THL haistattaa pitkät narkolepsiaan sairastuneille lapsille

  • Viestiketjun aloittaja "nuppi"
  • Ensimmäinen viesti
Beep
[QUOTE="vieras";25419360]Eipä tuota narkolepsiaakaan ole tavattu missään muualla kuin Suomessa yhtä laaja-alaisesti, vaikka tismalleen samaa rokotetta on jaettu eri puolilla maailmaa. Kyse kun on suomalaisesta geeniperimästä.[/QUOTE]

Lähde? Ei vain mutua.
 
Beep
[QUOTE="sairaanhoitaja";25417782]Olen hoitanut 40-vuotiasta aiemmin perustervettä ihmistä, joka joutui sikainfluenssan takia keuhkojensiirtoon, sanoi että olisi kannattanut piikki ottaa...[/QUOTE]

Lähde? Ei pelkkää mutua.
 
./
Hip: hyvä se on jälkikäteen olla viisas ;) Tosiaan kun aluksi näytti että tauti olisi ollut hyvinkin tappava. Mikähän narina siitä olsi tullut jos oliskin tehty niin että rokotteita olisi testattu kuukausitolkulla ja samaan aikaan porukkaa kuolee paljon ympäri maailmaa.

Kysyinkin tuolla jo edellä että millaisen päätöksen te olisitte tehneet silloin käsillä olevien tietojen turvin? Mut eipä kukaan vastannu...
 
naama
[QUOTE="nuppi";25416560]Jo on törkeätä! Ensin tartutetaan tahallaan narkolepsia kymmeniin lapsiin ja sitten maksetaan naurettava 8700 euron korvaus. Kohtuullinen korvaussumma narkolepsiaan sairastunutta kohti olisi 1-10 miljoonaa euroa.

Yle: Sairastunut poika: "Narkolepsiakorvaukset säälittäviä" | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi[/QUOTE]
No huhhuh! Ei me sentäs jenkkilässä olla! Ja ikävä kyllä, mutta kukaan ei koskaan pakottanut ketään rokottamaan lastaan (tein niin itsekin, paremmalla tuurilla tosin), ja kuten kaikki tietää, että AINA on riski, ettei elämässä mene kaikki ihan suunnitelmien mukaan, ja joskus saa sitäkin, mitä ei tilaa... Mutta, mutta; kauhean surullinen asia tuo narkolepsia, mutta eihän se rahallakaan pois lähde, ja suututtaa kaikkien osallisten puolesta, mutta Jenkeissä korvaukset hiukan eri luokkaa, ja mielestäni sekin on jo ok, että sentäs maksetaan jonkinlaiset korvaukset kuiteskin! (Enkä todellakaan tahdo vähätellä ko.tilanteeseen joutuneiden kärsimystä)
 
just joo
[QUOTE="nuppi";25416750]Keskituloisen palkka on noin 4000-6000 euroa/kk. 60 vuoden kuluttua eläkeikä saattaa hyvinkin olla 85 vuotta.[/QUOTE]

APUVA! Haluaa keskituloiseksi!!!!
 
Hip: hyvä se on jälkikäteen olla viisas ;) Tosiaan kun aluksi näytti että tauti olisi ollut hyvinkin tappava. Mikähän narina siitä olsi tullut jos oliskin tehty niin että rokotteita olisi testattu kuukausitolkulla ja samaan aikaan porukkaa kuolee paljon ympäri maailmaa.

Kysyinkin tuolla jo edellä että millaisen päätöksen te olisitte tehneet silloin käsillä olevien tietojen turvin? Mut eipä kukaan vastannu...
no,minä jätin lapseni rokottamatta.Enkä rokotuttanut itseänikään.
Tottahan on että jälkiviisaus on helppoa, mutta niiden tietojen turvin mitä löysin pidin tutkimatonta rokotetta pahempana vaihtoehtona.
En ole täällä naureskelemassa tai ivaamassa ketään,jokainen on tehnyt päätöksensä varmasti kuten parhaimmaksi silloin näki.
 
häh
Muahahaaaa :D Menitte sit koko perhe ottaa piikit vai?:D Hyvin sä vedät, mitä muuta olet keksinyt jotta saat omantuntosi puhtaaksi, lastesi piikittämisestä?
Siis pitäisikö rokotteen lapselle suostuneiden vanehmpien tuntea jotain syyllisyyttä koska muutama kymmenen ihminen sai jonkun sairauden siitä, jota ei osattu odottaa vaan yritettin tehdä paras ratkaisu??
En ymmärrä sun ivallista nauruasi ollenkaan nyt...hmm..

Jokainen vanhempi teki kuten parhaaksi näki silloin, sinä et sen parempi ollut. Mutta hyvä tuuri, silti en naureskelisi lapsellisesti toisille, etenkään kun 99% niistä ei mitään jälkijuttuja saanut..ja muutenkaan.
 
"juu"
no,minä jätin lapseni rokottamatta.Enkä rokotuttanut itseänikään.
Tottahan on että jälkiviisaus on helppoa, mutta niiden tietojen turvin mitä löysin pidin tutkimatonta rokotetta pahempana vaihtoehtona.
En ole täällä naureskelemassa tai ivaamassa ketään,jokainen on tehnyt päätöksensä varmasti kuten parhaimmaksi silloin näki.
Mutta et voinut varmaksi tietää. Jos lapsesi olisi kuollutkin yllättäen sikaflunssaan voisin minä nyt naureskella jälkiviisaana että niinpä olisit ottanut(en ikinä tätä kuitenkaan tekisi).

