Terolut-kokemuksia? Onko kukaan tullut raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidiksi toiselle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äidiksi toiselle

Vieras
Olen sekundäärisesti lapseton. Kaipaamme kovasti toista lasta, vaikka poikamme (pian 4 v.) on iso ilo ja ihme, lahja, josta nautimme jokainen päivä. Kuukautiseni jäävät välillä pois, ja ovulaatiokin taitaa olla hukassa. (En ole itse sitä ovulaatiotestillä oikein löytänyt...) Nyt gyne määräsi Terolutit käyttöön. Millaisia kokemuksia? Onko kuukautiskierto tullut säännölliseksi? Onko kukaan tullut raskaaksi "pelkillä Teroilla"?

Ja vielä yksi kysymys: otanko niitä nyt heti alkuun 10 päivää peräkkäin vai siihen asti, että menkat alkavat?

Kiitos ja lämmin :hug: kaikille tahattomasti lapsettomille!

Kuinka oma gynesi on määrännyt? Yleensä otetaan 10 putkeen ja menkat alkavat, mutta suosittelen, että otat ohjeen mukaan. Ellet tiedä sitä, soita lääkärillesi ja kysy!

Minä olen kahdesti tullut raskaaksi terolut-kuurin aikana ja lapset ovat syntyneet ja raskaudetkin menneet hyvin. Meillä myös aikanaan kuvaamaasi ongelmaa. Meillä on nyt kaksi lasta.

Minulle määrättiin Terolut kuukautiskierto lyhentämään (se on yleensä ollut 32-36 päivää). No, ensimmäisellä Terolut-kerralla kesti 2 viikkoa viimeisestä tabletista, ennen kuin menkat alkoivat (kierto tuolloin huimat 37päivää!). Nyt toisella kierrolla kierto oli 30 päivää, eli nyt ei mennyt "kuin" viikko viimeisestä tabletista kuukautisten alkuun. Mulla on ollut Clomifen tässä mukana pienellä annoksella 3 kk, mutta ei ole ollut mitään apua. Nyt menen tämän kierron ilman Clomeja, mutta ilmeisesti Terolutia syön. Sitten onkin kuun lopussa aika taas lapsettomuuslääkärille ja mietitään, mitä seuraavaksi keksitään.

Mulla siis ei ainakaan kauhean hyvin ole vielä tuo Terolut auttanut edes siihen kierron lyhentymiseen. Mutta voihan se olla, että sitä pitää syödä useita kuukausia, ennenkuin se alkaa auttaa.

Siitä raskautumisesta:
Esikoinen sai alkunsa 3 kuukauden Terolut-tuen avulla (tai mistä sitä tietää, oliko vain sattumaa...) Söin Terolutia kierron lyhyyden vuoksi.
Eli toivoa on!!

Kiitos vastauksista! Täällähän on mukava vastaanotto ja ystävällisempiä ihmisiä kuin Mitäs nyt? -osiossa. Selvis mullekin tuo tabujen määrä, eli yksi päivässä 10 päivän ajan. En oikein jaksa uskoa raskautumiseen Terolut-avustuksella, mutta katsotaan... Ovistestejäkin olen tilannut seuraavaa kiertoa varten.

Saimme ensimmäisen lapsen n. vuoden "yrityksellä"; tämä toinen ei nyt tunnu onnistuvan luomusti. Adoptiolapsestakin ollaan miehen kanssa puhuttu... Odottelen kilpirauhas- ja prolaktiinitestien tuloksia, ennen kuin päätämme, miten tästä eteenpäin. Varmaan näitten Terolutien jälkeen yksityiselle lapsettomuusklinikalle, kun mun gyne ei pysty kuulemma hoitamaan Clomifen-kuurin seuraamista...

HALUAISIN NIIN USKOA IHMEESEEN -

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2006 klo 20:34 Äidiksi toiselle kirjoitti:
Olen sekundäärisesti lapseton. Kaipaamme kovasti toista lasta, vaikka poikamme (pian 4 v.) on iso ilo ja ihme, lahja, josta nautimme jokainen päivä. Kuukautiseni jäävät välillä pois, ja ovulaatiokin taitaa olla hukassa. (En ole itse sitä ovulaatiotestillä oikein löytänyt...) Nyt gyne määräsi Terolutit käyttöön. Millaisia kokemuksia? Onko kuukautiskierto tullut säännölliseksi? Onko kukaan tullut raskaaksi "pelkillä Teroilla"?

Ja vielä yksi kysymys: otanko niitä nyt heti alkuun 10 päivää peräkkäin vai siihen asti, että menkat alkavat?

Kiitos ja lämmin :hug: kaikille tahattomasti lapsettomille!

Heippa. Mulla on ollut vähän samantapainen tilanne kun sulla eli esikoisen (kohta 4v) jälkeen toista ei vain kuulunut. Ehkäisyn lopettamisen jälkeen kuukutiskierto oli suhteellisen säännöllinen lukuunottamatta pientä tiputtelua, mutta en kuitenkaan ovuloinut. Ovulaatiotestit näyttivät kyllä positiivista, mutta ultralla todettiin ettei sitä ole kuitenkaan tapahtunut.

