Terveystalo chat-palvelu lääkärin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi kirjoittaa reseptin, jos diagnoosia varten ei tarvita fyysistä tutkimusta.

Minä kun mahdollisesti tarvitsisin beetasalpaajia "kahvikuppineuroosiin", niin Mietin että tarvitseeko siihen sen kummempia tutkimuksia kuin selittää asia? Muuten kun aivan terve olen. mutta tämä jäänyt mietityttämään :) ei viitsisi turhaa maksaa jos ei onnistukaan. Täytyy sitten varmaan vain jonottaa terveyskeskukseen.

Hei, sain reseptin juuri, mutta miksei sitä näy vielä kanta.fi tiedoissa? :O Vai tuleeko viiveellä? Kai se siellä pitäisi näkyä, kerta sähköinen resepti on?

Kokeilin palvelua virtsatietulehduksen vaivatessa. Avasin chatin sunnuntaiaamuna noin 7:30 ja sain palvelua noin 45min myöhemmin, vaikka olin seuraavana jonossa. Odotusaika siis suht pitkä, ainakin tuolloin. Itse chat toimi moitteetta ja sain e-reseptin muutamassa minuutissa.

Jos joku vielä joskus kokemuksia googlettaa, niin
Minulla taas sattui todella tökerö lääkäri. Tekstistä paistoi läpi elämään kyllästyneisyys, oli hyvin epäkohtelias ja tökerö. Toisaalta joku vanha täti ja varhain aamulla. Vähän trauma jäi, joten tuskin tulee käytettyä tuota uudelleen.

Resepti uusiksi, palvelu on kuitenkin varsin toimiva; ei juuri tarvitse jutella lääkärin kanssa, niin ei ole niin suuri vaara kiukkuisista tädeistä :D

Loistava, helppo ja nopea palvelu. Tyypillisesti lääkäri vastaa alle viidessä minuutissa. Ei tarvitse kipeänä lähteä jonnekin lääkärikeskuksen aulaan odottamaan.

Tämä palvelu on rahastusta. Poistin jalasta punkin, ja myöhemmin sen ympärille muodostui rinkula. Chat-lääkärin mielestä ei riittävä syy epäillä borrelioosoa, lasku tuli, tuli vain kehotus mennä vastaanotolle.

Jos joku vielä joskus kokemuksia googlettaa, niin
Minulla taas sattui todella tökerö lääkäri. Tekstistä paistoi läpi elämään kyllästyneisyys, oli hyvin epäkohtelias ja tökerö. Toisaalta joku vanha täti ja varhain aamulla. Vähän trauma jäi, joten tuskin tulee käytettyä tuota uudelleen.

Resepti uusiksi, palvelu on kuitenkin varsin toimiva; ei juuri tarvitse jutella lääkärin kanssa, niin ei ole niin suuri vaara kiukkuisista tädeistä. Ja siellä, missä pitää kuitenkin asioida lääkärichatissa https://medilux.fi/laakari-chat/ se on nykyään täysin ilmaista Kelan kustannuksella.
Itsekin käytin aikoinaan Terveystalon chattia, ja täytyy sanoa että palvelu kyllä toimii, mutta onhan se aika kallis jos verrataan nykyhetkeen. Silloin reseptin uusiminen tai vaikka beetasalpaajien saaminen onnistui nopeasti, mutta jokainen kerta maksoi omasta kukkarosta. Nyt vuonna 2025 tilanne on ihan toinen – on olemassa ilmaisia vaihtoehtoja, joissa koko etävastaanotto korvataan Kelan kautta. Näissä palveluissa lääkäri voi kirjoittaa reseptit ja myös sairauslomat täysin ilman lisämaksuja potilaalle. Eli ei tarvitse enää jännittää epäkohteliaita lääkäreitä eikä maksaa itseään kipeäksi, vaan kannattaa googlata ajantasaiset palvelut, joissa hoito hoituu chatin kautta nopeasti ja ilman ylimääräisiä kuluja.

Yhteistyössä