Aina on joku joka "tiesi" mitä tulee tapahtumaan. Kuitenkin hyvä tuuri sinulle joka sattumalta ehkä valitsit oikein.
 
[QUOTE="juu";25420223]Mutta et voinut varmaksi tietää. Jos lapsesi olisi kuollutkin yllättäen sikaflunssaan voisin minä nyt naureskella jälkiviisaana että niinpä olisit ottanut(en ikinä tätä kuitenkaan tekisi).

Aina on joku joka "tiesi" mitä tulee tapahtumaan. Kuitenkin hyvä tuuri sinulle joka sattumalta ehkä valitsit oikein.[/QUOTE]

ihme jankkausta.mä en ole täällä naureskelemassa kellekkään.Mun mielestä THL on toiminut väärin niiden tietojen varjossa mitä silloin oli.ja tapa jolla se käytti julkisuutta rokote asiassa oli törkeä.Tämä on vain minun mielipiteeni.Ei mikään jos/kun/vaikka asia.Ei mikään Itsetotuus.vain minun näkemykseni ja kokemukseni asiasta.Se ei ole oikea eikä väärä.
 
Beep
ihme jankkausta.mä en ole täällä naureskelemassa kellekkään.Mun mielestä THL on toiminut väärin niiden tietojen varjossa mitä silloin oli.ja tapa jolla se käytti julkisuutta rokote asiassa oli törkeä.Tämä on vain minun mielipiteeni.Ei mikään jos/kun/vaikka asia.Ei mikään Itsetotuus.vain minun näkemykseni ja kokemukseni asiasta.Se ei ole oikea eikä väärä.
Tietenkin toimi väärin. Se on käsittämätöntä jotenkin miten ihmiset ei muista enää mitään mitä silloin oli tiedossa. Ei siis kertakaikkiaan mitään. Valikoiva muisti?
 
"sopiva"
Korvaus on ihan sopiva.

Ja sitäpaitsi se narkolepsia helpottaa iän myötä eli ihan normaalisti pystyy kyllä töihin (tietty rajaus ammatteihin). Ei narkolepsian takia ole työkyvyttömyyseläkkeelle laitettu. Lääkkeet tehoavat.
 
"sairaanhoitaja"
[QUOTE="vieras";25417794]Niin varmaan oletko oikeassa elämässä patologinen valehtelija?[/QUOTE]

En, olin töissä Hus:lla ja tälläinen tapaus siellä oli, salassapidon takia en voi sen tarkemmin kertoa. Tällaiseen potilaaseen kuitenkin törmäsin, kun keuhkosiirtopotilaita hoidin. Ja tosiaan näitä oli vain yksi, ilman rokotuksia olisi heitä voinut olla enemmän, voi myös olla että hän olisi jäänyt ainoaksi vaikka rokotukset olisi jätetty välistä (mutta siitä ei voi olla varma).
 
ilonpilaaja
[QUOTE="nuppi";25416560]Jo on törkeätä! Ensin tartutetaan tahallaan narkolepsia kymmeniin lapsiin ja sitten maksetaan naurettava 8700 euron korvaus. Kohtuullinen korvaussumma narkolepsiaan sairastunutta kohti olisi 1-10 miljoonaa euroa.
[/QUOTE]

Kannattaa miettiä kuka korvaa, ja mistä rahat tulevat. Jos korvaajina olisivat oikeat tahot, eli viranomaiset (Puska, Riskikko, jne) ja lääkeyhtiöille syytesuojan myöntäneet, niin silloin olisi kohtuullista vaatia miljoonien korvauksia. Mutta nyt korvauksien maksajina olemme me. Me tavalliset palstalaiset maksamme nuo korvaukset.
 
Turkilmas
Niin kertakaikkisen kamalaa kun nuo narkolepsia (ja muut rokotuksesta aiheutuneet ongelmat) onkin, niin mielestäni suuremmat korvaukset tulisi kyseeseen jos rokotus olisi ollut pakollinen.

Meille tarjoiltiin hyvin paljon informaatiota sekä puolesta että vastaan ja sen informaation perusteella meistä jokainen teki päätöksen ottaako rokotuksen vai ei.
 
vierailija
Höpö löpö... Onneksi ei suomessa olla menty tuollaiseen jenkkiläiseen miljoonakorvaussysteemiin.

Jokainen sairastunut saa tilapäisen haitan ennakkokorvauksena 8 700 euroa.
Lisäksi maksetaan vielä pysyvän haitan ennakkokorvausta.

Ihan riittävä korvaus sairaudesta jota kukaan ei osannut ennakoida
No huhhu nyt on paksua tekstiä. Pistetäänpä sulle kroppaan syöpäsolu ja katotaan miten sitte suu pannaan. Tässä puhutaan ihan kroonisesta sairaudesta, viiruksesta joka syö ihmisen energian!
Enemmän rahaa joutuu maksamaan veropetoksestakin.
 
Joku joka tietää jotain
Pistääpä ärsyttämään kun suurin osa tätä vähättelee! Kuka vaan tekis mitä vaan että sais elää normaalin terveen elämän. Hohhoii tästä sairaudesta ei vieläkään näemmä tiedetä mitään, vaikka sadat nuoret ja aikuiset tähän on sairastunut. Osa vielä diagnosoitamatta. Teen tästä kyllä YouTube videon kun saan käsiini paremman puhelimen ja varman todisteen tästä helvetin viiruksesta. Ajatella että ihmiset kehtaa valittaa kun ei ole etes sairauteen perehtynyt.
 

Yhteistyössä