Tiedättekö ihmistyypin joka ei vahingossakaan koskaan kehu tai sano mitään positiivista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Sukuni on täynnä tuollaisia. Jos joku on esim. laihtunut monta kymmentä kiloa tai ostanut uuden auton, asiaa ei kommentoida koskaan positiivisessä hengessä. Sen sijaan jos jotain negatiivista sanottavaa on, se kyllä tuodaan esille esim. "oletpa lihonut!", "eikös noissa autoissa ole paljon vikoja".

Minusta tuo on todella outoa. Itse tapaan kehua jos aihetta on ja suuria asioita kommentoin aina. Ei vaadi paljoa vaivaa tokaista, että onpa kiva uusi sohva tai olette ostaneet uuden auton, kiva juttu!

Onkohan kyse kateellisesta perusluonteesta vai mistä?

Olen myös huomannut, että tietyt ihmiset päästävät suustaan vain negatiivista ja kaikki on aina huonosti. Itse ainakin tykkään viljellä myös niitä positiivisia kommentteja. Tottakai jos jotain on todella vialla, niin se kuuluu sanoa. Ei saa olla yltiöpositiivinen. Mutta juuri, jos joku on laihtunut niin kehua tätä. Eiköhän laihtuminenkin suju paremmin kun saa välillä vähän kehua.

Tuttavapiirissä eräs henkilö on laihtunut reilu 20 kiloa karppauksella. hän on siis vuosikausia kärsinyt monien kymmenien kilojen ylipainosta. No tähän eräs tuttava totesi, että karppaus on pelkkää hulluutta ja johtaa anorektiaan. Valittaa vain, että kyseinen ihminen pilaa aivot kun ei syö ollenkaan hiilareita. No laihduttaja on yrittänyt selittää, ettei hän nyt kokonaan ole ilman niitä hiilareita, vaan syö edelleen hiukan hedelmiä ja juureksia. Hän vain jätti sokerin ja viljat pois. Ruisleipää hän syö silloin tällöin. Mutta ei kehu upeasta laihdutuksesta kun on kuulemma väärin tehty.

Äitini ja hänen äitinsä sekä anoppini kuuluvat tuohon kastiin. Välillä vaan pakko ihmetellä, mikä heidän elämässään on mennyt niin kovin pieleen ettei ole edes yhtä positiivista sanaa sanottavana...

Eiks kaikki suomalaiset ole tuollaisia? Vahingossakaan ei saa kehua, mutta kateellisia kommentteja saa esittää ja puhua paskaa selän takana.

Näin. Se on suorastaan joku ihme, jos joku täällä vilpittömästi kehuu tai ihastelee jotakin. No itse kyllä tykkään sitä tehdä ja olla spontaani ja kyllähän sen huomaa, että reaktio on sitten hämmentyneen iloinen. Täällä on muutenkin niin pirun ankeeta monta kuukautta vuodessa, että pienet ilahduttamiset olisivat paikallaan, ihan tuntemattomiakin kohtaan!

Tiedän kyllä, myös mun lähellä on sellaisia, ja on kyllä inhottavaa kun jo valmiiksi etukäteen tapaamaan mennessä joutuu jännittämään että mitä negatiivista sieltä nyt tulee.

Juu, tiedän. Mä kehun paljon sekä itseäni että muita. Siitä vaan tulee tosi hyvä olo. Tunnen ihmisiä, jotka lähinnä kadehtivat toisia ja haluavat olla aina parempia kaikessa eivätkä vahingossakaan iloitse toisen puolesta tai sano hänestä mitään hyvää. Tiedän kuitenkin myös sellaisia, jotka eivät mielellään arvota/arvostele mitään/ketään. Heillä on periaatteena olla kehumatta eivätkä tee sitä siis mitenkään ilkeyttään tai siksi, etteivätkö näkisi mitään hyvää muissa.

Eiks kaikki suomalaiset ole tuollaisia? Vahingossakaan ei saa kehua, mutta kateellisia kommentteja saa esittää ja puhua paskaa selän takana.

No ei kyllä ole. Mun lähipiirissä on ainoastaan yksi tuon tyyppinen ihminen, mutta kyllä hänkin ihastelee ja kehuu JOSKUS. Täysin negatiivista ihmistä en kyllä tunne.
Varsinkin nuoremmat ihmiset kyllä kehuu ääneen. :)

Kai tälläistä ihmistyyppiä voisi kutsua myös narsistiksi. Miehen suvussa ainakin sisko on sellainen. Ikävintä on se että on aina puuttumassa asioihin, mutta koskaan ei pyydä anteeksi vaikka ihan varmasti joskus on pakko tajuta että on ollut väärässä.

Sitä paremi mitä vähemmän on tekemisissä tälläisen ihmisen kanssa.

[QUOTE="Päivi";24708644]Kai tälläistä ihmistyyppiä voisi kutsua myös narsistiksi. Miehen suvussa ainakin sisko on sellainen. Ikävintä on se että on aina puuttumassa asioihin, mutta koskaan ei pyydä anteeksi vaikka ihan varmasti joskus on pakko tajuta että on ollut väärässä.

Sitä paremi mitä vähemmän on tekemisissä tälläisen ihmisen kanssa.[/QUOTE]

Musta narsismi on eri asia. Perusnegatiivisiksi ehkä itse kutsuisin.

Mun sukulaiset on sellaisia, että pitää aina vähätellä itseään. Toisia voi ehkä kehua, mutta itseä aina vähätellään ja se on helvetin leuhkaa, jos vahingossakaan sanoo jotain sen suuntaista, kuin: "Minähän onnistuin asiassa x ihan hyvin!"
Sekin on helvetin leuhkaa, jos vahingossa on hyvä jossakin muussa asiassa kuin itsensä vähättelyssä.

Tiedän kyllä tällaisia ihmisiä. Perusnegatiivinen suhtautuminen toisten elämään, saavutuksiin ja ratkaisuihin, mutta kaikki omat ratkaisut ja valinnat ovat ehdottoman oikeita. Aaargghh! Oikein kiukuttaa kun muistelen erästä tällaista ihmistä, onneksi olen päässyt hänestä eroon.

Yhteistyössä