Terolut mimmit

Hellurei, nyt kun on teroresepti apteekista haettu niin ilmottaudunpa joukkoonne häikäisevään!

Taustalla pco ja kolmen kierron verran menkat tuli kuten piti.. kp:t 29-32 mutta nyt sitten huidellaan kohta neljän kympin yläpuolella.

12vuotiaana eka kerta terot käytössä kun menkat loppu, ja sen jälkeen kahdesti on jouduttu käynnistämään.

Esikoinen omalta puolelta haaveissa, miehelle olisi toinen.

Tässä arvon että alotanko terot jo tänään vai vasta maanantaina (mennään sunnuntaista maanantaihin kylpylöimään). Luvan sain alottaa vaikak heti tänään.

Puolen vuoden kuurin määräsi, jonka jälkeen sitten lähdetään tekemään pintaa syvemmälle tutkimuksia ja otetaan mahd clomit tms kaveriksi.

Huojentunut olo, jotenkin osaa nyt jättää noi raskaustestit rauhaan ja voi alkaa pelleilemään noiden ovistestien kanssa ihan puhtaasta mielenkiinnosta ;)

Tänne minäkin nyt sitten tieni löysin. Tuttuja nimiä näkyy ainakin Krisitiina84 ja ambrosia85 :wave:
Eli tänään gyneltä diagnoosi PCO ja terot + verikokeet alkuun ja mahd. tuloksista riippuen joko myöhemmin clomit tai jotain muuta... Esikoinen meillä haaveessa, toivotaan että näillä konsteilla nyt sitten. Mahtuuko joukkoon?

Kristiina84
Moikka Namppis88 :) Harmi kuulla diagnoosistasi! :( Jos olo on pettynyt/harmistunut niin tiedän kyllä tunteen. No, näin se taitaa joillakin meillä mimmeillä tämä homma mennä. Toivotaan, että lopussa kiitos seisoo, vai miten se joku sanonta menikään :) Tsemppiä kovasti!

ON: Mulla ei terot ole auttaneet, eli nyt on 8 pvä vikasta terosta eikö menkkoja kuulu. Tällä viikolla on tullut parina päivänä ihan pari tippaa, jotka vessakäynnillä just ja just silmillä erottaa. Mutta muuten ei mitään. Nyt olen todella hämmästynyt, koska luotin siihen että jonkinlaiset vuodot alkaisi tulla enkä edes lääkäriltä tajunnut kysyä mitä teen, jos ne eivät tulekaan :headwall: Joten nytpä sitten pähkäilen parasta aikaa, että taitaa olla uusi lääkärikäynti edessä... *huoh*

Kiitos Kristiina84. Tosissaan toivon että näistä apua olis ainakin alkuun. Kyllä lääkärin kanssa puhuttiin jo clomifeneista yms mut ensin tosissaan noi verikokeet.

Kuinka nopeesti menkat yleensä on teillä alkanu terojen aloittamisesta? Mulla tänään kolmas päivä eikä mitään muita oireita kun jumalattomat itku-potku-itsesääli-miehenhaukkumis-raivarit.Ihme pillereita :D Ukko-parka :D

Kristiina84
Namppis88 mulla siis menossa vikan teron jälkeen jo 8 pvä ja käsitin lääkärin puheesta, että yleensä menkkojen tulisi alkaa parin-kolmen pvän päästä vikasta tabusta. No, menin sitten jälleen kerran nettiin(mitä mun ei enää ikinä pitäis tehdä) ja löysin sieltä, että menkkojen alkaminen on ihan yksilöllistö jne. mutta periaatteessa kait niiden pitäis alkaa viikon sisällä (=nettitietoa). Mutta voin hyvin tuon uskoo, koska gyne puhui samansuuntaista. Ehkä 1 tabu/vrk ei ole meikäläisen sisuskaluille riittävät...

