Tervehdys...

• Viestiketjun aloittaja Tintti1010
  • Ensimmäinen viesti
Tintti1010
Tulinpa sitten takaisin tänne...en nyt varsinaisesti laihduttamaan, mutta kuitenkin...siis kävin neuvolassa ja koska minulla oli viime raskauden aikana diabetes sain ruveta noudattamaan sitä diabetes dieettiä taas uudestaan...niinpä olen raskaana ja dieetillä... ;) ;) (itseasiassa olen hyvin helpottunut että saan noudattaa sitä dieettiä ettei paino nousisi tämän raskauden aikana niin paljon, kun tätä ylimääräistä on jo ihan riittävästi... =) ) nyt täytyy vaan pyrkiä syömään hyvin vähärasvaista ja sokerista ruokaa jotta paino pysyisi raskauden ajan kurissa...!!! (tai siis, ettei sitä tulisi kymmentä kiloa enempää...)
Joten täällä ollaan taas....(tosin osittain sivustakatselisjana, mutta...) B)

ellun kana
heipä hei tintti! kiva kuulla että sulla raskaus sujunut tähän asti hyvin,vaikka dieetille sut laittoivatkin. ;) =) ;) meillä kans jännätään että olenko raskaana,torstaina se sitten virallisesti selviää.itse oon painoa saanut suht hyvin alas,60 kg nyt mittarissa..enää 6 kg ja tavoitteessa,mutta saas nähdä miten käy.. :whistle: :D :D

Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2004 klo 20:30 ellun kana kirjoitti:
heipä hei tintti! kiva kuulla että sulla raskaus sujunut tähän asti hyvin,vaikka dieetille sut laittoivatkin. ;) =) ;) meillä kans jännätään että olenko raskaana,torstaina se sitten virallisesti selviää.itse oon painoa saanut suht hyvin alas,60 kg nyt mittarissa..enää 6 kg ja tavoitteessa,mutta saas nähdä miten käy.. :whistle: :D :D
hieno juttu!! pidetään peukut ja varpaat pystyssä että tulisi siullekin plussaa!!! :D Joo, ihan kivasti on raskaus mennyt ja tosiaan en ole yhtään pahoillani siitä dieetistä.... :D ;) (ainaskin selkä kiittää loppuraskaudessa... :D ) edellisestä raskaudesta tuli sen verran painoa että nyt voisi tulla siten vähän vähempi!! =)

:flower: heips tintti kivakiva tervetuloa vaan takasin ees pikkasen... heh miten sen nyt sanois...
ilmottele ihmeessä kuulumisiasi niitä oli niin kiva silloin lukea kun olit vielä vetäjä tossa kilopinossa :D ...
onnea ja tsemppia laihdutus/lihotus kamppailussa...

Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2004 klo 10:31 nirzu kirjoitti:
onnea ja tsemppia laihdutus/lihotus kamppailussa...
:D :D :D ..........todellinen ollakko vai eikö olla kamppailu!! ;)
Miustakin on ollut kiva lukea teidän kilopinolaisten juttuja kun viikko viikolta vaan kevenette (kateellinen... ;) ) Täytyy itsekkin välillä tulla käväsemään kilopinossa kertoilemassa kuinka kamppailu sujuu... :D

Moi Tintti,

Kysyisin minkälainen se sun dieetti on? Mulla nimittäin on "ikuinen" diabetes, ja nyt haluaisin laihtua n. 10kg, mutta minusta tuntuu että mikään ei toimi sen kannalta että aina on liian matala verinsokeri :'( Siihen menee toivo kun kovasti yrittää ja mikään ei tepsi! :headwall:

pelästytit mut perin pohjin :/ , sillä kun luin, että palaat tänne takaisin niin pelästyin, että jotain ikävää on sattunut, mutta onneksi ei =) !!!!
Minäkin täällä käyn aina viestejä lukemassa ja joskus harvoin kommentoimassakin!
Minulla myös molemmissa aiemmissa raskauksissa ollut tuo raskausajan diabetes ja pahaa pelkään, että se taas iskee päälle!
Se "hyvä" puoli siinä tosiaan on, että sitten tulee katsottua mitä suuhunsa laittaa ja paino pysyy aisoissa ;) !
Onnea odotukseen!

t.kultahippuset rv15+6

kaikille kovasti tsemppiä laihdutukseen ja Ellun kanalle pidetään peukut pystyssä täälläkin ;) !

Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2004 klo 09:03 Aurinko kirjoitti:
Moi Tintti,

Kysyisin minkälainen se sun dieetti on? Mulla nimittäin on "ikuinen" diabetes, ja nyt haluaisin laihtua n. 10kg, mutta minusta tuntuu että mikään ei toimi sen kannalta että aina on liian matala verinsokeri :'( Siihen menee toivo kun kovasti yrittää ja mikään ei tepsi! :headwall:
No tässä dieetissä pyritään syömään mahd.vähän rasvaa ja sokereita ja nopeita hiilihydraatteja (tai syödään siis kohtuudella) ja kalorirajoitus oli viime raskauden loppuvaiheessa 1500..mutta sen verran sanoisin että koska sinulla on ilmeisesti kakkos tai ykkös tyypin diabetes niin tämä dieetti on tarkoitettu vaan raskauden aikasen diabeteksen hoitoon eli en tiiä voiko tätä sitten noissa toisissa diabeteksissä noudattaa....kannattaa ainaskin varmistaa lääkäriltä!!! Ja sen oon myös huomannut että tuo kalorimäärä on aika pieni joten saatta aika usein heikottaa joten itse en ole pitänyt niin tarkkaa kuria tosta kalorirajasta....ja neuvolassakin sanottiin ettei paino sais paljon tippua raskauden aikana, joten jos tätä noudatan ihan pilkulleen koko raskauden niin takuulla paino putoais ja paljon..mutta katsellaan nyt miten tää lähtee tästä menemään!!! :)

Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2004 klo 12:22 kultahippuset kirjoitti:
pelästytit mut perin pohjin :/ , sillä kun luin, että palaat tänne takaisin niin pelästyin, että jotain ikävää on sattunut, mutta onneksi ei =) !!!!
Minäkin täällä käyn aina viestejä lukemassa ja joskus harvoin kommentoimassakin!
Minulla myös molemmissa aiemmissa raskauksissa ollut tuo raskausajan diabetes ja pahaa pelkään, että se taas iskee päälle!
Se "hyvä" puoli siinä tosiaan on, että sitten tulee katsottua mitä suuhunsa laittaa ja paino pysyy aisoissa ;) !
Onnea odotukseen!

t.kultahippuset rv15+6

kaikille kovasti tsemppiä laihdutukseen ja Ellun kanalle pidetään peukut pystyssä täälläkin ;) !
heips! täällä mennään viikoilla 11+2!
Sellaista aattelin kysyä että minkälainen ruokavalio siulle määrättiin tossa r.aikasessa diabeteksessa?? Ja millon se todettiin (alkuraskaudessa vai lopussa?)....kun välillä tuntuu että aika hurjaa jos joutuu koko raskauden ajan syömään 1500 kaloria.....siinähän laihtuu jo aika paljon... :\|

\heips! täällä mennään viikoilla 11+2!
Sellaista aattelin kysyä että minkälainen ruokavalio siulle määrättiin tossa r.aikasessa diabeteksessa?? Ja millon se todettiin (alkuraskaudessa vai lopussa?)....kun välillä tuntuu että aika hurjaa jos joutuu koko raskauden ajan syömään 1500 kaloria.....siinähän laihtuu jo aika paljon... :\|

[/quote]

Mulla on annettu molemmilla kerroilla neuvolasta vaan semmonen vihkonen missä on kerrottu miten terveellisesti pitäis ja vois syödä, mutten niitä oikeastaan noudattanut vaan katsoin vaan hiukan mitä suuhuni laitoin eli vähensin herkkuja :p !!
Mulla taidettiin molemmissa raskauksissa todeta se joskus puolen välin tienoilla ja kuopuksesta mittailin itse 4 kertaa päivässä verensokereita ;) !
Mulla molemmissaodotuksissa on käynyt niin, että paino on tippunut.. esikoisesta tuli painoa 8kg odotusaikana ja ja jälkitarkastuksessa olin 13kg kevyempi ja kuopuksesta ei paino noussut yhtään ja synnytyksen jälkeen painoin vielä 12,5kg vähempi kuin ennen odotusta eli mun elimistö reagoi raskauksiin ilmeisesti näin vaikken kaikkia herkkuja jätäkkään missään nimessä pois :) !
Nyt kyllä luulen, että paino voi noustakin kun kerran juuri ennen raskautta olin laihtarilla ja nyt oon syönyt sitten ihan "kunnolla", mutta ans kattoo nyt, en ota mitään paniikkia, sitten palaillaan taas vaan kilopinoon, mutta kovin montaa kymmentä kiloa en kuitenkaan usko/toivo saavani, kun mulle tämä kotiäitiys ei sovi vaan molemmista pojistakin paino on noussut tuplaten silloin :ashamed: !!
Onnea sulle odotukseen eikä siitä dieetistä kannata kovasti paineita ottaa..kunhan katsoo hiukan mitä suuhunsa laittaa..tai tää on toiminut ainakin mulla ;) !
t.kultahippuset rv16+0

Yhteistyössä