terveisiä 4v neuvolasta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
En minä muuta tähän sano kuin että mä kummastelen joskus neuvolan kommentteja siitä, ettei syömisiä tarvitse seurata, jos painokäyrä on lievästi nousussa. Eikö olisi helpompi siinä vaiheessa yrittää korjata ruokailutottumuksia ja asiaa selvittää, kuin vasta sitten, kun painokäyrä on selvästi yläkanttiin?

no enpä sano muuta ku et painokäyrä ei tosiaankaan ole nousussa vaan laskussa.. eli on ollut vauvasta asti pitkä ja vankkarakenteinen =) ja mua harmittaa sun nimimerkki suunnattomasti, koska sen pitäisi olla Iamaweasel!!!! :kieh:

Juu minä tarkoitinkin noin yleisellä tasolla, en just teidän tapauksesta puhunut ;) Äläkä sä mun nimimerkkiäni murehdi, mä kirjoitan sen just niinku itte haluan

:D no mutta toki, jos käyrä on noususuunnassa niin äkkiä neuvolasta varmasti huomautetaankin.. =)

No ei kyllä näin aina mene, valitettavasti. Kun siitähän ei saa sanoa, ettei kukaan vaan loukkaannu :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
En minä muuta tähän sano kuin että mä kummastelen joskus neuvolan kommentteja siitä, ettei syömisiä tarvitse seurata, jos painokäyrä on lievästi nousussa. Eikö olisi helpompi siinä vaiheessa yrittää korjata ruokailutottumuksia ja asiaa selvittää, kuin vasta sitten, kun painokäyrä on selvästi yläkanttiin?

no enpä sano muuta ku et painokäyrä ei tosiaankaan ole nousussa vaan laskussa.. eli on ollut vauvasta asti pitkä ja vankkarakenteinen =) ja mua harmittaa sun nimimerkki suunnattomasti, koska sen pitäisi olla Iamaweasel!!!! :kieh:

Juu minä tarkoitinkin noin yleisellä tasolla, en just teidän tapauksesta puhunut ;) Äläkä sä mun nimimerkkiäni murehdi, mä kirjoitan sen just niinku itte haluan

:D no mutta toki, jos käyrä on noususuunnassa niin äkkiä neuvolasta varmasti huomautetaankin.. =)

No ei kyllä näin aina mene, valitettavasti. Kun siitähän ei saa sanoa, ettei kukaan vaan loukkaannu :whistle:

:D meinaatko mua? enhän mä tässä oo loukkaantunut ja tosiaan, ei se täti voi sanoa noin meille, kun se ei pidä edes paikkansa :o en mä nyt valheita neuvolan tädiltä halua kuunnella.. ja tosiaan, saahan mun lasta haukkua lihavaksi ihan vapaasti, ei siinä mitään... sehän on tosi sivistynyttä ja kaunista käytöstä, ikinä en itse kenenkään lapsesta sanoisi, että onpa kauhea pontso, tai toisinpäin, hirveä luukasa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
En minä muuta tähän sano kuin että mä kummastelen joskus neuvolan kommentteja siitä, ettei syömisiä tarvitse seurata, jos painokäyrä on lievästi nousussa. Eikö olisi helpompi siinä vaiheessa yrittää korjata ruokailutottumuksia ja asiaa selvittää, kuin vasta sitten, kun painokäyrä on selvästi yläkanttiin?

no enpä sano muuta ku et painokäyrä ei tosiaankaan ole nousussa vaan laskussa.. eli on ollut vauvasta asti pitkä ja vankkarakenteinen =) ja mua harmittaa sun nimimerkki suunnattomasti, koska sen pitäisi olla Iamaweasel!!!! :kieh:

Juu minä tarkoitinkin noin yleisellä tasolla, en just teidän tapauksesta puhunut ;) Äläkä sä mun nimimerkkiäni murehdi, mä kirjoitan sen just niinku itte haluan

