tiedän, että nyt tulee kiviä niskaan mutta.. lasten nimistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku vain

Vieras
en voi, vaikka miten yrittäisin sille mitään, että koen omituiseksi ja säälittäväksi ylipainoisen, tihrusilmäisen pikkupojan nimeltä tyyliin Romeo Virtanen tai ohuttukkaisen, pottunenäisen pikkutytön nimeltä Mercedes Heikkinen.. jos suvussa ei kerran virtaa ulkomaalaiata verta, jos ei asu ulkomailla tai jos oma mies ei ole toisesta maasta niin miksi pitää silti yrittää silti olla hienompaa ja ulkomaalaisempaa kuin mitä on ?! ei se jälkikasvun korea nimi muuta yhtään hienommaksi sitä tosiasiaa, että ollaan suomalaisia pottuneniä jotka tekevät ruokaostokset citymarketissa ja käyvät joka lauantai talonyhtiön saunassa . en tarkoita, että kaikkien lasten pitäisi olla tyyliin Ainoja tai Leevejä, enkä koe asiakseni puuttua toisten nimeämisiin. halusin vain avautua, kivityksen uhallakin tästä
"etunimi korkkarit sukunimi verkkarit"-ilmiöstä !

Mä en kans halua tommosta "hienoa" nimeä lapselleni, mut haluan et se nimi on kansainvälinen tyyliin Anna, koska matkustellaan niin paljon ja jos lapseni joskus haluaa muuttaa ulkomaille hänen nimensä olisi helppo lausua siellä.

No eihän se lapsi säälittävä ole, tuskin on itse valinnut nimeään. Ja voi todella kärsiä siitä. Tai sitten ei. JOS tässä joku on säälittävä niin vanhemmat. Mutta mitäs sitä toisten valintoja moittimaan, kukin tyylillään.

[QUOTE="Mona";22045842]Mä en kans halua tommosta "hienoa" nimeä lapselleni, mut haluan et se nimi on kansainvälinen tyyliin Anna, koska matkustellaan niin paljon ja jos lapseni joskus haluaa muuttaa ulkomaille hänen nimensä olisi helppo lausua siellä.[/QUOT

Annahan on nätti nimi ! :) samoin Sara, Maria ja Julia, hyviä esimerkkejä nimistä jotka ovat kansainvälisiä ja kuitenkin sopivat suomalaiseen suuhun & sukunimeen

Sunnuntain Hesarin syntyneet-palstan lukeminen on aina tosi viihdyttävää, koska joka kerta sieltä löytyy joku Alfred Rönkäinen! :-D Tietty jokainen makunsa mukaan, mutta mun mielestä on ihan fiksua jos mallaa etunimen sukunimeen sopivaksi.

Meidän suvussa virtaa ulkomaalainen veri. Mutta ei sitä kukaan tiedä. Eli varmaan tälläkin hetkellä joku takoo päätään seinään, kun mein tyttöjen nimet ei ole Aino, Mirva ja Tarja.

Entä jos meidän sukunimi on vaikka saksalainen ja etunimet myös...ja sitten tytöt meneekin VIRTASEN kanssa naimisiin...mites sitten. Pitääkö etunimi siinä kohtaa vaihtaa, kun se ei enää soinnu sukunimeen?

Mulla itselläni oli tajuttoman upea nimi, mutta sitten menin avioon ja nyt mulla on tylsä sukunimi joka ei kyllä sinänsä sovi etunimeeni, tai sanotaanko niin, ettei ainakaan korista sitä, kuten ennen. Mutta kyllä mä ajattelin edelleen etunimeäni käyttää. Ja vaikka miehen sukunimi onkin suomalainen, niin senkin silti otin, vaikka nimeni nyt sitten onkin ehkä jonkun korvaan kamala.

[QUOTE="qwer";22045877]No eihän se lapsi säälittävä ole, tuskin on itse valinnut nimeään. Ja voi todella kärsiä siitä. Tai sitten ei. JOS tässä joku on säälittävä niin vanhemmat. Mutta mitäs sitä toisten valintoja moittimaan, kukin tyylillään.[/QUOTE]

Toisaalta mä olen kärsinyt siitä että mulla on ollut ihan tavallinen nimi, luokallakin oli toinen samannimiminen puhumattakaan kavereista. Nimenvaihto on ollut haaveena jo pitkään.

Toisaalta mä olen kärsinyt siitä että mulla on ollut ihan tavallinen nimi, luokallakin oli toinen samannimiminen puhumattakaan kavereista. Nimenvaihto on ollut haaveena jo pitkään.

No siksi laitoinkin että "tai sitten ei"... Itselläni vanha suomalainen etunimi, muttei järin yleinen. Muistan kyllä kouluajoilta kun joka toisen pojan nimi oli Janne tai Petri ja tytöillä vastaavasti Sari, Anne tai Kirsi. Nyt on sitten ihan eri nimet, mutta sama "ongelma". :)

Yhteistyössä