V
vierailija
Vieras
THL: Lääkäriin pääsy nopeutui
THL:n mukaan hoitotakuun muutos viime vuoden syksyllä on nopeuttanut lääkäriin pääsyä.
Hyvää työtä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miksi?Sappileikkauksia aina vaan enemmän?
pintakäsittelyaineet nieltynä ovat ihan samaa sisuksissakinKaikesta.
Tarkoitatko pintalakkoja ja maaleja? Kuka syö sellaisia. Vai tarkoitatko lääkkeiden sidosaineita?pintakäsittelyaineet nieltynä ovat ihan samaa sisuksissakin![]()
Mitä labroja?Minähän pääsen sitten kohta lääkäriin. Tähän asti on vain etänä määrätty lääkkeitä ja labroja
Kyllä olen kirjoittanut mut eipä niitä näy missään.Tarkoitatko pintalakkoja ja maaleja? Kuka syö sellaisia. Vai tarkoitatko lääkkeiden sidosaineita?
Voisitko ystävällisesti kirjoittaa kokonaisia lauserakenteita kun näistä lyhyistä huokauksistasi ei tahdo ymmärtää mitään.
Ei osata hoitaa pois muuten kuin pillereillä?Sappikivien ja vaivojen riskitekijöitä ovat ikääntyminen, naissukupuoli, perintötekijät, lihavuus, diabetes ja laihduttaminen, hypotyreoosi, synnytysten lukumäärä ja ohutsuolen sairaudet.
10 - 15 % ihmisistä kärsii sappivaivoista.
Ei ne mihinkään liukene sielläkään. Pastilleista myös kertyvät jonnekin kapeisiin tiehyeisiin.pintakäsittelyaineet nieltynä ovat ihan samaa sisuksissakin![]()
Hoitotakuuta pidennetään kolmeen kuukauteen. SE on tämän hallituksen "ansiota".
Puukkoa tai laparoskopiaa sille sapelle usein annetaan. Sappivaivoihin suositellaan ruokavaliota mutta harvemmin mitään pillereitä.Ei osata hoitaa pois muuten kuin pillereillä?
Maksa tekee ulkoisista myrkyistä ja elimistön kuona-aineista muuttamalla ne tehottomiksi. Maksa poistaa verestä elottomia ja eläviä haittatekijöitä. Aineet poistuvat lopullisesti erittymällä munuaisten kautta.Ei ne mihinkään liukene sielläkään. Pastilleista myös kertyvät jonnekin kapeisiin tiehyeisiin.
Itse on oltava aktiivinen jos jotain haluaa.Olen Uudellamaalla kirjoittanut 4.11. kiireettömän viestin terveysasemalle. Ja 3 viikon kohdalla kirjoitin toisen viestin.
Joten ei ole ihan kovin kiire näihin viesteihin vastailla.
En olisi viestiä kirjoittanut enkä häirinnyt, mutta sieltä terveysasemalta pyydettiin tilaamaan lääkärille aika reseptin uusimista varten.
Lääkkeitä on tuossa vielä jonkin verran, ehkä pitää kuitenkin ruveta sinne soittelemaan kun ei mitään kuulu. Jotta saa sen ajan ehkä jonnekin 3 kuukauden päähän... Ehkä.
mitä käytännössä?Itse on oltava aktiivinen jos jotain haluaa.
Tämä. Tämähän on edellisen hallituksen aikaansaannoksia. Nyt tuli vain kosmeettinen 2 prosenttiyksikön korotus viime vuodesta.14 vuorokauden hoitotakuu tuli voimaan syyskuussa 2023. Tämä hallitus haluaa pidentää kyseisen takuun 3 kuukauteen.
Seuraa aikaasi. Äläkä kysele linkkejä, löydät ne kyllä.
Mennä päivystykseen ja istua siellä kunnes asia on kunnossa.mitä käytännössä?