Ja siis mitä tulee noihin mielialamuutoksiin, mä oon ollut kans aivan sekaisin niiden pillereiden oton jälkeen. Jos aikaisemminkin on ollut jotain mielialojen heittelyä(normaalia naisille?), niin nyt vasta tämä eukko on sekaisin. Aivan käsittömätön itkuherkkyys, "masennus", raivo jne jne. vaihtelee koko ajan. Aikanaan söin yasmin- pillereitä ja niissä oli vastaavat oireet, jonka jälkeen vaihdettiin diana noviin. Ne toimi erittäin hyvin. Tässä on ollu terot käytössä vasta parisen viikkoa ja jo nyt on parisuhde koetuksella :D

Hellou! Saako liittyä seuraan? Oon tuolla The esikoisesta haaveilevien ryhmässä jo jutustelemassa. Eilen kävin yksityisellä gynellä kun toinen yrityskierto menossa ja kp 52 eikä menkkoja kuulu. Gyne ultrasi ja mitään selitystä häiriölle ei ole, muuta kuin tietysti se, että pillereiden lopetuksen jälkeen tulee usein kiertohäiriöitä. Mulla oli jo ihan nuorena hyvin epäsäännölliset kuukautiset, jota varten pillerit aikoinaan aloitin. Oon onnellinen, ettei mitään vakavaa löytynyt! :) Mutta eilen siis otin ekan Teron ja nyt odotetaan kuukautisia ja mahdollisia sivuoireita..

Täällä tuli täti kylään JEE JEE :D Joskin teroja vielä perjantaihin asti jäljellä mut konsultoin vähän terkkaa tänään niin sano että jatka kuuri loppuun.... Miten teillä muilla on ohjeistettu jos ootte saanu puolukkamarkkinat käyntiin ennen kuurin loppua?

hei haluisin kysyä et kuinka teillä muilla alkaa menkat kun otatte viimesen terolutin?
mulla muissa kierroissa on alkanut jo kp28 kun viimesen otan kp25
mutta nyt siis on jo kp30 eikä menkkoja näy....mikä on outoo..tuntemuksia ei ole mihinkään suuntaan,r.testin oon tehnyt tuossa pari päivää sitten ja nega oli.

söin tässä kierrossa myös ekan clomifen satsin.

Kristiina84
Tervetuloa joukkoon Lilli88 :wave:

Namppis88 olen kuullut myös samaa, että terokuuri syödään loppuun vaikka menkat alkaa kesken, mutta tähän nyt ei kannata mitenkään luottaa :D Kuiteskin olen vasta aloittanut terot.

PieniTytönTylleröinen olen tietysti hirmuisen huono esimerkki, mutta mulla ei alkanut siis vuotoa ollenkaan 10 pvä:n terojen syönnin jälkeen, ainoastaa yhden päivän ajan tuli aivan pari tippaa, jota ei voi missään nimessä nimetä edes yhden päivän vuodoksi. R.testi täällä myöskin nega(hetihän sekin piti mennä testaamaan:D). Eli varmaan aika yksilöllistä tämä on, mutta varmaan voit huoletta muutamisen päivän odottaa. Itse otan piakkoin lääkäriin yhteyttä ja kysyn mm. annostusmäärästä. Tsemppiä, toivottavasti menkat alkaa, tai parempi tietysti jos r.testi näyttäisikin pian positiivista! :)

Namppis88 onnittelut tädistä! Mä vielä odottelen tätiä saapuvaksi. 8 päivä teroilla menossa eikä mitään, ei edes tiputtelua :ashamed:

Mulla taas gyne sanoi, että jos menkat alkaa niin anna alkaa ja älä syö kuuria loppuun?
Mutta mitäs jos menkat ei maanantaihin mennessä ala ja testi edelleen negatiivinen? Perjantaina on siis tuo 10:s teropäivä.. lääkäri ei tehnyt testiä verestä..

nostanko mä ominpäin annosta vai marssinko (taas) mehiläiseen? :D

Ambrosia85 > Menkat alkaa yleensä muutaman päivän päästä Terolut kuurin LOPPUMISESTA, joten ei vielä hätää. :) Itselläni alkoi ekassa kierrossa kuudentena päivänä ja toisessa jo kolmantena päivänä. Kolmannessa sitten menikin reilusti aikaa, kun tuli se varhainen keskenmeno. Jos vuoto ei ala ennen kuurin loppua niin hyvähän se vaan on. Niillä kun monien kohdalla pyritään pitentämään luteaalivaihetta ja/tai tukemaan alkanutta raskautta. Muistan jostain kuulleeni ja lukeneeni, että kahden viikon sisällä lopetuksesta pitäisi vuodon alkaa, mikäli raskaus ei ole alkanut. Varmaksi en vanno, joten tädin piileskellessä ja testin näyttäessä negaa kannattaa ehkä soittamalla pyytää ohjeita. Toivottavasti et joudu piinaamaan epävarmuudessa kohtuuttoman kauaa. :)

macy gray kiitos tiedoista,mä otin vikan teron kp25 ja nyt menossa jo kp 32...ja edellisillä tero kierroilla menkat on tulleet 2 päivän viiveellä aioka tasan...nyt ihmettelen et miksi ne ei jo ala????
raskaus testin tein tuossa muutamia päiviä sit ja se oli nega....

