testailut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermokippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermokippu

Vieras
Tein kotona apteekin testin joka näytti haaleaa plussaa. Sen jälkeen lekuriin varmistus testiin, joka näytti negaa... ja nyt uus apteekin testi ja se näytti taas heikon plussan. =) Eli voisinko nyt rauhoittua?! Onko muilla vastaavia kokemuksía? Ei jaksais enään pettyä...

Miten pitkä aika kuukautisista teit testin? Tee uusi testi, kun kuukautiset myöhässä vähintään viikon. Vaatii nyt vaan malttia, mutta ainostaan näin alkaa raskausnormoni näkyå, jos sitä oikeasti virtsassa on.

Plussaonnea joka tapauksessa :-)

Oikein totta?! Kuukauden myöhässä? No nyt olen ymmälläni. Itselläkin oli apteekin raskaustestissä vain haaleat viivat molemmilla kerroilla (noin pari viikkoa kuukautisten myöhästymisestä), j aolin hiukan skeptinen. Mutta oireita tuli sen verran, että oli pakko uskoa ja varata aika neuvolaan. Varhaisultrassa niinikään näkyi alkio ja sydämensyke.

Onko sinulla ollut raskausoireita? Sinuna menisin yksityiselle varhaisultraan.

Anteeksi, kirjoitin väärin kiireessä. Siis menkkojen osi pitänyt tulla 5pv. sitten. Eli tosi alussa koko homma. Mutta en vain käsitä miten sen lekurin testi näyttää negaa. Sitä, kun kuvittelisi sen olevan luotettava. Oireita on, satun vain olemaan luonteeltani melko skeptinen. Rinnat turvonneet ja maha myös. Nälkä ja jano lisääntyneet, sekä väsymys.

Oliko lääkärin testi pissa- vai veritesti? Terveysasemathan käyttävät pissatestissä liuskoja, jotka vastaavat kaupan raskaustestejä. Ovat siis yhtä (epä)tarkkoja. Veritesti ei tietääkseni taas ole väärässä.

Pissatesti tehtiin. Muistin juuri, että lääkäri itsekkin tokaisi: Meidän testit ei ole kovin herkkiä. Kumma juttu. Suurin osa kyllä luottaa apteekin testeihi, joten kai sitä pitäisi itsekkin. Lekuri lupasi, et n.2 vk. päästä voitaisiin vielä tehdä heidän testi.

Oisi kiva tietää, jos muilla vastaavia kokemuksia.(yhdellä tutullani on käynyt samoin ja tuli paksuksi). Kaipa ne säästää rahaa siellä terveyskeskuksessa, kun eivät hanki herkkiä testejä.

Eri testeillä saa eri tuloksia ja johtuu juuri siitä testin herkkyydestä. Itse maltoin lopettaa testaamisen kahden haalean haalean plussan jälkeen, sillä se haamukin on aina plus! Testit reagoi hormooniin jota raskaus tuottaa ja ilman raskautta ei voi plussaa tulla. Ekaa +testiä edeltävänä päivänä olin testannut selkeän negan, mutta sieltä se hormonin eritys pikkuhiljaa käynnistyi...

malttaisitko odottaa vielä muutaman päivän seuraavaan testiin?

Se voisi hyvin selittää testin negatiivisuuden. Terveysasemillahan ei yleensä tehdä testiä ennen kuin menkat 2 viikkoa myöhässä juuri siksi, että eivät käytä kovin herkkiä testejä (ja siksi, etteivät ihmiset juokse siellä kp 25:)

Mutta vääriä plussia taas ei pitäisi voida tulla. Eli jos olet kotitesteillä saanut kaksi haaleaa plussaa, ne ovat todennäköisemmin oikeassa. kannattaisi varmaan odotella vielä muutama päivä ja tehdä sitten esim. apteekin oma testi, joka on tosi herkkä ja luotettava.

No muistaakseni itse sain selville testien herkkyydet ihan etsimällä googlella sanalla ""raskaustesti"" jolloin pääsi eri valmistajien sivuille.
Apteekin testillä testasin itse, kun sitä oli tuolla vauvahaaveilijoiden puolella kehuttu hyväksi. Muistaakseni olikin herkin testi (varmaan niitä kyllä on muitakin samanherkkyyksisiä markkinoilla). Näytti tosi selvää plussaa kp 35/28-34.

