Terolut mimmit

"kuumeilija" > Et ole loukannut. :) Olen vain välillä hieman epäsosiaalinen (=hiljainen) omista asioistani johtuen ja nyt on myös muuttostressiä. Olen käynyt paljon lukemassa jaksamatta kommentoida. Välillä sitten joku aihe nousee sillä tavalla, että tulee tarve vastata heti. Tarkoituksella en jätä kommentoimatta tai noteeraamatta kuulumisia. Siihen tiettyyn asiaan kommentoidessa vaan ei joko ehdi tai unohtaa kommentoida muita juttuja. Uskon näin olevan myös muilla.

Itsekin enemmmän kirjoittelen kuumeilupinoissa, kun siellä on aktiivisempaa. On kuitenkin myös tarve jakaa ajatuksia ja kokemuksia muiden saman tyyppisessä tilanteessa olevien kanssa, joten tämmöiselläkin pinolla on merkityksensä ja polin asiakkaaksi siirryttyäni olen löytänyt itseni myös lapsettomuuspuolelta. On täällä vertaistukea ihan eri tavalla kuin kuumeilupinoissa ja sikäli myös hyvä paikka kysyä aiheeseen liittyviä kysymyksiäkin. Jos niihin ei tule vastausta, niin kannattaa huhuilla uudestaan. :)

Tuo googlaamisasia on kyllä ihan totta. Kyllähän sieltäkin löytää, mutta saattaa mennä tuntikausia linkkien läpi käymiseen ja suuri osa niistä on ihan jotain muuta kuin mitä on hakemassa. Itse pyrin jakamaan täällä tietoa ja linkittelemään hyviä sivustoja, sillä olen itse saanut samalla tapaa paljon apua. Joskus sellaistakaan ei jaksa ja silloin toivon jonkun muun laittavan. Jokainenhan palstailee omilla ehdoillaan, mutta tietenkin on ikävää, jos se tympeä vastaanotto jollekin tulee. Tietysti on hyvä myös itse ottaa asioista selvää sen sijaan, että odottaisi valmista kattausta. Joskus varmaan tulee ns. peruskysymyksistä sellainen mielikuva, että kaikki pitäisi saada valmiina. Mielestäni silti saa ja pitääkin kysellä. Ei asioiden kanssa tarvitse jäädä yksin. :)

LadyBlue mielelläni tulisin listalle mukaan.. :) kp17 keskenmenon jälkeen yk5 , ikä 23, ja toisesta lapsesta haaveillaan.

Lääkäri sanoi että koska ovikseni on nyt luultavasti parinpäivän sisällä voin aloittaa tänään kuurin vaikka on kp17..

Viimeksi muokattu:
fossili, kuumeilija ja muut mä ostin apteekista ehkä vähän kalliimpia ovistikkuja nimeltään biocard ovulation 7kpl makso jonku 25 €, mutta en ole ikinä saanut niin selkeää plussaa, davidin testeillä ja sofin testeillä hyvin epämääräisiä tuloksia ja saa vain arvailla onko ovista sittenkään ollut.. ensi testauksille tuhlaan ja ostan clearbluen digit.. :)

MG Kiitos vastauksesta. Se on hyvä että edes toisille lääkärit kertoo asioista. Ja mun mielestä on kurjaa et joutuu kaikki anatomian koukerot käymään näin perinpohjin läpi ihan vaan sen takia et ku ei vaan onnistu ja toiset sikiää kun sienet sateella tietämättä edes että nainen ovuloi noin kierron puolivälissä :kieh: Noi clomit on mietityttänyt mua aika paljon mut enpä tiedä mahtaisko mulle niitä lääkäri edes kirjoittaa kun on luomusti saanut geminiraskaus alkunsa.. Ei meinannut antaa mulle edes teroja ja selitys kaiken muun sekavan lisäksi oli "mitä sitä tarvii nuoren naisen toimivaa hormoonisysteemiä lähteä sekoittamaan"..okei!

