Testi näyttää plussaa vaikkei ole raskaana!

• Viestiketjun aloittaja raskaus
  • Ensimmäinen viesti
raskaus
Onko mahdolllista? Ystävä kertoi että hänen tuttu oli tehnyt raskaustestin, mikä näytti positiivista, mutta ei sitten kuitenkaan ollut raskaana kun meni lääkärille.

rgee
Raskaustestin plussa tulee istukkahormonista, eikä sitä pitäis erittyä ellei ole istukkaa.
Tosin jos on käyttänyt hormonilääkitystä, esim. pregnyl, niin se aiheuttaa positiivisen raskaustestituloksen.

rgee
Opiskelen hoitoalaa, ja meille sanottiin, ettei väärää positiivista voi tulla juuri tuon takia, että plussa tulee siitä istukkahormonista.
Vain hCG-hormonia sisältävät lääkkeet voivat aiheuttaa virheellisen plussan. Oma lukunsa ovat ne, jotka tulkkaavat testin määräajan jälkeen, säilyttävät testiä pakkasessa tai repivät testin auki kun haluavat saada sen plussatuloksen. Määräajan sisällä luettu positiivinen testi on aina oikea.

Khimaira
Kun testaa liian aikaisin yliherkällä testilllä voi saada siinä mielessä virheellisen plussan ettei raskaus jatku vaan menee varhain kesken. Näitä hyvin varhaisia keskenmenojahan tulee naisille melko paljon- niistä vaan ei taidettu tietää ennen noita hyvin herkkiä testejä.
Joskus muinoin kun testissä näkyi vasta menkkojen oltua myöhässä testattu raskaus..Nythän parhaillaan voi testata jo 4 päivää ennenkuin menkkkojen edes pitäisi alkaa..

"alma"
Mun tutulla myös käynyt noin. Hän sanoi kyseessä olleen tuulimunan, en kehdannut tentata asiaa sen tarkemmin, mutta ilmeisesti siis istukka oli alkanut kehittymään, vaikkei hedelmöitystä ollutkaan tapahtunut. Joutui loppujen lopuksi kaavintaan, että kohtu saatiin tyhjäksi.

"vieras"
ja vaikka aina sanotaan ettei voi näyttää niin mulla testi näytti plussaa kun oli munasarjassa kysta, ihan 100% varmuudella ei voinut olla raskaudesta kyse. Gynellä tehtiin liuskatesti.

"alma"
Mulle muuten neuvolantäti ehdotteli jotain kierukkaraskautta kun kerroin tehneeni positiivisen testin kuukausi kierukanpoiston jälkeen. Ei meinannut millään uskoa, että olen oikeasti raskaana. No olin kyllä, eikä minulle selvinnyt, mikä tuo kierukkaraskaus on.

Minä oon tehnyt tk:ssa positiivisen testin, tai siis se oli heikko plussa labran mukaan. Menkkoja ei ollut kuulunut pitkään aikaan ja olin käyttänyt ehkäisyä. Raskauden mahdollisuus oli aivan minimaalinen, enkä vieläkään oikein usko, että se oli oikea raskaus. Sitä ei koskaan tutkittu, menkat alkoi vähän sen testin tekemisen jälkeen. Mua askarruttaa vieläkin mitä silloin mun kehossani tapahtui. :(

Se voi olla ns. kemiallinen raskaus eli hedelmöittynyt munasolu pyyhkäisee kohdun seinämää,mutta ei kiinnity siihen, jonka vuoksi elimistöön muodostuu vähän hcg hormonia. Tämä aiheuttaa juuri sen että testi näyttää positiivista vaikka ei ole raskaana.

"kätilö"
munasarjaperäiset sairaudet voivat selittää hCG:n nousun ja testin plussaantumisen, vaikkei elimistössä istukkahormonia olekaan. tämä on tosi, mutta harvinainen tilanne onneksi. sama on myös esimerkiksi rypäleraskauden kohdalla, vaikka se keskeytyisi, viallinen istukkamateriaali voi jatkaa mytimistään jopa kohdun ulkopuolella, ja testi näyttää vahvaa positiivista.

Yhteistyössä