Romed 20 mIU/ml (vain joistain pk-seudun apteekeista)
Apteekin Raskaustesti 25 mIU/ml
Biocard 25 mIU/ml
Surestick 40 mIU/ml
Clear Blue 50 mIU/ml
Predictor 50 mIU/ml

Itse voin suositella tuota Apteekin Raskaustestiä, on herkkä ja helppokäyttöinen sekä edullisimmasta päästä.

masentaa sua, mutta itse olen aikoinani törmännyt virheelliseen erään raskaustestejä, jotka minulle myös korvattiin. Mutta puolentoistavuoden yrittämisen jälkeen haamuviivat (2 testissä,eri kuukausina) ja niiden jälkeiset kuukautiset olivat aika kova paikka.

jos viittasit siihen, kun sanoin terveysaseman testien olevan yhtä (epä)tarkkoja kuin kaupan testien, tarkoitin sillä sitä, että riippuu herkkyydestä.
Eli että negatiivisen tuloksen voi saada terveyskeskuksen virtsatestissäkin, kun ne eivät ole erityisen herkkiä. Aivan vastaavasti kun voit saada negatiivisen tuloksen kaupasta ostamastasi testistä jos testaat liian aikaisin. Terveyskeskuksen (ja kaupan) virtsatestit eivät siis ole siinä mielessä yhtä luotettavia kuin veritestit.

Tuo että virheellisiä testejä voi olla markkinoilla, on siis mahdollista. Tosin varmaan aika harvinaista. Jos tekee negatiivisen testin eivätkä kuukautiset silti ala, kannattaa varmaan kokeilla eri merkkisellä testillä juuri tuosta syystä.

En tiedä onko muilla samanlaisia kokemuksia, mutta Apteekin omalla testillä sain todella siis todella erittäin haalean viivan tulosikkunaan. Clearbluella taas mätkähti erittäin vahvat siniset viivat; en tiedä onko yksilöllistä???

Jos kontrolli-ikkunaan tulee punanen viiva, niin testin pitäis olla ehjä/toimiva. Ainakin niin olen kässännyt. Jos jollekkin on tullut positiivinen tulos ja sen jälkeen menkat, niin en usko testin olleen viallinen, vaan kyseiselle henkilölle on tullut keskenmeno. =/

Tahtiinkö se lääkärin testi virtsasta vai verestä? Verestä otettu testi on kai 100% varma. Virtsasta otettu testi taas on 99% varma, ja se puuttuva 1% on niitä vääriä miinuksia.

Hm. Haluaisin vain kertoa että kyllä niitä vääriä plussia saa terveyskeskuksestakin. Äitini nimittäin sai väärän plussan, ilmeisesti siitä syystä että näytteet olivat menneet sekaisin. (kyseessä oli virtsasta tehty testi) Mutta nämä virheet ovat kai hyvin harvinaisia... Ja ei, äitini ei saanut keskenmenoa testaamisen jälkeen.

Itse olen käyttänyt Apteekin raskaustestiä ja ollut siihen kovin tyytyväinen. Olen monen monta tikkua käyttänyt viime vuosina, eikä yhtään virheellistä ole sattunut eteen (ainakin kontrolliviivan onnistumisen perusteella).

Mutta ko. testin ohjeessa sanotaan selvästi, että ÄLÄ VERTAILE KONTROLLI-IKKUNAN JA TESTI-IKKUNAN VIIVOJEN VOIMAKKUUKSIA!!!! Jos testi-ikkunaan tulee viiva, olet raskaana. Vaikka viiva olisi haaleakin.

Aikaisemmin noita apteekista hankittavia raskaustestejä suositeltiin käytettäväksi aamulla, kun hormonia on erittynyt koko yön ajan. Varhaistestaajalle voisi suositella samaa konstia.

Varhainen raskaus näkyy todella haaleana ainakin tuossa apteekin testissä, mutta väristä välittämättä se on plussa.

Yhteistyössä