Tiedätkö mikä ja millainen on immenkalvo?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kun olen törmännyt muutamaankin aikuiseen naiseen joka ei ole selvästi tiennyt mikä se on. Kuvittelevat että tuolla alapäässä on umpinainen kalvo jonka läpi täytyy ekalla kertaa painaa. siis oikeasti eivätköhän ole koskaan tulleet ajatelleeksi miten esim. kuukautiset pääsisivät ulos emättimestä neitsyeltä, tai miten neitsyt voi käyttää tamppoonia.ovat siis mm. ihmetelleet miten yhdyntä on voinut onnistua, miten on päässyt sisään. jos immenkalvo ei ole revennyt. (joskus kun se on niin paksu ettei repeä venyy vaan) Ovatko nuo naiset (3 kpl) epätavallisen tietämättömiä vai onko tää ihan yleistä. niin ja toinen on se että kun puhutaan kuinka paljon kohdunsuu on auennut, kuvitellaan että puhutaan emättimen aukosta..
 
Kyllä luulisin tietäväni. Mutta ei se valitettavasti ole mitenkään harvinaista että tietyt asiat joiden luulisi olevan itsestäänselvyyksiä, eivät sitä ole.
Mikä minua kummastuttaa, on nimen omaan se tiedon puute. Eivätkö ihmiset todella ota mistään asioista selvää, kyllä nykymaailmassa niitä kanavia olisi tiedon hankkimista varten yllin kyllin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tohtori Lecter:
Kyllä luulisin tietäväni. Mutta ei se valitettavasti ole mitenkään harvinaista että tietyt asiat joiden luulisi olevan itsestäänselvyyksiä, eivät sitä ole.
Mikä minua kummastuttaa, on nimen omaan se tiedon puute. Eivätkö ihmiset todella ota mistään asioista selvää, kyllä nykymaailmassa niitä kanavia olisi tiedon hankkimista varten yllin kyllin.
Onko immenkalvon ominaisuudet sitten elintärkeää tietoa?
Mä en ole koskaan edes ajatellut että asia olisi niin tärkeä, että siitä pitäisi alkaa ottamaan selvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Tohtori Lecter:
Kyllä luulisin tietäväni. Mutta ei se valitettavasti ole mitenkään harvinaista että tietyt asiat joiden luulisi olevan itsestäänselvyyksiä, eivät sitä ole.
Mikä minua kummastuttaa, on nimen omaan se tiedon puute. Eivätkö ihmiset todella ota mistään asioista selvää, kyllä nykymaailmassa niitä kanavia olisi tiedon hankkimista varten yllin kyllin.
Onko immenkalvon ominaisuudet sitten elintärkeää tietoa?
Mä en ole koskaan edes ajatellut että asia olisi niin tärkeä, että siitä pitäisi alkaa ottamaan selvää.
Sanotaan vaikka näin että jos tiettyjen asioiden suhteen ollaan täysin hakoteillä, siitä saattaa seurata jonkunasteisia ongelmia. On olemassa nuoria naisia jotka ensimmäistä kertaa seksiä harrastettuaan eivät ole vuotaneet verta ja näinollen luulevat sen johtuvan esimerkiksi lapsena koetusta hyväksikäytöstä jonka he ovat unohtaneet. Nämä tietysti ovat ääritapauksia.

Lisäksi, ainakin vanhemman olisi hyvä osata kertoa lapsilleen tietyt perusasiat.
 
Nibblerin sisko
Meille ei ainakaan koulussa 90-luvun alussa puhuttu mitään immenkalvoista. Mut sillonhan tosiaan SÄÄSTETTIIN :D

Miten ne sit tekee ku ne jossain ulkomaissa haluaa niitä kursittavan takaisin kokoon että voivat antaa miehille sellasen käsityksen että ovat kokemattomia ;) Tällasesta oon lukenu joskus jossain naistenlehessä...
 
ihmettelen
Immenkalvo on siis nimenomaan kalvo, joka on joillakin aluksi niin tiukka, ettei esim. tampoonin käyttö onnistu. Se siis on kalvo, jonka läpi pitää "mennä", jotta se väljenee.
http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_nettipa/nuoret/tietopankit/murrosika/tyton_kehittyminen_ja_keho/tyton_sukupuolielimet/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nibblerin sisko:
Meille ei ainakaan koulussa 90-luvun alussa puhuttu mitään immenkalvoista. Mut sillonhan tosiaan SÄÄSTETTIIN :D

Miten ne sit tekee ku ne jossain ulkomaissa haluaa niitä kursittavan takaisin kokoon että voivat antaa miehille sellasen käsityksen että ovat kokemattomia ;) Tällasesta oon lukenu joskus jossain naistenlehessä...
Arvaapa mitä käy niille naisparoille joiden immenkalvo on luonnostaan tilava tai vain venyy hääyönä eikä vuoda, vaikka nainen olisikin neitsyt :|
Siksi yleissivistys olisi ihan suotavaa kaikille, myös niiden navanalusasioiden suhteen.
 
vieras
Tiedän kyllä, mutta oikeasti. Se ei kerro mitään älykkyydestä, eikä yleissivistyksestä, jos ei tiedä tarkalleen ottaen mitkä ovat immenkalvon tehtävät, muoto, joustavuus ja koostumus yms.
Dr. lecter. Yksikään meistä, ei tiedä kaikkia itsestäänselvyyksiä, johtuen siitä, että kaikilla on omat itsestäänselvyydet. Tietomme ja yleissivistyksemme on sitä, mihin meillä on kiinnostus. Yksinkertaisesti siitä syystä, että aivomme eivät rekisteröi sellaista tietoa pitkäksi aikaa, jota emme pidä mielenkiintoisena tai ole sitä tarvinneet tai pakottautuneet oppimaan ja muistamaan.
 
vieras
Mutta ajatelkaapas kun aikuinne nainen kysyy ihan tosissaan, että voiko tulla raskaaksi jos nielee siemennestettä. Ja kysyjä on vielä ihan tosissaan. On tainnut pikkasen koulutunnilla opit mennä ohi.
 
vieras
Kuuluuhan se samalla tavalla yleissivistykseen kuin se, miksi naisella on kuukautiset :eek:
Mutta kun tätä palstaa seurailee, niin en ihmettele jos ei tuota tietoa löydy kun täällä kysellään muitakin älyttömyyksiä kuten voinko olla raskaana jos harrastin seksiä ilman ehkäisyä
 

Yhteistyössä