Mutta nyt katsotaan, odotetaan ja hikoillaan. Nyt kyllä yksityiselle ajan varaaminen kolkuttaa takaraivossa vieläkin enemmän.

tai digit viimeistään clomikierrolle käyttöön.. kalliit lääkkeet, kalliit ovistikut ;)
Hoitava lapsettomuuslääkäri sanoi, että on turha tuhlata niin kalliisiin ovistesteihin. Mieslääkäri, ei ymmärrä naisten hifistelyn päälle. :D Mulla tosin toimi tuo Pregcheck-liuska sen verran hyvin, että en enää koe tarpeelliseksi digiä. Mulla tosin tulee Pregnyl valmistamaan oviksen, jos vähänkin on tulos epäselvä tai en siihen luota, joten senkään takia en sitä digiä hanki. LH-piikki kun ei vielä ovista välttämättä tarkoita tämmöisellä ovishäiriöisellä pcos-tapauksella kuten minä. Maksan siitä Pregnylistä mieluummin. :D

Uusille lämpimästi tervetuloa! :wave:

syysmyrsky > :O No jopas on lääkärillä asenne! Oliko ihan tk-lääkäri vai joku naistenjuttuihin erikoistunut? Mulla on myös esikoinen helposti luomuna tärpännyt, mutta pcos villiintynyt raskauden jälkeen ja kierrot heittivät 19-47kp. Neuvolalääkäri katsoi aiheelliseksi tasoitella kolmen kierron Terolut-kuurilla. Lähete polille lähti samalta lääkäriltä vuoden tultua täyteen ja sieltä sitten heti annettiin Clomien lisäksi Fostimon-pistokset ja pregnyl, loppukiertoon Lugesteron. Ikää mulla tosin on "jo" 31 eli ei kannata tässä tilanteessa aikailla, varsinkaan kun toive kolmannestakin lapsesta on. On kuitenkin suotavaa tutkia ja aloittaa tarvittaessa avut myös nuorilla, koska silloin saadaan paremmin tuloksia. Ehkä tuokin lääkäri oli sitä mieltä, että se oppikirjan mukainen vuosi täytyy ensin yritellä luomuna. Mullehan yksi tk-idiootti sanoi, että luomuesikoisesta johtuen meidän kohdallamme yritystä pitäisi olla ensin 2 vuotta. :headwall: Onneksi kävin sitten neuvolalääkärillä ja hän oli eri mieltä. Sain siis Terolutit yk10, jos en väärin muista.

MacyGray jos kerran mieskin saa hifistellä uusilla tietokoneilla, niin minä tuhlaan sitten rahoja ovistikkuihin :) mietinkin just tuota, että jos kerran itsekin saan pregnylin käyttöön, niin kylläpä se irtoaminen varmistuu sillä.. :D kiva kuitenkin vähän hifistellä..

Syysmyrsky lääkäreiden asenteet on joskus niin perseestä.. olisi ehkä itsekin pitänyt aloitella tämä raskaaksi yrittäminen aikaisemmin, kun kuitenkin yli 10 vuotta ollaan miehen kanssa yhdessä oltu.. koulut ja ura on vaan ollut etusijalla ja nyt 28 vuotiaana sitä miettii, että miksi ei aloitettu, mutta nyt kuitenkin ollaan tosissaan yrittämässä ja muu elämä on valmiina lapselle, joten turha kai sitä nyt on murehtia.. ja kyllä se on niin, että oli ikä mikä tahansa, niin jos lapsen haluaa niin ei lääkäreiden pitäisi suhtautua asioihin negatiiviselta kantilta..

Meillä ei tuota vuoden yrittämistä ole vaadittu.. kun taustalla se agre endo ja nyt vielä pco-tyyppiset munasarjat, joten 6 kuukautta riitti tutkimuksien alkuun pääsyyn, ollaan vaan niin kärsimättömiä, että yksityisellä aloitetaan jo kevyemmät.. voipi olla että jopa raskaammat, jos ei nyt kevye tuota tulosta.. mies tuossa väestöliiton hintoja katseli ja tuumaili että eipä en pahat ole :) itse olen vaan sitä mieltä että kun kerran paljon veroja maksetaan niin kyllä meillä on oikeus päästä kunnallisella puolella myös hoitoihin, kun kerran niin asia on, että perussairaudet jo sen mahdollistavat!!

macy gray Minusta se menee juuri noin, kuten sanoitkin, että jos teroja syö kp15-24 ja ovis vasta vaikkapa kp22-23, niin terolut ei enää ole tukemassa alkuraskautta. Gyne sanoi minulle näin, kun hän perusteli, miksi minun olisi hyvä myöhäistää terojen aloitusta vieläkin myöhäisemmäksi.