Hoidoksi sain Lugesteronia, joka on myös keltarauhasvalmiste. Sen vaikutuksesta menkkakierto alkoi temppuilemaan ja menkat jäivät välillä kokonaan pois. Ne käynnistettiin Teroluteilla ja kierto saatiin taas säännölliseksi. Sen tueksi sain Clomifeniä. Niiden avulla saatiin munasolu kypsymään ja heti kun kypsyi, niin siitä kierrosta myös tärppäsi.

Toivottavasti sullakin pienellä simulaatiolla saataisiin ovulaatio tulemaan ja menkat säännölliseksi. Tsemppiä ja onnea yritykseen! Itse olen nyt rv12.

Ps: Ai niin, mä ainakin otin 10 päivää peräkkäin siitä huolimatta, että välillä tiputteli. Varsinaiset menkat alkoi yleensä 2-3 päivää viimeisen tabun ottamisen jälkeen. Itse otin kaksi tablettia aina kerrallaan.

Tervehdys!

Mulla kans juuri meneilään Terolut kuuri jonka aloitin perjantaina. Tarkoituksena "palauttaa" menkat...viimeisimmät kun alkoivat 2.6.! Mulla ohjeena että 10 päivää putkeen tabletteja ja menkkojen pitäs sitten alkaa viikon sisällä.Sitten ekasta vuotopäivästä laskien 15 päivää taukoa ja homma uusiksi.PAITSI jos vuoto alkaa jo esim. pillerin nro. 7 kohdalla, lopetan nappailoun siihen ja aloitan samalla tuon 15 pvä:n tauon laskun. Ja tietty jos menkkoja ei kuulu reilun viikon kuluessa nappailun lopetuksesta, tarttee tehdä varmuudeksi taskaustesti. Näin mulla.

Onko muilla muuten särkyä (semmosta "nyt ne alkaa"-meininkiä) pitkittyneessä kierrossa ja sit Terojen alotuksen jälkeen? Mulla nimittäin on ollu tuota särkyä etenki just sillon kun laskennallisesti menkkojen olis pitäny alkaa ja sit nyt Terojen alotuksen jälkeen etenki ristiselkä ihan kunnolla oireilee.

Harmittaa ihan samperisti että kierto nyt venkoilee. :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 15:08 Taisku kirjoitti:
Tervehdys!

Mulla kans juuri meneilään Terolut kuuri jonka aloitin perjantaina. Tarkoituksena "palauttaa" menkat...viimeisimmät kun alkoivat 2.6.! Mulla ohjeena että 10 päivää putkeen tabletteja ja menkkojen pitäs sitten alkaa viikon sisällä.Sitten ekasta vuotopäivästä laskien 15 päivää taukoa ja homma uusiksi.PAITSI jos vuoto alkaa jo esim. pillerin nro. 7 kohdalla, lopetan nappailoun siihen ja aloitan samalla tuon 15 pvä:n tauon laskun. Ja tietty jos menkkoja ei kuulu reilun viikon kuluessa nappailun lopetuksesta, tarttee tehdä varmuudeksi taskaustesti. Näin mulla.

Onko muilla muuten särkyä (semmosta "nyt ne alkaa"-meininkiä) pitkittyneessä kierrossa ja sit Terojen alotuksen jälkeen? Mulla nimittäin on ollu tuota särkyä etenki just sillon kun laskennallisesti menkkojen olis pitäny alkaa ja sit nyt Terojen alotuksen jälkeen etenki ristiselkä ihan kunnolla oireilee.

Harmittaa ihan samperisti että kierto nyt venkoilee. :headwall:

Hei!

Olen ihan samassa tilanteessa kuin sinä Tuisku. Lopetin hormonalisen ehkäisyn huhtikuussa ja sen jälkeen tuli yhdet kuukautiset tasan ajallaan ja seuraavat viikon myöhässä ja sen jälkeen niitä ei sitten olekaan enää näkynyt. Syön nyt neljättä päivää Terolutia samoin ohjein kuin sinä. Aikoinaan aloitin ehkäisypillerien syönnin epäsäännöllisten kuukautisten takia, joten pelkäsin vähän jo etukäteen että tässä käy taas näin, kun ehkäisy jää pois. Munasarjat kuulemma ihan normaalit ja kohdun limakalvo samoin. Toivon todella, että meillä tilanne ratkeaa jo suoraan Terolutin avulla, kun toivottavasti jatkossa ovulaation ajankohta on arvioitavissa. No ensimmäinen toive tietysti on, että Terolut edes tehoaa ja kuukautiset taas tulisivat. :)

Yhdyn niin tuohon "Harmittaa ihan samperisti että kierto nyt venkoilee."

Yhteistyössä