Teutonia Timmy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuomuratas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuomuratas

Vieras
Meillä on esikoiselle hankittuna Teutonian Timmy- kuomurattaat vuosimallia 2007. Nyt mietinkin että voisikohan noita käyttää myös vastasyntyneellä vaunuina? Onko kenelläkään teistä ollut näitä rattaita "vaunuina"?

Lisävarusteitahan näihin saa, eli kantokopan ja jalkapussin. Ainoa iso miinus on se, että näissä ei ole heitto aisaa, eli vauva kulkisi aina naama menosuuntaan. Onkohan sillä paljonkin väliä? Jos siis suojaa vauvan talvipyryltä yms.?

Millään en raaskisi taas ostaa uusia kärryjä, kun nämäkin kuitenkin maksoivat jo vajaa 450 euroa. Ja ovat muuten niin ihanan näppärät ja sippoiset kärryt.

Onko kukaan täällä pyörivistä äideistä hankkinut Timmyihinsä seisomalautaa esikolle? Sopiiko tuo Teutonian Pick Up- seisomalauta Timmyihin? Kokemuksia?

Kiitos jos minua minun "mitättömässä" pulmassani avitatte :)

Meillä oli timmyt esikoisella aivan alusta vaunuina. Ostettiin vain kunnon makuupussi ja olen kyllä tosi tyytyväinen vaunuihin/rattaisiin. Siihenkin tottui nopeasti että vauva meni kasvot meno suuntaan ja loppujen lopuksi se oli niin lyhyt aika että vauva makoili vaan.
Nyt aiotaan seuraavalle tulokkaalle käyttää myös samoja rattaita,ostetaan vain buggypod
sivuvaunu rattaisiin isoveljelle.
Ei ole seisomalaudasta kokemusta,etten tiedä miten sopii.

Timmyyn sopii paitsi Pick Up, myös muun merkkiset (lue: edullisemmat) seisomalaudat. Kannattaa käydä kaupassa kokeilemassa. Me saimme ilmaiseksi halpisseisomalaudan, joka sopi Timmyihin kun sen asensi hieman vasemmalle puolelle. Isommalla lapsella ei ole kamalasti tilaa seistä, mutta lyhyemmillä reissuilla pärjää hyvin. En tiedä, mahtuuko laudalle jos selkänoja on makuuasennossa (meillä oli aluksi myös tuplat käytössä). Veikkaan, että ei.

Meille hankittiin Timmyt kuopuksen ollessa n. 4-5kk, eli vauva oli siinä aluksi makuuasennossa. Kapeahko koppakin olisi mahtunut, mutta siihen ei ollut tarvetta. Selkänojassa on pieni kulma makuuasennossakin, joten kovapohjainen koppa on tarpeen ekoina kuukausina.

Timmyn kuomu on suojaisa ja harsovirityksillä saa pahimmat tuiskut pysymään vauvan kasvoilta. Kuomussahan on myös kurkistusaukko. Timmyt ovat kyllä niin näppäriä, ettei missään nimessä kannata hankkia erikseen yhdistelmärattaita!

Vähän vanhaan vastailen mutta kuitenkin...Käännä kuomu kokonaan "eteen", niin kasvot vauvalla työntäjään päin. Meille kun olin timmyjä hankkimassa, kaupassa oli yhdet rattaat laitettu malliksi kuomu nurinkurisesti. Myyjä sitten ketoi tämän epävirallisen vinkin, kun siinä ihmettelin. Mutta toimii siis vain makuuasennossa ja kopan kanssa....

Meillä ei ollut vaunuja, ostin Timmyt+kantokopan. Kokeilin myös tuota että laittaa kuomun "väärinpäin" menettelee mutta kuomu ei ole suunniteltu noinpäin sopivaksi. Mutta siis menettelee, kuomun "alaosa" on kuitenkin "lerpumpi" kuin virallinen yläosa. Itse taitoin lerpun alaosan kaksinkerroin ja ihn suht ok, menettelee siis myös noinpäin.

Jos laittaa kuomun väärinpäin niin ehdottomasti suosittelen kantokoppaa! Kopan kanssa on vaunut+kuomu on suojaisampi kun kuomu on käännettynä väärinpäin.

Vastaanpa "vanhaan" viestiin kun osui silmiin:
Kun kuomun napsauttaa kokonaan irti ja kääntää toisinpäin ja napsauttaa takas pidikkeisiinsä, (eikä vaan keikauta jotenkin kummallisesti : / nurin), niin tuloksena on aivan tukeva, normaalisti toimiva kuomu. Mulla on Timmyt matkarattaina vauvan kanssa. Kantokassin sijaan noissa on mulla "jääkarhu" lämpöpussi nyt talveksi varattuna. Paljon on olleet käytössä pienen vauvan kanssa ja hyvin toimii. Hullunpi ei edes huomaa vauvan nukkuvan vaunuissa "pää jalkopäässä" ja törmäyssuojana toimii tuo metallinen jalkatuki, joka nousee hyvin eteen. Sitten kun alkaa istumaan pitää tietty kääntää kuomu takaisin ja matkustaa nassu menosuuntaan. Kuomu on näissä uudehkoissa malleissa helppo napsauttaa irti ja asentaa uudelleen.

Tuo on loistavaa jos uudemmissa malleissa kuomu kiinnittyy "väärin" päin. Ei sitä todella huomaa, että vauva nukkuu ns. "jalkopäässä". Itse kyllä suosittelen silti kantokoppaa. On parempi ja tukevampi pohja ja suojaisampi talvella. Mutta makuasioitahan nämä on.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, minkä vuoden mallissa saa tuon kuomun napsautettua väärin päin? Olenkin odotellut milloin Teutonia toteuttaa tuon että "työntösuunnan" saa vaihdettua Timmyissä vaihdettua.

Yhteistyössä