LadyBlue Mullakin täti lähdössä pois ja mies tulossa yöjunassa takaisin kotiin ;) Pitää vielä tarkentaa, että gyne antoi minulle ohjeeksi aloittaa terot vasta kp21-22 :D Ja hieno homma, että alkaa asiat etenemään! Hieno juttu, että olet löytänyt itsellesi sopivan ja ennen kaikkea laadukkaan ovistestimerkin! Hyvästä kannattaakin maksaa, jos rahalle saa vastinetta ja on vara maksaa :D Ja oikeassa olet, pitäähän se nyt kulkea käsi kädessä, että jos on kalliit lääkkeet, niin totta kai rinnalle kalliit ovistestit ;)

Fossiili Tiedän tunteen!!!! Mullekin ovisplussat on saaneet hymyn korviin asti, se on vaan niin hieno tunne, kun saa edes jotaki osviittaa siihen, että kroppa toimii, se on niiiiiin hieno tunne ja fiilis :D Terojen aloitus tänään on muuten älyttömän hyvä ajoitus niiden aloitukselle, kun eilen olet saanut ovisplussan :heart: Terot on nyt sitten tukemassa mahdollista alkuraskautta ja eivät ainakaan ehdi ovista estää, kun se on ihan holleilla. Eikun vaan lisää talletuksia ja oikein paljon tärppituulia puhaltelen :whistle:

macy gray Mulla vähän samankaltaista kokemusta. Yksityisellä gyne sanoi minulle, ettei meidän tilanteella ole kiire tutkimuksiin (julkiselle puolelle siis), koska yhden kerran on tärppi käynyt, joka meni siis kesken. Ja se "yksi tärppi" kävi 1v2kk jälkeen ja keskenmenosta nyt 4kk eikä tapahdu edelleenkään mitään... heidän asenne ärsyttää ja on niin loukkaavaa, ettei meidän tapauksella ole kiire!!!! Hei haloo... yksi vuosi on nykyään se "raja", jotta pääsee tutkimuksiin, mutta jos raskautuu YLI VUODEN JÄLKEEN ja menee kesken, ei saakaan apua ihan heti... pitää varmaan odottaa se toinenkin vuosi. Ja miksi ihmeessä odottamaan, jos kerran apujakin on saatavilla ja jos oikeasti löytyykin jotakin vikaa, niin tässähän menee ihan turhaan aikaa hukkaan! Ja vaikka nuoria ollaankin, mutta haaveissa kuitenkin useampi lapsi ja jos jokaisen kohdalla on tällainen kivinen tie... ja suhtautuminen on tämä, kyllä loukkaa ja itkettää. Yksityiseltä saadaan apua tulevana syksynä, julkiselle en jaksa kyllä odottaa.

Kiitos kaikille vastanneille, minulle tuli niin hyvä mieli, kun saatiin vähän säpinää tähänkin pinkkaan :D

Terolut-mimmien toivelista

Hömelö..........kp35/27-34...23v.....1.lapsi...yk10....tauko
Kristiina84......kp34/25-35...26v.....1.lapsi...yk5......tauko
rae89............kp32/?..........22v.....2.lapsi...yk1......1.tero
Syysmyrsky....kp28/36........22v.....1.lapsi...yk11+3.1.tero
Hennu86........kp18/?..........25v.....1. lapsi..yk 3......2.tero
kultakimpale2.kp18/?..........23 v....2.lapsi...yk5.......1.tero
Macy gray.....kp16/30-35....31v.....2.lapsi...yk18.....OI2
Fossiili..........kp16/27-?......31v.....2.lapsi...yk2.......2.tero
Ambrosia85..kp16/26-?.......26v.....1.lapsi...yk7.....5.tero
MoonBride....kp10/??............20v.....1.lapsi....yv2...2.tero
Tellervo........kp9/32-?........35v.....2.lapsi....yk5.....3.tero
"Kuumeilija"..kp6/36...........26v.....1.lapsi....yk20...5.tero
LadyBlue.......kp5/24-42......28v.....1.lapsi....yk11..2.tero

