuntuu siltä, että ei lasta halua. Kerroin myös tuon ehkäisymuodon olevan minulle täysin ok, ja kuten sanottu, useaan kertaan koetin "tilanteen ollessa päällä" niitä kortsuja hänelle tuputtaa -tuloksetta. Mies tuumasi lapsiasiaan, että "No sit tulee."