Terveydenhoitoalalla olevat esim. lääkärit, terveydenhoitajat, hoitajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs Elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs Elli

Vieras
Pelottaako teitä koskaan hoitovirheet työssä?
Mietin hakemista lääkikseen, mutta tavallaan pelottaa, miten pääsee yli omista virheistä. Tiedän toki, että kukaan ei ole täydellinen vaan virheitä aina tapahtuu kaikille vaikka yrittäisi täydellisyyteen.

Ei pelota. Ja olen virheitäkin tehnyt, mutta en mitään henkeä uhkaavaa. Riippuu tietysti kanssa missä työskentelee kuinka riskialtista on. Mutta jos pelkää ei pysty työtään tekemään. Eettisesti hereillä ja vastuullinen olen. Ei kai rekkakuskitkaan pelkää ajovirheitä ja kolareita?

Pelottaa on ehkä väärä sanoa, sanotaanko että tunnen vastuuni ja juuri sen vuoksi teen työni huolellisesti. Muutaman kerran on ollu vähältä piti tilanteita, joissa olen toiminut en sääntöjen mukaan vaan oman sydämen ja sisäisen äänen mukaan ja kummallakin kerralla mun sydän ja ääni on ollut oikeassa. Eli siis pitää tuntea itsensä, ja vastuunsa ja luottaa itseensä!

En ole pelännyt aiemmin hakeutua alalle. Olen ollut itsevarmempi omasta itsestäni. Nyt kun on ollut mediassa kaikenlaisia kirjotuksia hoitovirheistä ja kuinka on joillekin joskus tullut syytteitäkin asioista, on vaan tullut mieleen, että miten minä kestäisin, jos työssä tulisi syytteitä hoitovirheistä.

Kyllä pelottaa kun asiaa oikein alkaa miettimään. Ajan myötä on kuitenkin tullut itseluottamusta. Alkuun pelotti enemmän. Pelko on tavallaan hyväksi, pistää olemaan tarkkana. Mutta eihän me muuta voida kuin parhaamme! Tarkkana on oltava ja tsempattava, mutta ihmisiä tässä vaan ollaan.

[QUOTE="Pirjo";27902968]Sama asia oli ammatti mikä tahansa.
Eiköhän teilläkin ole käytännön harjoittelua jossa kokemusta saa.[/QUOTE]

Siinä on vaan se, että muiden virheet korjataan, lääkärin virheet haudataan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä pelottaa...;27903009:
Kyllä pelottaa kun asiaa oikein alkaa miettimään. Ajan myötä on kuitenkin tullut itseluottamusta. Alkuun pelotti enemmän. Pelko on tavallaan hyväksi, pistää olemaan tarkkana. Mutta eihän me muuta voida kuin parhaamme! Tarkkana on oltava ja tsempattava, mutta ihmisiä tässä vaan ollaan.

Eli ei saa antaa pelolle valtaa.
Olen jotenkin harmissani, koska minua kiehtoo hoitoala, mutta mietin omaa luonnettani..
Olen huolellinen ja tarkka, mutta en tiedä, miten kestäisin ihmisenä, jos mokailisin jonkun asian täysin. Siisn ihmisiä me vaan ollaan, mutta miten saisi asian itselleen täysin selväksi ja pääsisi asiasta yli

Alkuperäinen kirjoittaja Mietteliäs Elli;27903001:
En ole pelännyt aiemmin hakeutua alalle. Olen ollut itsevarmempi omasta itsestäni. Nyt kun on ollut mediassa kaikenlaisia kirjotuksia hoitovirheistä ja kuinka on joillekin joskus tullut syytteitäkin asioista, on vaan tullut mieleen, että miten minä kestäisin, jos työssä tulisi syytteitä hoitovirheistä.

Mä voisin kuvitella, että jos tuohon tilanteeseen joutuis niin kamalammalta tuntuis se, että sun virheen takia joku on kuollut/sairastunut vakavasti kuin että sä saat syytteen.

Hoitovirheitä kuitenkin tapahtuu todella vähän verrattuna lääkäri- ja hoitokertamäärään.

[QUOTE="vieras";27903062]Mä voisin kuvitella, että jos tuohon tilanteeseen joutuis niin kamalammalta tuntuis se, että sun virheen takia joku on kuollut/sairastunut vakavasti kuin että sä saat syytteen.

Hoitovirheitä kuitenkin tapahtuu todella vähän verrattuna lääkäri- ja hoitokertamäärään.[/QUOTE]

Vaatii varmaan tietynlaista luonnetta lääkäriltäkin ettei jää pyörittelemään, mitä jos olisin tehnyt toisin ja olisiko ihminen elossa jollakin muulla hoidolla kenties jne

Yhteistyössä