Plussanneet: :heart:
Anni776.....11.5
Saasa........16.4...kp35/37-68...27-v....1.lapsi...yk11..2.tero-kierto
Chrisu........5.5....kp32/28-95....28v.....1.lapsi...yk1...3.tero-kierto
SenSen......16.5...kp29/26-32...25v.....1.lapsi...yk11..3.tero-kierto
Namppis88.20.5...kp43/28-54...22v.....1.lapsi...yk5....tero-tauko

Jännä-klubi :confused:
Hömelö.............dpo 25
Kristiina84.........dpo 21
Syysmyrsky.......dpo?? (HAAMU)

Hengessä mukana :wave:
Ninni-Ilona
AnniMu
Aadami
Lilli88

Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)

Viimeksi muokattu:
Joo, eiköhän tämä ole paikka, missä kirjotetaan omista kokemuksista ja neuvoja voi ja SAA kysellä.
Itse en henk.koht. jaksa kirjoitella tänne pitkiä sepustuksia, mutta käyn kyllä lukemassa teidän kuulumisia. Ja kuten joku kirjoittikin, niin jokainen palstailee tyylillään.

LadyBlue > Toki naisillakin on oikeus hifistellä, mutta miehet ei sitä tajua. ;) Älä kuitenkaan hifistele Pregnylin pistämisen jälkeen, sillä se sisältää hcg:tä eli saa aikaan tosi tumman testiviivan. :D Hyvä, että olette hakeutuneet apua saamaan jo puolen vuoden kohdalla. Kun tilanne on selvillä, niin eipä se sinnikäs yrittäminen siinä yleensä mitään muuta. Plussatuulta!

"kuumeilija" > Kyllähän tuo tausta pitäisi huomioida. Ehkä he ajattelevat, että km:n jälkeen menee aikansa hormonitoiminnan tasaantumiseen ja tottahan se onkin. Pitäisi silti vakavasti ottaa ja vaikka luvata, että 6kk yrityksen jälkeen pääsee saamaan apuja. Joku kohtuus silloinkin, kun on keskenmenoja taustalla. Ei sitä laskemista voi aina alusta aloittaa, kun ei kerran vauvaa synny.

Tänään oli kontrolli ja hyvältä näytti, mutta kerron kuulumiset tarkemmin keskusteltuani miehen kanssa. Olen tulisilla hiilillä, sillä pallo on miehellä ja asiasta saattaa kehkeytyä jopa riita. : /

Meidän avioliitto ja lapsentekohaaveet ovat päättyneet nyt tosi rumaan eroon. Minut voi siis pyyhkiä pois listoilta. Kiitos vaan miehelleni ja adios.

Tulipa tänään postia gynelle, että pco-epäily on oikea. Mitähän minä silläkään tiedolla enää teen.

Voi Nancy ompa kurjia uutisia, voimia sinulle:hug: Onko päätös kohdallanne lopullinen? Ero on aina vaikea asia, mutta tietty jos parisuhde ei toimi niin hyvä ratkaisu. Onhan hyvä asia kuitenkin että sait gyneltäsi tiedon tulevaisuuden varalla. Hyvää jatkoa sinulle elämään, ei varmaan juurikaan lohduta nyt mutta varmasti löydät hyvä parisuhteen ja vauvan touhuaminen tulee taas ajankohtaiseksi, haaveillahan voi siihen asti :flower:

Päätös on lopullinen.. Ainoa meitä yhdistänyt tulevaisuuden haave ja asia oli tämä lapsen teko. Tässä tuli tosi rumia käänteitä asiaan. Mies vielä livautti mennessään kommentin, että miten pystyisin huolehtimaan lapsesta kun en ole kuulemma kykeneväinen huolehtimaan koirastakaan. Hieno juttu. Ehkä parempi näin, kun tulee ilmi noita puolia tosta ihmisestä.