joten tuon kaksi viikkoako saa odotella ja sit soitella gynelle,jos saa puh aikaa yksityiselle?

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;23216006:
macy gray kiitos tiedoista,mä otin vikan teron kp25 ja nyt menossa jo kp 32...ja edellisillä tero kierroilla menkat on tulleet 2 päivän viiveellä aioka tasan...nyt ihmettelen et miksi ne ei jo ala????
raskaus testin tein tuossa muutamia päiviä sit ja se oli nega....

joten tuon kaksi viikkoako saa odotella ja sit soitella gynelle,jos saa puh aikaa yksityiselle?
Itse odottelin siinä kolmannessa Terolut-kierrossa vuodon alkavan 3-6 päivän viiveellä, mikäli on alkaakseen. Testeihin piirtyi haaleita haamuja ja vuoto alkoi sitten 13 päivän viiveellä. Jos 12. päivänä tuli ihan hieman tihkua pyyhittäessä, joten haamuilun aiheuttamat pahat aavistukset saivat vahvistusta. Kemiallinen eli limakalvon hipaisu tuossa ei ilmeisesti ollut kyseessä, koska vuodon mukana tuli hieman raskausmateriaalia. kemiallinenkin saattaa kyllä viivästyttää vuodon alkua vaikka ei nostaisikaan hormonitasoa testissä näkyväksi.

Onko olo nyt millainen ja oletko tehnyt uutta testiä? Raskaushormonin määrähän voi nousta hitaanlaisesti, joten ei välttämättä ole näkynyt vielä edellisessä testissä. Toivottavasti siellä on pikkuinen tarraamassa tiukasti kiinni eikä mitään epämääräistä meneillään. Plussatuulia!

macy gray ööö..muistaakseni testasin tuossa oisko ollut kp27 tai 28....
en enää tarkkaan muista. okei eli kemiallinenkin voi olla mahollinen ilman että testiin piirtyy mitn.viivaa haamusta edes. totakaan en tiennyt,sulta oppii uutta=) mutta joo en ole siis tuon jälk.testannut ja tuntemuksia ei ole mihkään suuntaan. eli oliko sulla sit todella varhainen keskenmeno?? jos ei ollut kemiallinen

.aion la tai su testata viim.kerta haluan sen tiedon sit varmana,ettei joudu ihmettelemään,silloin jo tarpeex päiviä.

PieniTytönTylleröinen > Se kemiallisen testissä näkyminenhän riippuu testin herkkyydestä, näytteen voimakkuudesta ja ottoajasta (tujusta aamupisusta ja herkkää testiä käyttäessä todennäköisemmin piirtyy haamunen) sekä siitä, miten pikaisesti alkio on kohdun seinämää hipaissut. Herkimmät tuntee joitakin oireita jo varhain ja vauvakuumeisen mielikin tekee herkästi kepposia. Hormonitason nousu on myös yksilöllistä (myös saman henkilön eri raskauksien välillä), joten senkään takia kaikkia hipaisuja ei saa testillä kiinni. Nämä olen tainnut oppia muilta vauvakuumeisilta ja heidän linkittämiltään sivustoilta. :D

Varhaiselta keskenmenolta se kolmas Terolut-kiertoni päätös toisaan vaikutti. Jos alkio olisi vain hipaissut nopeasti kohdun limakalvoa, niin vuoto olisi ollut melkolailla tavallista. Hyytymiähän tulee välillä, mutta tuon vuodon mukana tuli ihan selvää kudosta (ei ollut sellaista hajoavaa höttöä vaan "niljakasta" ja limakalvoa kiinteämpää) ja synnärin päivystävän lääkärinkin mielestä tapaus kuulosti varhaiselta keskenmenolta. Soitin siis hämmentyneenä synnärille, kun oma tk ei enää vastannut ja esikoisen odotusajalta tuo numero oli puhelimeeni jäänyt. :D Sikäli tuo puhelu oli kyllä hyvä juttu, että pystyin viettämään jouluni jotenkuten rauhassa saatuani jonkinlaisen mielenrauhan siitä mitä oli tapahtunut.

