Tiedän että tämäkin on varmaan sata kertaa täällä kysytty, mutta..(vauvan ruoka)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla on kaapissa Nalle Ohra- puuroa tai Elovena plus- puuroa, niin enkös voi antaa ihan samaa puuroa mitä itsekkin syön, niin myös tuolle meidän 1/2 vuotiaalle..? Ja jos pienennän sen hiutaleen, esim. sauvasekottimella, niin voinko hienontaa kerralla isomman satsin vai kannattaako käyttää heti se hienonnettu ja tehdä siitä puuro..?

kokeile ensin pieni määrä. voit siis antaa veteen tehnynä tavallisista ryyneistä, jos vauva ei ole kovin silkkukurkku. meillä osa on, ja tavallinen puuro vasta vuoden iässä alkanut menemään heillä.

Niin, ja jatkokysymys kun huomasin, että nuo Elovena- hiutaleet mennyt vanhaksi maaliskuun lopussa(siis parasta ennen) niin uskallanko silti niitä antaa.. Kun itse kyllä uskaltasin syödä, mutta miten tolle pikkuselle..?

Minä en uskaltaisi antaa omalleni, koska kärsii muutenkin välillä kovista vatsavaivoista. Olen itse ostanut Citymarketista Nutrician Muksu Riisipuuro-jauhetta alk. 5-6 kk. Sekoitan jauheen veteen ja siihen vedenmäärän mukaan maitopohjaista äidinmaidonkorvikejauhetta. Puurojauhe on tosi edullista n.2-3 ?/paketti ja todella riittoisaa. Vauva sylki pois puuron, kun se oli tehty pelkästään veteen. Äidinmaidonkorvikejauheen lisäyksen jälkeen menee todella hyvin kaupaksi.

Yhteistyössä