:D no mutta toki, jos käyrä on noususuunnassa niin äkkiä neuvolasta varmasti huomautetaankin.. =)

No ei kyllä näin aina mene, valitettavasti. Kun siitähän ei saa sanoa, ettei kukaan vaan loukkaannu :whistle:

:D meinaatko mua? enhän mä tässä oo loukkaantunut ja tosiaan, ei se täti voi sanoa noin meille, kun se ei pidä edes paikkansa :o en mä nyt valheita neuvolan tädiltä halua kuunnella.. ja tosiaan, saahan mun lasta haukkua lihavaksi ihan vapaasti, ei siinä mitään... sehän on tosi sivistynyttä ja kaunista käytöstä, ikinä en itse kenenkään lapsesta sanoisi, että onpa kauhea pontso, tai toisinpäin, hirveä luukasa!!

No en en edelleenkään puhu sinusta ja sun lapsesta, koska mä en teitä tunne enkä teidän systeemeistä tiedä, yleisellä tasolla vaan edelleen :) Vaan kun eräskin tuttu perhe on ruokailutottumuksiltaan vähän "hukassa", ylipainoa on ja lapsen painokäyrä hieman nousussa, neuvolasta sanotaan, että ei tää nyt hälyyttävää oo, pöh. Näin kuitattiin taas se, ettei ruokailuun tarvitse vielä kiinnittää huomiota. Mietin vain, kuinkahan yleistä se on, ettei neuvolasta sitten oteta mitenkään kantaa? Mulla ei ole tapana arvostella ja haukkua lasten ylipainoa, vaan kunhan tässä nyt kerroin oman kantani asiaan ja sen mitä olen huomannu ja huolissani oon joistakin lapsista tai niiden vanhemmista, kun aina ei itse huomaa sitä totuutta. Ei tuo nimitteleminen ketään auta ja minusta tässäkin ketjussa on tosi typeriä ja ala-arvoisia kommentteja tullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
voi että kun oli kiva käydä, mukava täti, ja kaikki hyvin =)
pituutta tytöllä 111cm ja painoa 22kg,
kaikki taidot ikätasolla, hölötteli ja piirteli ja
kaikki meni tosi hyvin, leikkaamistaitoa täti erityisesti ihmetteli,
koska osasi niin hienosti leikata viivaa pitkin =)
ja piikki reiteen sai aikaan vaan hengähdyksen ja
sitten se olikin jo ohi =) kiva päivä!

Sis kamalaa!! ei herranjestas, kamalan iso!! liian iso lapsi, nyt syömälakkoon!!!

he he.. mut joo, on iso lapsi, syökö herkkuja liikaa? meillä tyttö 102cm ja 17kg ja käskettiin olla antamatta mitään herkkuja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
En minä muuta tähän sano kuin että mä kummastelen joskus neuvolan kommentteja siitä, ettei syömisiä tarvitse seurata, jos painokäyrä on lievästi nousussa. Eikö olisi helpompi siinä vaiheessa yrittää korjata ruokailutottumuksia ja asiaa selvittää, kuin vasta sitten, kun painokäyrä on selvästi yläkanttiin?

no enpä sano muuta ku et painokäyrä ei tosiaankaan ole nousussa vaan laskussa.. eli on ollut vauvasta asti pitkä ja vankkarakenteinen =) ja mua harmittaa sun nimimerkki suunnattomasti, koska sen pitäisi olla Iamaweasel!!!! :kieh:

Juu minä tarkoitinkin noin yleisellä tasolla, en just teidän tapauksesta puhunut ;) Äläkä sä mun nimimerkkiäni murehdi, mä kirjoitan sen just niinku itte haluan

:D no mutta toki, jos käyrä on noususuunnassa niin äkkiä neuvolasta varmasti huomautetaankin.. =)

No ei kyllä näin aina mene, valitettavasti. Kun siitähän ei saa sanoa, ettei kukaan vaan loukkaannu :whistle:

:D meinaatko mua? enhän mä tässä oo loukkaantunut ja tosiaan, ei se täti voi sanoa noin meille, kun se ei pidä edes paikkansa :o en mä nyt valheita neuvolan tädiltä halua kuunnella.. ja tosiaan, saahan mun lasta haukkua lihavaksi ihan vapaasti, ei siinä mitään... sehän on tosi sivistynyttä ja kaunista käytöstä, ikinä en itse kenenkään lapsesta sanoisi, että onpa kauhea pontso, tai toisinpäin, hirveä luukasa!!

