terassin sisustus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
Mulla on brobleema terassin kanssa :|

Miten mä saisin siihen näköestettä naapureihin...meillä on asunnon sisäänkäynti terassin kautta - kokoa terassilla on noin 5 x 3m + sisäänkäyntiväylä.

Terassi on meidän keittiön ikkunan puolella ja sitä kiertää kaide, johon voi laittaa vaika kukkalaatikoita, tms.

Mietin jotain köynnöskasvia + ritilikköä siihen näköesteeksi, mutta aika harva siitä tulee :snotty:
Haluaisin niin että terassilla voi istua rauhassa vaikka juomassa aamukahvia ilman että naapurin ukko toljottaa -varsinkin kun meillä nyt on terassi :D B)

Sellainen kotoisa keidas runsaine kasveineen olisi mun mieleen - toteutus on hiukan hakusessa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on rakennettu pergola, jossa kasvaa viiniköynnös. Myös korkea kasvuista ruohokasvia ollaan laitettu kasvamaan näköesteeksi.

Mitä se korkekasvuinen ruoho on ?

Kasvaako viiniköynnös kesässä tuuheaksi ja voiko sen jättää talveksi pihalle vai...se on kuitenkin monivuotinen ?

Tuo kiinanruoho (vai mikä lie) kasvaa jopa pari-kolmimetriseksi, jos sen vaan antaa kasvaa. Tuo köynnös kasvaa myös aivan hurjaa vauhtia ja tulee äkkiä tiheäksi. Meidän vanhin viiniköynnös taitaa olla jo 10v vanha, joten ON monivuotinen:D

Pampaheinä on myös tosi kaunis. Esim. Cortaderia Selloana lajike kasvaa 3m korkeaksi on tosi näyttävä.
cortaderia_selloana.jpg

Yhteistyössä