Terolutista apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla molemmat raskaudet sai alkunsa Terolutin avulla. Lapset syntyneet -00 ja -03.
Sitä ennen kuukautiskierto oli epäsäännöllinen ja ensimmäistä lasta yritettiin melkein kaksi vuotta.
Suosittelen.

Aloin syömään just kun kuukautisvuoto pitkittynyt.
Toivottavasti tepsii.
Ongelmana mulla myös finnit jotka tulleet kaulan alueelle ja hiusrajaan (ilmeisesti hormonaalisia), onko kokemuksia että auttais siihenkin vaivaan?

Myös mulla eka raskaus alkoi Terolutin avulla. Oltiin yritetty lähes kymmenen vuotta lasta muuten. JA sitten se heti tärppäs. Tosin sen lisäks oli tosi laiha ja työnarkomaani. Kerto saatiin sillä normaaliks. Suosittelen koittamaan jos kerran tarjotaan:)

Kerro ensin tyhmälle, mikä on luteaalivaihe?

Terolut eli keltarauhashormoni vaikuttaa siten, että se tavallaan pakottaa menkat tulemaan. Siksi sitä syödään loppukierrosta, että vuoto alkais. Sitähän kehittyy myös luonnostaan kehossa kun ovulaatio on ollut ja elimistö alkaa valmistautumaan poistamaan hedelmöittymättömän munasolun ja kohdun limakalvot. Jos raskaus alkaa, niin ne raskaushormonit estää keltarauhashormonia erittymästä ja tämän takia menkkoja ei enää raskaana ollessa tule.

hedelmöitynyt munasoluhan tarttuu kohtuun kiinni noin 6 päivän sisällä, että en sitten tiedä miten tuon ovulaation ja menkkojen välinen aika sen enempää asiaan vaikuttaa... Teoriassa kai terolutista vois olla apuakin siis menkkojen lykkääjänä, yleensähän niitä käytetään, että saatais vuoto aikaan. Tarkoitan, että jos sulla normaalisti alkais menkat vaikka 10 päivää ovulaation jälkeen ja haluaisit tuon ajan pidemmäksi, niin voisit aloittaa terolutit vaikka viis päivää ennen menkkoja, syödä sen 10 päivän kuurin ja sitten menkat tulis tavallaan 5 päivää myöhässä. Mulla tosin joskus on vuoto alkanut jo tero-kuurin aikana, joten en sitten tiedä, että onko noista oikeasti menkkojen lykkääjäksi.

Hassua, et edellisen viestistä tulee aika tietäväinen vaikutelma kun suurinpiirtein tyrmää lääkkeen vaikutuksen, mutta sitten ei tiedä mitä luteriaali tarkoittaa..

Mietipä sitä, et tuskinpa siitä olis ollu apua näin monelle ja tuskin sitä lääkäri määräis jos ei siitä apua olisi. Raskaaksi tuloon tarvitaan paljon muutakin kuin mitä hän aikaisemmin kertoi. Siellä vaan solut tekee sitä ja tätä. Mutta oikeasti sen lisäks pitää olla muuten otolliset olosuhteet elimistöllä. Jos menkat tulee miten tulee jne niin aina kauemmin menee kun tärppää-. Vai miten selität esim. tuon Arttulin kuvion?? Pitkä yritys ja Terolut tepsi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 10:31 sairaanhoitaja kirjoitti:
Hassua, et edellisen viestistä tulee aika tietäväinen vaikutelma kun suurinpiirtein tyrmää lääkkeen vaikutuksen, mutta sitten ei tiedä mitä luteriaali tarkoittaa..

Mietipä sitä, et tuskinpa siitä olis ollu apua näin monelle ja tuskin sitä lääkäri määräis jos ei siitä apua olisi. Raskaaksi tuloon tarvitaan paljon muutakin kuin mitä hän aikaisemmin kertoi. Siellä vaan solut tekee sitä ja tätä. Mutta oikeasti sen lisäks pitää olla muuten otolliset olosuhteet elimistöllä. Jos menkat tulee miten tulee jne niin aina kauemmin menee kun tärppää-. Vai miten selität esim. tuon Arttulin kuvion?? Pitkä yritys ja Terolut tepsi.

Ja musta taas on aika hassua, että "sairaanhoitaja" tulee tänne palstalle esittämään niinkin itsestään selvää asiaa kuin, että raskaaksi tulemiseen tarvitaan muutakin kuin pieniä pillereitä... Ja vielä tyrmää alkuperäisen kysymyksenkin mennessään...

Minä siis en ole mikään asiantuntija!!! Tietäkää se kaikki! Kerroin vain sen mitä mulle aikoinaan lapsettomuuslääkäri kertoi tän pillerin vaikutustavoista! Eiköhän tosiaan kaikki tiedä, että monta muutakin asiaa pitää olla kohdallaan kuin vaan kellontarkka menkkakierto. Ja Terolut siis toimii, jos kaikki muu on kohdallaan, mutta kierto epäsäännöllistä. Lääkäri tämänkin tilanteen kartoittaa ja sitten määrää sopivaksi katsomansa hoidon siihen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 13:40 juup kirjoitti:
minä en ainakaan käyttänyt terolutia raskaaksi tulemiseen vaan vuodon aikaan saamiseksi, tietääkseni siihen tarvittaisiin clomifen lisäksi jos raskaaksi haluaa.

Clomifen saa ovulaation aikaan. Eli jos nainen ei muuten ovuloi (sen merkki usein on pitkä kierto tai sitten alle 21 pv:n kierto), niin silloin näitä kahta lääkettä usein yhdistellään, että saatais aikaan normaalin mittainen kierto, jolloin olis myös ovis. Jos taas nainen ovuloi, mutta jostain muusta syystä on pitkä kierto, niin silloin ei clomifenia tarvita, terolut itsessään riittää. Mutta kuten sanoin jo edellä, niin lääkärihän sen sopivan lääkityksen määrää kulloisenkin tilanteen mukaan.

Yhteistyössä