Toivottavasti seuraava testi näyttää selkeää plussaa. Hormonimäärähän suunnilleen tuplaantuu parin päivän aikana, joten ainakin jotain luulisi piirtyvän. Vauvaliimaisia plussatuulia! :wave: Itse taidan dippailla jo huomenna ja katsoa sitten sen perusteella minkä aikaa odottelen ennen seuraavaa testausta. Kroppa kun antaa niin hassuja merkkejä kierron vaiheesta, etten ole enää yhtään vakuuttunut testaamisen ajankohtaisuudesta. :kieh:

Kristiina84
Hienoa Ambrosia että menkkasi alkoivat :) Toivotaan, että seuraava yk olisi sitten viimeinen :)

PieniTytönTylleröinen harmillista, että menkkasi alkoivat :( Siis raskautumismielessä. Toisaalta on ehkä huojentavaa, että pääsee taas kohti uutta yk:ta. Ei tarvitse lähteä soittokierrokselle lääkärin kanssa arvuuttelemaan menkkojen poisjääntiä. On nimittäin aika epävarma olo ollut itsellä menkkojen suhteen viime viikkoina, koko ajan täytyy miettiä missä ne viipyy. Tsemppiä sinulle!!

ON: kirjoittelinkin jo tuonne yrityspuolellekin... Lääkäriin sain tänään yhteyden puhelimitse, ja hän neuvoi syömään ainakin vielä yhden 10 pvän tero-kuurin. Jos vuotoa ei sittenkään ala, on otettava lääkäriin yhteyttä ja mietittävä mahdollisia jatkotutkimuksia. Eli ei tässä mitään hätää vielä ole, mutta vaikeaa on tulla raskaaksi, jos edes menkkoja ei tule. Lääkäri sanoi, että tällä hetkellä mulla ei ole riittävästi estrogeeniä kehossa ja kohdun limakalvo on hyvin ohut. Että en sitten tiedä mitä ne jatkotutkimukset ovat, ottaa niin paljon päähän tällä hetkellä koko homma :headwall: Olisko ne ehkä clomit tms.

Parempaa plussaonnea(ja terolut-onnea) teille muille! :)

Onko muille tullu ihan sekopää olo Teroluteista? Mä oon nyt syönyt kadeksan tablettia ja tänään on tuntunu, että maailma kaatuu ja oon ihan masentunu! Toivottavasti johtuu noista lääkkeistä etten oo ihan hulluksi tulossa..Ei oo ikinä ollu näin toivoton olo! Oon vaan itkeny aamusta asti enkä jaksa mitään tehdä..

Lilli88 Mä olin viittä vaille vetämään ukkoa turpaan ja itteni narun jatkoksi ehkä kolmantena tero-päivänä. Siis aivan käsittämättömiä juttuja tuli mieleen ja tunteet veti ihan ääripäästä toiseen. Mut nyt vuodon alettua (kesken kuurin tosin) olo on tasaantunu ihan siis todella paljon. Tänään oli viimeinen teropäivä ja vuoto on ihan hirveän runsasta. :D Saa nähdä kauanko kestää...

Kristiina84
Lilli88 Kyllä, täällä ilmoittautuu yksi seko lisää. Siis just tänään sanoin ukolle, että alan huolestua itsestäni todella, koskaan(tai ainakaan vuosiin) mulla ei ole ollut tälläistä "masennusta" kuin nyt terolutien aloituksen jälkeen. Itkee pillitän koko ajan. Toki mua huolestuttaa/stressaa/ahdistaa myös se, ettei noi terot nyt auttanut ja vuoto ei alkanut, mutta kyllä mulla jo ihan niiden tabujen syönnin aikanakin jo oli kamala olo. Siis kertakaikkisesti ainakin mun pääkoppa on mennyt sekaisin näistä lääkkeitä, ja mielenkiinnolla odotan jatkoa, jos tulevaisuudessa joutuu lisää hormoneja syömään...