No en en edelleenkään puhu sinusta ja sun lapsesta, koska mä en teitä tunne enkä teidän systeemeistä tiedä, yleisellä tasolla vaan edelleen :) Vaan kun eräskin tuttu perhe on ruokailutottumuksiltaan vähän "hukassa", ylipainoa on ja lapsen painokäyrä hieman nousussa, neuvolasta sanotaan, että ei tää nyt hälyyttävää oo, pöh. Näin kuitattiin taas se, ettei ruokailuun tarvitse vielä kiinnittää huomiota. Mietin vain, kuinkahan yleistä se on, ettei neuvolasta sitten oteta mitenkään kantaa? Mulla ei ole tapana arvostella ja haukkua lasten ylipainoa, vaan kunhan tässä nyt kerroin oman kantani asiaan ja sen mitä olen huomannu ja huolissani oon joistakin lapsista tai niiden vanhemmista, kun aina ei itse huomaa sitä totuutta. Ei tuo nimitteleminen ketään auta ja minusta tässäkin ketjussa on tosi typeriä ja ala-arvoisia kommentteja tullut.

no niinpä on tullut.. ja tosiaan, ymmärrän jos joku siitä loukkaantuukin, eihän kiva ole tuollaista lapsesta kuulla.. mutta uskoisin, että terveydenhoitohenkilökunta osaa ilmaista asian niin, että vanhemmat ymmärtävät oman ja lapsen parhaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
voi että kun oli kiva käydä, mukava täti, ja kaikki hyvin =)
pituutta tytöllä 111cm ja painoa 22kg,
kaikki taidot ikätasolla, hölötteli ja piirteli ja
kaikki meni tosi hyvin, leikkaamistaitoa täti erityisesti ihmetteli,
koska osasi niin hienosti leikata viivaa pitkin =)
ja piikki reiteen sai aikaan vaan hengähdyksen ja
sitten se olikin jo ohi =) kiva päivä!

Sis kamalaa!! ei herranjestas, kamalan iso!! liian iso lapsi, nyt syömälakkoon!!!

he he.. mut joo, on iso lapsi, syökö herkkuja liikaa? meillä tyttö 102cm ja 17kg ja käskettiin olla antamatta mitään herkkuja!

he he juu.. en laita syömälakkoon ja olen sen tässä ketjussakin jo sanonut, että ei syö paljon karkkia, karkkipäivänä ja juhlissa joskus jotain herkkua =) ihan normiruuasta tykkää tositosi paljon, musta on kauheaa kun jonkun lapsi syö paahtoleivän ja kaksi hernettä :o meillä syödään kotiruokaa =) ja ihan lapsen annoksia, jossa myös paaaaljon vihanneksia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
En minä muuta tähän sano kuin että mä kummastelen joskus neuvolan kommentteja siitä, ettei syömisiä tarvitse seurata, jos painokäyrä on lievästi nousussa. Eikö olisi helpompi siinä vaiheessa yrittää korjata ruokailutottumuksia ja asiaa selvittää, kuin vasta sitten, kun painokäyrä on selvästi yläkanttiin?

no enpä sano muuta ku et painokäyrä ei tosiaankaan ole nousussa vaan laskussa.. eli on ollut vauvasta asti pitkä ja vankkarakenteinen =) ja mua harmittaa sun nimimerkki suunnattomasti, koska sen pitäisi olla Iamaweasel!!!! :kieh:

