Tiedätkö ketään joka tekisi päätyökseen MLL:n lastenhoitohommia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis ihan noita lastenhoitovälityksen hoitokeikkoja tarkoitan. Eli jotain lastenhoitoalan ammattilaista joka ei ole missään vakkarikokopäivätyössä vaan tekee pelkästään noita keikkoja?

Mietin että paljon noita keikkoja mahtaisi saada jos olisi mahdollisuus tehdä keikkoja myös arkisin päivällä? Jäisikö siitä kuinka paljon käteen.
Omat lapset ala-asteikäisiä ja tuossa olisi mahdollisuus valita itse jonkin verran työaikojaan niin ei tulisi lapsille niin pitkät iltapäivät ennen vanhempien kotiutumista kun mies tekee pitkää päivää.
Tiedän toki että ei tuolla kokopäiävtyön palkoille pääse mutta mahtaisiko olla mahdollisuus tienata edes muutaman satasen kuussa?

Mä teen mutta koska oma lapseni on hoidossa , keikkahommat sijoittuvat vain arkisin 7.30-16.30 välille.
Käteen jää - se riippuu saatko lyhyen päivän vai pitkän päivän.

Ootko käynyt mll:n lastenhoitokurssin ?

Alkuperäinen kirjoittaja T:
Mä teen mutta koska oma lapseni on hoidossa , keikkahommat sijoittuvat vain arkisin 7.30-16.30 välille.

En ole käynyt kurssia mutta ainakin mll:n sivujen mukaan riittää pelkkä perehdytys jos on kasvatus- tai hoitoalan koulutus, ja minulla on lastenhoitoalan koulutus.
Ilmeisesti tuolla siis kuitenkin ainakin jotain voisi tienata, jos sinullakin kerran vielä lapsen hoitomaksujen jälkeen tuo kannattaa?
Saanko kysyä kuinka paljon keikkoja kuussa teet/kuinka paljon keikkoja tarjotaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja T:

En ole käynyt kurssia mutta ainakin mll:n sivujen mukaan riittää pelkkä perehdytys jos on kasvatus- tai hoitoalan koulutus, ja minulla on lastenhoitoalan koulutus.
Ilmeisesti tuolla siis kuitenkin ainakin jotain voisi tienata, jos sinullakin kerran vielä lapsen hoitomaksujen jälkeen tuo kannattaa?
Saanko kysyä kuinka paljon keikkoja kuussa teet/kuinka paljon keikkoja tarjotaan?

Mulle on tullut vuosien ajan aikapaljon vakkariperheitä joissa käyn mutta voin sanoa että töitä on ollut ihan hyvin joskus enemmänkin kuin voisi ottaa vastaan mutta joka arkipäivälle on ollut hommia kokokevään.

[/quote)

Mulle on tullut vuosien ajan aikapaljon vakkariperheitä joissa käyn mutta voin sanoa että töitä on ollut ihan hyvin joskus enemmänkin kuin voisi ottaa vastaan mutta joka arkipäivälle on ollut hommia kokokevään.
[/quote]

Kiitos vastauksista!
Vielä utelisin että saatko keikkoja noilta vakkariperheiltä myös suoraan eikä pelkästään hoitajavälityksen kautta? Kuinka kauan olet tehnyt pysyvästi näitä töitä ja mikä sai sinut päätymään tähän ratkaisuun?
Kokemuksesi vahvistavat kyllä ajatustani että alkaisin keikkalaiseksi, tuntuu vaan että ympäristössä monet eivät tahdo ymmärtää miksi tällaisen ratkaisun tekisin enkä menisi vakituiseen kokoaikatyöhön, tuntuu että tällainen on aika harvinaista, joten kiva löytää ainakin joku toinen joka on päätynyt samaan.

Kannattaa kysyä myös Väestöliitosta. Siellä hinnat ovat korkeammat ja hoitajilta edellytetään ammattikoulutusta, joten siellä palkkakin tulisi luultavasti paremmaksi.

Tässä on vielä linkki. Luin juuri, että lastenhoitotoimintaa onkin vain Pääkaupunkiseudulla ja ympäristökunnissa: http://www.vaestoliitto.fi/lastenhoitotoiminta/

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
[/quote)

Kiitos vastauksista!
Vielä utelisin että saatko keikkoja noilta vakkariperheiltä myös suoraan eikä pelkästään hoitajavälityksen kautta? Kuinka kauan olet tehnyt pysyvästi näitä töitä ja mikä sai sinut päätymään tähän ratkaisuun?
Kokemuksesi vahvistavat kyllä ajatustani että alkaisin keikkalaiseksi, tuntuu vaan että ympäristössä monet eivät tahdo ymmärtää miksi tällaisen ratkaisun tekisin enkä menisi vakituiseen kokoaikatyöhön, tuntuu että tällainen on aika harvinaista, joten kiva löytää ainakin joku toinen joka on päätynyt samaan.[/quote]

Vakkarit soittaa suoraan jolloin ilmoitan välitykseen että olen siinä ja siinä perheessä silloin.
Perheet myös maksaa tyel-makun jos palkka ylittää 49,93e kk.ssa
Olen ollut Mll.n listalla vuodesta -92 satunnaisesti sekä vakkaristi.

Minä tein lastenhoitajan hommia Mll:ssä vuoden verran n. 10 vuotta sitten. Pääasiallisesti tein tuolloin töitä Mll:n projektissa, jossa perheen jomman kumman vanhemman työnantaja maksoi palkkani Mll:n kautta. Tämän lisäksi tein näitä ihan "normaali" lastenhoitokeikkoja. Näistä normaalikeikoista perheet soittivat mulle suoraan ja sitten taas näistä toisista Mll.Stä tuli aina tieto.

MLL:llä on myös vakkarihoitajia, jotka ovat MLL:n palkkalistoilla. Minulla on luettelo noista meidän alueen vakihoitajista, yksi käy meillä kunnan palveluseteleillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MLL:llä on myös vakkarihoitajia, jotka ovat MLL:n palkkalistoilla. Minulla on luettelo noista meidän alueen vakihoitajista, yksi käy meillä kunnan palveluseteleillä.

Onkohan tämä vakkarihoitajasysteemi joka kunnassa?

Yhteistyössä