Testiä vai ei...? Mitähän tekis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enska

Vieras
Hei mammat! :)

Mulla on edellisten kuukautisten alkamispäivästä kulunut 42 päivää. Mulla ei oo tällä hetkellä oikein minkään näköisiä oireita, että menkkoja rupeais kuulumaan, mutta ei oo oireta oikein siihen toiseenkaan suuntaan... Olemme mieheni kanssa harrastaneet suojaamatonta yhdyntää parin kk ajan, joten raskaus ei siis ole mikään mahdottomuus. Ollaan lähdössä loppuviikosta reissuun ja olis kiva saada jonkinlainen varmuus asiaan ennen lähtöä.

Tein raskaustestin pari viikkoa sitten (kärsimätön kun olin), mutta negaahan se näytti. Tosin mietityttää vaan, että entä jos olenkin raskaana, mutta se ei ole vielä näkynyt pari viikkoa sitten tekemässäni testissä, koska oli liian aikaista testailla? Tai sitten olen tehnyt testin esim. liian "laihasta" pissasta?

Kuten jo aluksi mainitsin, mulla ei ole tietääkseni ollut mitään raskauteen viittavia oireita, joten nyt ehkä vähän mietityttä, että tuskin olen kumminkaan raskaana ja sitten kun teen testin, niin petyn. Varmasti sekin on kuitenkin tietty mahdollista, ettei ihan alkuraskaudesta mitään oireita tunnekaan. Eikös kuukautisten poisjääminen kuitenkin ole monilla se ensimmäinen oire?

En haluais tehdä sitä testiä, mutta on pakko selvittää ennen matkaa.. Apuva... hm. :/ Mulla on testipuikko jo ostettuna, mutta en uskalla sitä testiä vielä tehdä. Ohjeessa sanottiin, että testi olisi paras tehdä aamuvirtsasta, koska raskaushormonia on silloin pissassa eniten. (Tämä tiedoksi kaikille niille näpsäköille, jotka kohta kirjoittavat että:"Miks idiootti luulet meidän tietävän, tee testi!")

Hmm.. Pakkohan se kai on tehdä aamulla... :) Ellei menkkoja kuulu. Toisaalta ihan hassua miks pelkään testin tuottamaa pettymystä, koska yhtälailla jos menkat tulis, niin tulos olis sama... Eiks 42 päivää oo kuitenkin kuukautiskierroks aika paljon? Olis ihanaa olla raskaana, vaikka toisaalta ei oo mikään kiire..

Onko varmaa että se näkyy vaikka ei tekis aamupissasta? Siinä testipaketin ohjeessa lukee nimittäin, että tulos ei välttämättä ole oikea, jos virtsa on liian laimeaa. Olis tärkeetä saada tarkka tulos. Kauheeta tämmönen jännittäminen. Ja miks kaikki raskauteen liittyvät pienetkin oireet voi olla selitettävissä aina jollain muulla tekijällä? :D Menkat voi myöhästyä siks että vaivaan niillä nyt päätäni liikaa... Alavatsa voi alkaa pömpöttää ihan muista syistä... (Tuskimpa se vatsassa aikaan näin alussa näkyis...)

Alkuperäinen kirjoittaja enska:
Onko varmaa että se näkyy vaikka ei tekis aamupissasta? Siinä testipaketin ohjeessa lukee nimittäin, että tulos ei välttämättä ole oikea, jos virtsa on liian laimeaa. Olis tärkeetä saada tarkka tulos. Kauheeta tämmönen jännittäminen. Ja miks kaikki raskauteen liittyvät pienetkin oireet voi olla selitettävissä aina jollain muulla tekijällä? :D Menkat voi myöhästyä siks että vaivaan niillä nyt päätäni liikaa... Alavatsa voi alkaa pömpöttää ihan muista syistä... (Tuskimpa se vatsassa aikaan näin alussa näkyis...)

No mä en ole ikinä tehnyt aamuvirtsasta ja kolme positiivista olen saanut, 2 niistä oli sinä päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:

No mä en ole ikinä tehnyt aamuvirtsasta ja kolme positiivista olen saanut, 2 niistä oli sinä päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa.

Ok, no ehkä sitten voin päästää itseni piinasta jo tänään. Kiitos vastauksista!

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:

Ok, no ehkä sitten voin päästää itseni piinasta jo tänään. Kiitos vastauksista!

Kannattaa kuitenkin pari tuntia pitää väliä ennen kuin käy tekemässä. Ettet väkisin käy tiristämässä vaikka just kävit. :D

En ole koskaan tehnyt testiä aamuvirtsasta. Kunhan edellisen vessakäynnin ja testin tekemisen välissä on 3-4 tuntia, niin varmasti näyttää jos olet raskaana.

Tsemppiä vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
En ole koskaan tehnyt testiä aamuvirtsasta. Kunhan edellisen vessakäynnin ja testin tekemisen välissä on 3-4 tuntia, niin varmasti näyttää jos olet raskaana.

Tsemppiä vaan!

Peesi!
Ja tulehan kertomaan meille uteliaille tulos! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

Tsemppiä vaan!

Peesi!
Ja tulehan kertomaan meille uteliaille tulos! ;)

Jeps, mä tulen kertomaan, mutta malttakaa odottaa vielä vähän aikaa.. Ei pissata... :D

Pahoitteluni :(( Minäkin tässä "kynsiäni jyrsin" että mikä on tilanne? Nyt on jo edellisistä kuukautisista aikaa 98 päivää. Edelliset kk:set tulivat joulunpyhinä. Tosin itsellä on lievänä kilpparivaivoja, että johtuuko siitä tämä, että kk-kierto on ihan mitä sattuu? Toisaalta välillä tulee mietittyä, että mitä jos kumminkin olisi tärpännyt? No katselen vielä tilannetta pääsiäispyhien ylitse.

Yhteistyössä