Juu minä tarkoitinkin noin yleisellä tasolla, en just teidän tapauksesta puhunut ;) Äläkä sä mun nimimerkkiäni murehdi, mä kirjoitan sen just niinku itte haluan

:D no mutta toki, jos käyrä on noususuunnassa niin äkkiä neuvolasta varmasti huomautetaankin.. =)

No ei kyllä näin aina mene, valitettavasti. Kun siitähän ei saa sanoa, ettei kukaan vaan loukkaannu :whistle:

:D meinaatko mua? enhän mä tässä oo loukkaantunut ja tosiaan, ei se täti voi sanoa noin meille, kun se ei pidä edes paikkansa :o en mä nyt valheita neuvolan tädiltä halua kuunnella.. ja tosiaan, saahan mun lasta haukkua lihavaksi ihan vapaasti, ei siinä mitään... sehän on tosi sivistynyttä ja kaunista käytöstä, ikinä en itse kenenkään lapsesta sanoisi, että onpa kauhea pontso, tai toisinpäin, hirveä luukasa!!

No en en edelleenkään puhu sinusta ja sun lapsesta, koska mä en teitä tunne enkä teidän systeemeistä tiedä, yleisellä tasolla vaan edelleen :) Vaan kun eräskin tuttu perhe on ruokailutottumuksiltaan vähän "hukassa", ylipainoa on ja lapsen painokäyrä hieman nousussa, neuvolasta sanotaan, että ei tää nyt hälyyttävää oo, pöh. Näin kuitattiin taas se, ettei ruokailuun tarvitse vielä kiinnittää huomiota. Mietin vain, kuinkahan yleistä se on, ettei neuvolasta sitten oteta mitenkään kantaa? Mulla ei ole tapana arvostella ja haukkua lasten ylipainoa, vaan kunhan tässä nyt kerroin oman kantani asiaan ja sen mitä olen huomannu ja huolissani oon joistakin lapsista tai niiden vanhemmista, kun aina ei itse huomaa sitä totuutta. Ei tuo nimitteleminen ketään auta ja minusta tässäkin ketjussa on tosi typeriä ja ala-arvoisia kommentteja tullut.

no niinpä on tullut.. ja tosiaan, ymmärrän jos joku siitä loukkaantuukin, eihän kiva ole tuollaista lapsesta kuulla.. mutta uskoisin, että terveydenhoitohenkilökunta osaa ilmaista asian niin, että vanhemmat ymmärtävät oman ja lapsen parhaan =)

Osaavat varmasti, mutta varmaan muutama ikävä poikkeuskin löytyy. Mä vaan ihmettelen sitä, että kun painokäyrä lähtee nousuun, miksei siihen puututa jo aikaisessa vaiheessa, vaan odotetaan, että tilanne pahenee. Tietenkin useissa tapauksissa se korjaantuu itsestään ajan kanssa eikä lasta mihinkään dieetille laitetakaan koskaan, mutta sellaista tietynlaista valistusta ja asioiden kyselyä ruokailutottumuksista ja muista pitäisi selvittää jo aikaisessa vaiheessa, onko mitään korjattavaa jossain.

Mä tiedän, että omasta lapsesta se ikävä palaute on tosi vaikea ottaa vastaan, mä koen sitä usein kun oma lapsi sairastaa. Kun kuulen, että hän ei osaa sitä mitä pitäisi jo osata tms. niin kyllä se tuntuu pahalta, mutta siinä tilanteessa ei auta muu, kuin miettiä mitä voisin tehdä itse paremmin. Tai kun kuopuksen kasvukäyrät menevät hieman alaspäin, mitä voin tehdä paremmin ja ottaa vinkkejä vastaan.. Neuvolan tehtävä on ottaa näihin kantaa, meidän neuvolassa näin onneksi tehdäänkin :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
En minä muuta tähän sano kuin että mä kummastelen joskus neuvolan kommentteja siitä, ettei syömisiä tarvitse seurata, jos painokäyrä on lievästi nousussa. Eikö olisi helpompi siinä vaiheessa yrittää korjata ruokailutottumuksia ja asiaa selvittää, kuin vasta sitten, kun painokäyrä on selvästi yläkanttiin?

