Tiedän aiheuttavani kolmannen maailmansodan mutta ihan sama. Joten te jotka viette lapsenne hoitoon

ja itse vietätte päivät kotona, niin viette hoitopaikan sellaisilta jotka niitä oikeasti tarvitsee työn tai opiskelun takia. Virike ym. syyt ovat turhia koska voitte itsekin pukea vaatteet päälle ja painua sinne leikkikentälle, teillähän on aikaa. On suorastaan raivostuttavaa joutua tilanteeseen ettei saa lapsia hoitoon vaikka pikkupakko olisi ja kotona oleskelija vie naapuri-tarhaan lapsen mennäkseen kotiin päiväksi.
Ei olis tullu itellä mieleenkään viedä muksuja hoitoon kun ite olin kotona. Ei edes silloin kun kuopus syntyi vaikka sehän on oikea muoti-ilmiö viedä esikoinen hoitoon silloin. Mikään kulkeminen, leikkikentillä käynti ei ollut ongelma, kun siitä ei tehnyt ongelmaa.
ÄRSYTTÄVÄÄ!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Kuules kun Suomessa on sellainen laki etta jokainen saa hoitopaikan kahden viikon kuluessa siita kun on saanut toita tai opiskelupaikan! Eli miksi siis et saa...?
Laki on. Mutta jos paikkoja ei ole, niitä ei ole.
Vaikka laki mitä sanoisi. :|

Ja se, että hoitopaikan saa ei sitten takaa sitä, että saisi sen itselleen kohtuullisten kulkuyhteyksien päästä.
Tai että edes saisi lapsensa samaan päiväkotiin.

Kuules kun Suomessa on sellainen laki etta jokainen saa hoitopaikan kahden viikon kuluessa siita kun on saanut toita tai opiskelupaikan! Eli miksi siis et saa...?
Kun ei vaan ole. Ja tiedän useita laiskoja paskoja jotka vie mukulat hoitoon ja makaa ite kotona.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Tämä sota on jo sodittu! Ei ollut ph-paikkoja tarpeeksi 1970-80 luvuillakaan, vaikkei virikehoitoa oltu vielä keksittykään!
Juuri noin. Taisipa silloin olla jopa vaikeampaa se hoitopaikan saaminen kuin tänä päivänä, mitä on juttuja kuullut.

mä olen erimieltä asiasta. mä olen ollut kotona ja lapsi virikepaikalla pk:ssa. mä olin syvästi masentunut ja varmaan nirhannu itteni lopulta jos en olisi "rauhassa" saanut parantua.. sanot mitä sanot, en kadu ollenkaan sitä että lapsi oli täyttä päivää pk:ssa vaikka itse olinkin kotona.

vieras
Entäs sitten lapset, jotka ovat kuntoutuksellisista syistä pk:ssa?

Tiedän, että tähän tulee vastaus, että he ovatkin asia erikseen.

Mutta mistä sitä tietää kuka on virike lapsi ja kuka on kuntoutusta saava lapsi. En jaksa enää vääntää tästä...

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Tämä sota on jo sodittu! Ei ollut ph-paikkoja tarpeeksi 1970-80 luvuillakaan, vaikkei virikehoitoa oltu vielä keksittykään!
Jep.
Mä luulen että jos kaikki kotona olijat ottaisivat lapsensa pois hoidosta, paikkamääriä ja hoitajia vähennettäisiin samassa suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Laki on. Mutta jos paikkoja ei ole, niitä ei ole.
Vaikka laki mitä sanoisi. :|

Ja se, että hoitopaikan saa ei sitten takaa sitä, että saisi sen itselleen kohtuullisten kulkuyhteyksien päästä.
Tai että edes saisi lapsensa samaan päiväkotiin.
Kyllä paikka tai hoitaja löytyy aina, kerran laki niin velvoittaa. Mutta se, mistä se paikka löytyy, ei välttämättä ole toivesijalla numero 1.

Ja laki velvoittaa hoitopaikan saamiseen neljän kuukauden kuluessa. Täällä etelässä ei ainakaan toimi tuo. Meilläkin olis lapset joutuneet eri hoitopaikkoihin, toinen kohtuuttoman matkan päähän. Onneksi saimme paikan yksityisestä päiväkodista. Kalliimmaksihan se tulee, mutta on ainoa mahdollinen vaihtoehto.

No niin no. Toisaalta ymmärrän pointin. Mäkin olen vienyt tytön päiväkotiin kun itse makasin kotona vakavan masennuksen kourissa. Ei kaikki huvikseen siellä kotona makaa ja vie silti lastaan päiväkotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja RitiRalla:
Ja laki velvoittaa hoitopaikan saamiseen neljän kuukauden kuluessa. Täällä etelässä ei ainakaan toimi tuo. Meilläkin olis lapset joutuneet eri hoitopaikkoihin, toinen kohtuuttoman matkan päähän. Onneksi saimme paikan yksityisestä päiväkodista. Kalliimmaksihan se tulee, mutta on ainoa mahdollinen vaihtoehto.
Toimihan se teidänkin kohdalla. Laki velvoittaa kuntia järjestämään tietyn ajan kuluessa hoitopaikan, mutta se ei velvoita sijoittamaan lapsia juuri sinne, mihin vanhemmat toivoo.

Yhteistyössä