LadyBlue Miule saa päivittää kp2/29 ja yk 2, 2.tero

Nancy :hug:

Menkat alkoi kuin alkoikin 4pvä omituisen tuhrutteluvuodon jälkeen ja nyt sitten uuteen kiertoon. Ovista en tässä kierrossa pysty tikuttelemaan sillä ollaan vanhempieni luona reissussa ja siellä jos yrittää jotain salassa tehdä ni se ei onnistu. En siis halua kertoa tästä kelleen tutulle. Tämän asian haluan pitää miun ja miehen välisenä.

Positiivisin mielin jatketaan :)

Ja mitä tuossa luin, niin kaikilla on omat mielipiteensä ja kaikki tekee kuten parhaaksi näkee. Toiselle oikea on toiselle väärä. Niin monta kun on tekijää niin niin monta on eri vaihtoehtoa :)

Nancy Hurjasti :hug: . Erot on aina ikäviä, voimia kovasti!!!

Rae89 Onnea uuteen kiertoon...

Tää vaan jatkaa terojen syömistä ja eikä meinais millään jaksaa oottaa terojen loppumista ja jännäämistä jättäytyykö täti kokonaan vierailematta :)

Toivottavasti täti jättää sinut välistä Fossiili ;)

Onko kellään tietoa onko olemassa mitään sellaista kun kiinnitysmiskivut...?? Ihmettelen edelleen sitä kp 31 kovaa menkkakipumaista kohtausta, siis ovisplussa kp 28, tuskin voi siis vielä kiinnittyä jos koko munis irronnu ja saatikaan hedelmöittunyt.. Toki en tiedä oliko tuo kp 28 ovisplussa vahvin kun en muina päivinä testannu, passais vaan niiden limojen kanssa. Miten ihmeessä se ees oliskaan noin myöhään? ja kuinka on enään limakalvot tuoreet... näitä voi loputtomiin pohtia :D En vaan ymmärrä vaan sitä kipukohtausta jos menkatkaan ei edes lähellä.. Voiko se olla ovulaatio? ei siis munisten kipua vaan täysin idettistä menkkakipujen kanssa. Kiitos jos joku osaa vastata kahelin kysymyksiin :D:ashamed:

Namppis eipä mitää.. hyvä vaan.. harjoittelen vasta ja saa sotkea vastakin ;)

MacyGray en hifistele pregnylin jälkeen.. toisella clomikierrolla otetaan sitten se käyttöön.. eka clomikierto katsotaan miten annostus minuun puree.. :D

Nancy pahoitteluni.. jokaiselle on jossain se oikea, jos se yhtään lohduttaa ja olet onneksi vielä nuori, joten aikaa on.. haleja paljon!!

Kuumeilija mitkäs on fiilikset tällä hetkellä.. kp:t etenee.. ite aloitan testailun kp 8 oviksen

suhteen, tään gyne soitti ja juteltiin asiasta ja koska viime kierto jäi 24 päivään niin kp 8 on hyvä aloittaa testailu... sitä odotellessa ;) ja talletuksia tietenkin..

ON elikkäs kp5 menossa ja kp 8 alkaa oviksen tikuttelu.. tänään gyne soitti ja juteltiin inssistä, miten terot toiminut yms. koska kierto viime kierto 24 päivää aloitan ohjeen mukaan oviksen tikuttelun kp8 ja sitten paljon talletuksia.. clomit sitten ensi kiertoon mukaan(toivottavasti ei tarvi niitä edes syödä).. päätettiin gynen kanssa, että eka clomi kierto katotaan ultralla follit kp 10 ja ja katsotaan josko toimis ilman mitään muita, toisessa clomi kierrossa sitten lisätään pregnyl, jos ei ekassa ole irronut, eli verikoe ekaan kiertoon varmistamaan irtoamista.. jos toinenkaan kierto clomeja ei tuota tulosta ja hoidot lapsettomuuspolilla ei ole alkaneet, otetaan järeämmät aseet käyttöön.. eli inseminaatio kolmanteen kiertoon..

Onnellinen olen, kun asia etenee.. ja on hyvissä käsissä :) toivottavasti kaikilla teillä olisi yhtä hyvä fiilis ja kohta plussia satelisi taivaalta :)

Rae
päivittelen huomenna..onnea uuteen kiertoon ja myös paljon myötätuntohaleja sinnekin!!

Yhteistyössä