no enpä sano muuta ku et painokäyrä ei tosiaankaan ole nousussa vaan laskussa.. eli on ollut vauvasta asti pitkä ja vankkarakenteinen =) ja mua harmittaa sun nimimerkki suunnattomasti, koska sen pitäisi olla Iamaweasel!!!! :kieh:

Juu minä tarkoitinkin noin yleisellä tasolla, en just teidän tapauksesta puhunut ;) Äläkä sä mun nimimerkkiäni murehdi, mä kirjoitan sen just niinku itte haluan

:D no mutta toki, jos käyrä on noususuunnassa niin äkkiä neuvolasta varmasti huomautetaankin.. =)

No ei kyllä näin aina mene, valitettavasti. Kun siitähän ei saa sanoa, ettei kukaan vaan loukkaannu :whistle:

:D meinaatko mua? enhän mä tässä oo loukkaantunut ja tosiaan, ei se täti voi sanoa noin meille, kun se ei pidä edes paikkansa :o en mä nyt valheita neuvolan tädiltä halua kuunnella.. ja tosiaan, saahan mun lasta haukkua lihavaksi ihan vapaasti, ei siinä mitään... sehän on tosi sivistynyttä ja kaunista käytöstä, ikinä en itse kenenkään lapsesta sanoisi, että onpa kauhea pontso, tai toisinpäin, hirveä luukasa!!

No en en edelleenkään puhu sinusta ja sun lapsesta, koska mä en teitä tunne enkä teidän systeemeistä tiedä, yleisellä tasolla vaan edelleen :) Vaan kun eräskin tuttu perhe on ruokailutottumuksiltaan vähän "hukassa", ylipainoa on ja lapsen painokäyrä hieman nousussa, neuvolasta sanotaan, että ei tää nyt hälyyttävää oo, pöh. Näin kuitattiin taas se, ettei ruokailuun tarvitse vielä kiinnittää huomiota. Mietin vain, kuinkahan yleistä se on, ettei neuvolasta sitten oteta mitenkään kantaa? Mulla ei ole tapana arvostella ja haukkua lasten ylipainoa, vaan kunhan tässä nyt kerroin oman kantani asiaan ja sen mitä olen huomannu ja huolissani oon joistakin lapsista tai niiden vanhemmista, kun aina ei itse huomaa sitä totuutta. Ei tuo nimitteleminen ketään auta ja minusta tässäkin ketjussa on tosi typeriä ja ala-arvoisia kommentteja tullut.

no niinpä on tullut.. ja tosiaan, ymmärrän jos joku siitä loukkaantuukin, eihän kiva ole tuollaista lapsesta kuulla.. mutta uskoisin, että terveydenhoitohenkilökunta osaa ilmaista asian niin, että vanhemmat ymmärtävät oman ja lapsen parhaan =)

Osaavat varmasti, mutta varmaan muutama ikävä poikkeuskin löytyy. Mä vaan ihmettelen sitä, että kun painokäyrä lähtee nousuun, miksei siihen puututa jo aikaisessa vaiheessa, vaan odotetaan, että tilanne pahenee. Tietenkin useissa tapauksissa se korjaantuu itsestään ajan kanssa eikä lasta mihinkään dieetille laitetakaan koskaan, mutta sellaista tietynlaista valistusta ja asioiden kyselyä ruokailutottumuksista ja muista pitäisi selvittää jo aikaisessa vaiheessa, onko mitään korjattavaa jossain.

