Testiajan jälkeen tulleesta haaleasta viivasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RangaTanga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

RangaTanga

Aktiivinen jäsen
20.05.2006
3 402
0
36
Onkohan plussa vai nega, kun raskaustestiin tulee testiajan jälkeen haalea viiva? Kyseessä Acon early detection testi. Testiaikana katsoin sitä, ja ei näkynyt mitään. Ollaan anopin luona ja se pamahti just huoneeseen, kun katselin testiä, ja piilotin testin. Myöhemmin meinasin heittää roskiin, niin siihen olikin ilmestynyt haalea viiva. Täytynee vissiin hakea uus testi, mutta olis kiva kuulla muilta kokemuksia..

Mulla kävi niin,että testiin tuli vain kontrolli viiva ja sitten vein testin roskiin ja silti menin sitä vielä myöhemmin katsomaan ja siihen oli ilmestynyt toinenkin viiva :/
Muutaman päivän päästä tein uuden testin ja heti tuli selvä plussa ;)
Nyt lapsi on 1v 2kk :heart:
Testistä vielä,että oli sen mammaksi.fi vai mikä nyt onkaan :/

Mä tein samalla testillä ja oli se haalea viiva. Meni muutama päivä ni menkat alko. Seuraavia menkkoja ei sit tullukkaan ja heti tuli kaks viivaa. Eli en luottais. :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/t753109

Tuossa vielä yksi. Mut monta muutakin löytyy (ja yhtä monta mielipidettä :whistle: ) tuolta vauvakuumeen puolelta.

Mulla tosiaan itsellä tuon testin haamut on vahvistuneet kunnon plussaksi. :) Mut juttu on just siinä, et se on niin herkkä, et munasolu voi hyvinkin alussa irrota ja menkat alkaa sit kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t753109

Tuossa vielä yksi. Mut monta muutakin löytyy (ja yhtä monta mielipidettä :whistle: ) tuolta vauvakuumeen puolelta.

Mulla tosiaan itsellä tuon testin haamut on vahvistuneet kunnon plussaksi. :) Mut juttu on just siinä, et se on niin herkkä, et munasolu voi hyvinkin alussa irrota ja menkat alkaa sit kuitenkin.

Näyttää tosiaan olevan monenlaisia mielipiteitä noissa ketjuissa :)
Mulla ei oo kiertopäiviäkään mitä laskea, kun ei oo kunnon menkkoja vielä tullut pojan jälkeen. Nyt vaan on ollut sellainen ihmeellinen turvonnut olo alavatsalla ja valkovuoto lisääntynyt ihan kuin edellisissä raskauksissa.
Ajattelin että onkohan vain hormonitoiminta lähtenyt käyntiin ja siitä tulee tollasia oireita vai voisinko raskaana olla...

Mä en kyllä tolla Aconilla testaillut, mutta myöhemmin tuli silti haalea viiva ja labrassa varmistui positiiviseksi.
Ja samanlaisia oireita tässä on ehtinyt olla kuin aikasemmassakin raskaudessa...kauhee väsymys ja koko ajan nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Onkohan plussa vai nega, kun raskaustestiin tulee testiajan jälkeen haalea viiva? Kyseessä Acon early detection testi. Testiaikana katsoin sitä, ja ei näkynyt mitään. Ollaan anopin luona ja se pamahti just huoneeseen, kun katselin testiä, ja piilotin testin. Myöhemmin meinasin heittää roskiin, niin siihen olikin ilmestynyt haalea viiva. Täytynee vissiin hakea uus testi, mutta olis kiva kuulla muilta kokemuksia..

Mulla aconin kasetti testi on tuota tehnyt. Eli antanut jälkeenpäin hailakan viivan, mutta raskaana en ole ollut.

Niin no mä olen enemmän sillä kannalla, et vääriä positiivisia ei olekaan, mut se munasolu voi siinä alussa helposti irrota ja siks menkat tuleekin. Ns. kemiallinen raskaus. :)

Kuule, jostain hormonivalmisteista saattaa testi näyttää virheellistä plussaa. Harvinaista mutta mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja plussa:
Niin no mä olen enemmän sillä kannalla, et vääriä positiivisia ei olekaan, mut se munasolu voi siinä alussa helposti irrota ja siks menkat tuleekin. Ns. kemiallinen raskaus. :)

Kuule, jostain hormonivalmisteista saattaa testi näyttää virheellistä plussaa. Harvinaista mutta mahdollista.

Juu, toki. Mutta oletustilanne olikin se, että ei käytä mitään hormonivalmisteita tai sellaisia, jotka siihen voivat vaikuttaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla aconin kasetti testi on tuota tehnyt. Eli antanut jälkeenpäin hailakan viivan, mutta raskaana en ole ollut.

Tää oli sellanen muovinen testipuikko, johon tuli liila korkki sen virtsakohdan päälle. Onkohan sama testi kyseessä?

Alkuperäinen kirjoittaja plussa:

Juu, toki. Mutta oletustilanne olikin se, että ei käytä mitään hormonivalmisteita tai sellaisia, jotka siihen voivat vaikuttaa. ;)

Mulla ei ole mitään hormoneja käytössä. Mutta oon mäkin muuten joskus lukenut, että jotkut valmisteet voi näyttää väärin positiivistä raskaustestissä.

Mulla ei ole mitään hormoneja käytössä. Mutta oon mäkin muuten joskus lukenut, että jotkut valmisteet voi näyttää väärin positiivistä raskaustestissä.

Niinhän niissä sanotaan käyttöohjeessa. Siksi oletinkin, et jos joku asiaa ihmettelee, tietää tuon kohdan ja se ei päde hänen tilanteeseensa. :)

Siis muokataanpa tuo mun uskomus selkeään muotoon: Olen enemmän sillä kannalla, että niillä, jotka eivät käytä mitään sellaisia muita seikkoja, jotka voivat vaikuttaa tulokseen ja jotka ovat tehneet testin täysin ohjeiden mukaisesti, ohjeiden mukaisissa olosuhteissa, väärä negatiivinen johtuu todennäköisemmin siitä, että munasolu on irronnut kuin, että testi olisi viallinen. Toki viallisiakin testejä on. ...mutta uskoisin, että harvemmin kuin se, että munasolu irtoaa/lopettaa kehityksensä kiinnityttyään ja aiheutettuaan jo pienen hormonikohoaman. :)

Yhteistyössä