Tiedätkö omasta mielestäsi tarpeeksi siitä, miten raskauden mahdollisuutta voi parantaa?

Clearblue ja Kaksplus.fi kysyy: Tiedätkö miten voit parantaa raskauden mahdollisuutta?

  • kyllä

    Ääniä: 17 94,4%
  • ei

    Ääniä: 2 11,1%

  • Äänestäjiä yhteensä
    18
Onko sinulla mielestäsi tarpeeksi tietoa siitä, miten raskauden mahdollisuutta voi parantaa (esim seuraamalla kuukautiskiertoa ja ovulaatiopäiviä)?

Tutkimukset (GfK Roper Study 2005) ovat osoittaneet, että joka toinen pariskunta yrittää tulla raskaaksi väärään aikaan. Yksi helpoimmista tavoista parantaa raskaaksi tulon mahdollisuutta on siis selvittää, milloin on otollisin aika hedelmöitymiselle. Kierron hedelmällisintä aikaa on kaksi päivää: ovulaatiopäivä ja ovulaatiota edeltävä päivä. Hedelmällistä aikaa ovat myös muut ovulaatiota edeltävät päivät, sillä siittiösolut säilyvät hedelmöityskykyisinä useita päiviä. Raskaus voi siis alkaa myös näinä päivinä tapahtuneesta yhdynnästä.

Lue lisää osoitteessa clearblue.fi
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni itselläni on aika hyvä käsitys aiheesta - ainakin teoriassa ja vanhaan kunnon aikaan :) Käytännössä homma ei sitten nykyään olekaan niin helppoa... Itselläni oli ennen pillereitä tosi säännöllinen kierto ja ovulaatio "oireet". Pillereiden kanssa (söin vain noin vuoden) tyhjennysvuoto ei meinannut ikinä millään alkaa ja ekat luomumenkat veny muistaakseni nelisen päivää normaalin kierron yli. Lisäksi ne liuskat joita koemielessä ekassa kierrossa käytin, eivät näyttäneet oikein ovulaatiota (tai ainakin niiden viivojen tihruilu oli tosi vaikeaa, eikä haaleaa viivaa parempaa tullut ollenkaan näkyviin...höh.) :| Joten nyt jännitetään tuleeko se ovulaatio tässä toisessa kierrossa normaalisti (ja mahdolliset menkat). Ihanaa, että on CB:n selkeät testit käytössä!!!! Huomenna aloitan testailun ja hymynaamaa lähipäivinä toivon...toive esikoisesta ja ikää jo 33 v... Mutta siis joo mielestäni tiedän JOS kaikki kuten pitäisi... :)
 
Mielestäni kyllä, koska tässä pitkän yrityshistorian aikana on ehditty ottaa asioista selvää. =) Ensin esikoisen kanssa meni lähes vuosi, joten silloin jo selvitin paljon, miten mahdollisuuksia voi parantaa. Huomasin, että ekat yrityskierrot meni vähän puihin, kun yritimme väärään aikaan, juuri niin kuin keskustelun avaustekstissä sanotaan. Mutta kun selvitin asioita itsekseni sekä lääkärin kanssa, tajusin vasta miten homma toimii. Ja nyt, kun kiikarissa on toinen lapsi, olen mielestäni todella hyvin perillä ajoituksesta yms. Kunhan vain sitä tulostakin tulisi...
 
Tietoa varmaankin on, mutta koska kiertoni on aina ollut niin kovin epäsäännöllinen niin olemme luottaneet onneemme. Nyt vasta ekaa kertaa olen tutkinut asioita hieman tarkemmin ja toivon, että se yhdessä onnen kanssa tuottaisi tulosta.
 
Sama tilanne täällä, tietoa on kyllä riittävästi, mutta hyvin epäsäännöllisten kuukautisten takia ovulaatiosta on tosi vaikea päästä selville... Clearbluen ovistestit tosin on osoittaneet, että kyllä siellä kropassa jotain tapahtuu kun hymynaamat on tässä kuussa bongattu :)
 
Komppaan edellisiä.. Tietoa on ollut jonkin verran jo aiemmin ja nyt kun ihan tosissaan vauvaa yritetään, niin on tullut kyllä koluttua läpi kaikennäköiset ohjeet, sivustot ym. Ensimmäistä kertaa oli nyt käytössä ovistesti ja voi kuinka onnellinen olin kun tikkuun se hymynaama viimein ilmestyi. Auttaa kyllä melkoisesti, sillä itsellänikin ongelmia epäsäännöllisen kierron kanssa.
 
Kyllä tiedän riittävästi, ehkä vähän liikaakin tullut pyörittyä netissä sivustoilla.. On tullut mietittyä ravintotottumuksia, olen tarkoituksella lisännyt kasvisten syömistäkin siinä toivossa että auttaisi raskautumisessa. Stressiä raskautumisesta olen yrittänyt hillitä keksimällä muuta puuhaa kuin kiertopäivien ja oireiden kyttäys. Maidonkin vaihdoin rasvattomasta kevyt maitoon, kun luin jostain että rasvaton maito voisi olla pahaksi. Huh, eli tietoa on vähän liikaa.. ois helpompaa kun ei miettisi asioita näin paljon. Esikoista yrittäessä ei tarvinnut perehtyä tällaiseen kun raskauduin pian, mutta nyt kun yrityskerrat lisääntyy pikkukakkosen kohdalla, niin haluaa parantaa mahdollisuuksiansa.
Nyt olen aika hyvin kärryillä ovulaation ajankohdasta, vaikka se tuntuu vaihtelevankin (tämä kierto kp 17, edellinen kp 23). Oireista voi päätellä jonkun verran, ja vahvistuksen saa tikuttamalla.
 
Kyllä! Olen ollut vähän alakuloisissa tunnelmissa, tuntuu että loppujen lopuksi millään muulla ei ole väliä kuin sillä mitä tapahtuu solutasolla ja ajoituksella. Hyvänä päivänä saatan uskoa vähän muuhunkin.
 
Dea
Itsekin olen samaa mieltä kuin edelliset, eli kyllä! Opiskelujenkin puolesta tiedän varsin hyvin ovulaatioista yms. Ja kuten muutkin taisi sanoa, niin välillä tuntuu että tietää liikaakin... Mutta vielä ei ole tullut mitään paineita raskautumisesta, meillä kun on vasta niin "vähän" yritystä takana. Ovistikut tuli kyllä tarpeeseen, sitä kun on muuten niin vaikea huomata!
 

Yhteistyössä