Siirrynpäs minäkin teidän joukkoonne jo valmiiksi, sillä terolut-kuuri aloitetaan tiistaina (kp 15). Yksityisellä gynellä siis käytynä ja diagnoosina PCO. Yhtään johtofollikkelia ei näkynyt, joten tämä kierto taitaa mennä vain tädin odotteluun... Mieliala maassa ja tunteet heittää ympyrää, mutta ehkäpä se tästä. Vaikka jo mennessä oli aavistus ettei kaikki ole kunnossa, niin kyllähän se silti kolautti. Nyt sitten puoli vuotta kokeillaan teroluteilla tasoittaa kiertoa (ollut 39-46) ja sitten kontrolliin, jollei mitään ole tapahtunut. Gyne ei kuitenkaan puhunut mitään, että mikä olisi seuraava askel, onkohan se sitten clomit?

Kristiina84
Heippa Ninni-Ilona :wave: Tervetuloa joukkoon! Onko teillä monesko yk menossa? Aika yleistä tuntuu olevan nämä Pco-tyyppiset ongelmat, itse kun sain diagnoosin, tuntu ettei kellään muulla ole. Mut kaikenlaisia häröjä näyttää meillä naisillakin olevan, eikä todellakaan olla yksin asioiden kanssa :) Hyvä että olet saanut lääkityksen ja toivotaan, että terot alkavat toimimaan. Paljon plussatuulia sinne!

Mulla myös kävi niin, että olin tehnyt itselleni diagnoosin jo gynelle mennessä ja osasin odottaa pco:ta. Kuitenkin tää on ollut aika kova kolaus, ja ahdistusta lisää se, ettei menkkoja kuulu teroista huolimatta. Minulle gyne sanoi, että seuraava askel on clomit, mutta tietysti meikäläisen tapauksessa ihan eka askel on saada vuodot tulemaan. Luulen, että sulla seuraava askel puolen vuoden päästä hyvinkin voisi olla clomit.

Ahdistusta on viime aikona entisestään lisännyt se, että tutut ovat alkaneet kysellä, joko joko joko :kieh: Monet nimittäin tietää, että olen kuumeilllut jo pitkään...

Kristiina84: Kolmas yrityskierto vasta, joten alkutaipaleella ollaan :) Kuinka pitkät kierrot sulla oli ennen terojen aloitusta?

Onko teillä ollut tarkoituksena omaa pinoa tehdä, niin olisi helpompi seurailla missä mennään? On kyllä mahtavaa, että tällaisia keskustelupalstoja on! Tällä hetkellä kun on kauhea tarve hakea tietoa/ jakaa kokemuksia, ja kun ei kavereille/ vanhemmille halua asiasta puhua, on tällaiset palstat mahtavia!

Kristiina84
Ninni-Ilona enemmän teillä on yk:ta kuin meillä, täällä menossa vasta yk2 :D Aloitin terot helmikuun alussa, ja tiistaina aloitan uuden kuurin. Tässä välissä mulla ei tullut vuotoa. Lopetin pillerit 05/10(yritys siis ei vielä tuolloin alkanut), jonka jälkeen mulla tuli viidet menkat. Valitettavasti en tajunnut silloin merkata kiertoja, koska jotenkin sokeesti luulin niiden alkavan pikku hiljaa pillereiden jälkeen tasoittua. Ei mulla ollut syksylläkään vielä harmaata hajuakaan koko pco:n olemassaolosta. Ennen pillereitä joskus kauan sitten mun kierrot oli n.35-45 pvää. Kun menin nyt helmikuun alussa gynelle, oli kp 78 menossa. Eli kierrot jotain ihan käsittämätöntä täällä.

Mullakin on ollu hirvee tarve höpistä näistä asioista, itseä on aika paljon ahdistanut oma kroppa viime aikoina. Mun mielestä on hirveen hyvä saada vertaistukea, koska kuka muu voisi ymmärtää paremmin kuin se, jolla on samanlaiset vaivat :) En osaa sanoa, onko tarkoitusta missään vaiheessa ollut tehdä jonkinmoista listaa missä mennään, täällä aina välillä on vähän hiljaista :D Mutta itse olen myös tuolla yritys 2011 puolella, jossa on listaukset ja kaikki, niin tule sinäkin sinne :)

Yhteistyössä