Mä tiedän, että omasta lapsesta se ikävä palaute on tosi vaikea ottaa vastaan, mä koen sitä usein kun oma lapsi sairastaa. Kun kuulen, että hän ei osaa sitä mitä pitäisi jo osata tms. niin kyllä se tuntuu pahalta, mutta siinä tilanteessa ei auta muu, kuin miettiä mitä voisin tehdä itse paremmin. Tai kun kuopuksen kasvukäyrät menevät hieman alaspäin, mitä voin tehdä paremmin ja ottaa vinkkejä vastaan.. Neuvolan tehtävä on ottaa näihin kantaa, meidän neuvolassa näin onneksi tehdäänkin :)

juuri näin =) olen samaa mieltä, neuvolan tehtävä tosiaan on juuri tuo ohjeistaminen kauniisti ja niin että se menee vanhemmille perillekin =) moni tosiaan vaan varmasti vetää herneet nekkuun kun omasta lapsesta sanotaan jotain negatiivista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Tämä ei tänne kuulu,mutta meidän 2v likka oli neuvolassa mitattuna 88cm ja 15kg,et repikää siitä :p Eikä ole lihava..

tsot tsot :D onhan hän selvästi :D ihania pulleroita meillä, lapsenpyöreitä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Tämä ei tänne kuulu,mutta meidän 2v likka oli neuvolassa mitattuna 88cm ja 15kg,et repikää siitä :p Eikä ole lihava..

tsot tsot :D onhan hän selvästi :D ihania pulleroita meillä, lapsenpyöreitä :heart:

No kun ei ole lihava,sano mitä sanot :D

mä olen siis ap, joten kuten sanoin, munkaan lapsi ei tasan ole lihava =) enkä koskaan sanoisi lapsesta ääneen niin!! mä kyllä tajuan mistä syömishäiriöt saa alkunsa, jos nää palstamammatkin lataa tätä tekstiä lapsilleen/naapurinlapsille ääneen :( surullista :( jokainen lapsi on suloinen ja ihana omana hoikempana tai pyöreämpänä itsenään =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Tämä ei tänne kuulu,mutta meidän 2v likka oli neuvolassa mitattuna 88cm ja 15kg,et repikää siitä :p Eikä ole lihava..

tsot tsot :D onhan hän selvästi :D ihania pulleroita meillä, lapsenpyöreitä :heart:

No kun ei ole lihava,sano mitä sanot :D

mä olen siis ap, joten kuten sanoin, munkaan lapsi ei tasan ole lihava =) enkä koskaan sanoisi lapsesta ääneen niin!! mä kyllä tajuan mistä syömishäiriöt saa alkunsa, jos nää palstamammatkin lataa tätä tekstiä lapsilleen/naapurinlapsille ääneen :( surullista :( jokainen lapsi on suloinen ja ihana omana hoikempana tai pyöreämpänä itsenään =)

Ok,tyttö menee siinä yläkäyrällä mut paino on tasaantunut sen jälkeen kun lähti kävelemään =)
Puolessa vuodessa oli painoa tullut 500g et ei pahasti.
Tyttö lähti kävelemään 1v7kk ikäisenä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Tämä ei tänne kuulu,mutta meidän 2v likka oli neuvolassa mitattuna 88cm ja 15kg,et repikää siitä :p Eikä ole lihava..

tsot tsot :D onhan hän selvästi :D ihania pulleroita meillä, lapsenpyöreitä :heart:

No kun ei ole lihava,sano mitä sanot :D

mä olen siis ap, joten kuten sanoin, munkaan lapsi ei tasan ole lihava =) enkä koskaan sanoisi lapsesta ääneen niin!! mä kyllä tajuan mistä syömishäiriöt saa alkunsa, jos nää palstamammatkin lataa tätä tekstiä lapsilleen/naapurinlapsille ääneen :( surullista :( jokainen lapsi on suloinen ja ihana omana hoikempana tai pyöreämpänä itsenään =)

Ok,tyttö menee siinä yläkäyrällä mut paino on tasaantunut sen jälkeen kun lähti kävelemään =)
Puolessa vuodessa oli painoa tullut 500g et ei pahasti.
Tyttö lähti kävelemään 1v7kk ikäisenä :D

:D no siitähän se lähtee :D
 

Yhteistyössä