Terapian tarpeessa!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
mites sinne ilimaseen terapiaan pääsee?
Sillee, kun yrittää itsaria :xmas:

Miä pääsin siis osastohoidon ansioista "koekaniiniks"
Kerran kuussa kokoontuuvat ja yhdessä miettiivät potilaiden asioita

Tää terapeutti on siis psykiatrisessa sairaalassa hoitajana ja opiskelee nytten terapia juttuja
oiskohan yhtään vähemmän radikaalia tapaa? Vois oikeesti tehä hyvää.... :|
Jaa-aa
Siis pääseehän sitä mielenterveystoimiston aina juttelemaan, mutta kun se ei mulla oikein oo toiminu :/
Sanotaanko näin, että 13 vuotta sitten alko miulla olee päässä vikaa ja nyt vasta se ekan kerran otettiin todesta

Yksityisellehhän pääsee, mut se maksaa pirusti

Aika "paha" diagnoosi pitää olla, jotta kela korvais

saako kysyy, että miten se siulla ilmeni, siis se, että "alko olee päässä vikaa"?
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Sanotaanko lyhyesti näin:
Minua on hakattu lapsena
minua on hakattu aikuisena
enää minua ei hakata
enää en luota kehenkään....
Onko auttanut?
Ei vielä!!!!!!
Ootko minkä aikaa käyny siellä?
Ja tärkein: luotatko/tykkäätkö terapeutista?
Kohta kaksi vuotta käynyt, en luota, mutta joitakin asioita olen itsestäni kertonut... :ashamed:
 
juu
mäkin olen vuoden käynyt terapiassa (mulla myös perheväkivaltatausta, isällä alko- ja mt-ongelmia, koulukiusausta, mulla huono itsetunto ym.. korostunut syyllisyys ja huonommuuden tunne asioista) ja välillä tuntuu että auttaa, välillä ei. ainakin osaan "analysoida" itseäni paremmin.. sen verran se on auttanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
saako kysyy, että miten se siulla ilmeni, siis se, että "alko olee päässä vikaa"?
Mulle tuli paniikkihäiriö sillon 13 vuotta sitten
Kpulut jäi kesken yms, koska ahisti
Sen jälkeen on tullut useita masennuksia

Itsetuhoista ja impulsiivistä käytöstä, jonka vuoksi houduin psykiatriseen sairaalaan

Diagnoosin sain vasta vuonna 2005, epävakaa persoona
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
saako kysyy, että miten se siulla ilmeni, siis se, että "alko olee päässä vikaa"?
Mulle tuli paniikkihäiriö sillon 13 vuotta sitten
Kpulut jäi kesken yms, koska ahisti
Sen jälkeen on tullut useita masennuksia

Itsetuhoista ja impulsiivistä käytöstä, jonka vuoksi houduin psykiatriseen sairaalaan

Diagnoosin sain vasta vuonna 2005, epävakaa persoona
mikä se sellanen epävakaa persoona sitten käytännössä on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Kohta kaksi vuotta käynyt, en luota, mutta joitakin asioita olen itsestäni kertonut... :ashamed:
Miun terapeutti just sano, et 15 käyntiä aluksi, nauroin suoraan sille, että tuskinpa se riittää...

Sehän se on, siellä pitäisi olla vaan mahdollisimman avoin

:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
mikä se sellanen epävakaa persoona sitten käytännössä on?
no sillä voi selittää esim, miun alkoholiongelman
Itsetuhoinen, impulssiviinen, en ajattele tekojeni seuraksia
Mielialat vaihtelee niin nopeaan, ettei itsekkään pysy perässä
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Kohta kaksi vuotta käynyt, en luota, mutta joitakin asioita olen itsestäni kertonut... :ashamed:
Miun terapeutti just sano, et 15 käyntiä aluksi, nauroin suoraan sille, että tuskinpa se riittää...

Sehän se on, siellä pitäisi olla vaan mahdollisimman avoin

:/
Just jatkettiin sairaslomaani vuodella.......
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
mikä se sellanen epävakaa persoona sitten käytännössä on?
no sillä voi selittää esim, miun alkoholiongelman
Itsetuhoinen, impulssiviinen, en ajattele tekojeni seuraksia
Mielialat vaihtelee niin nopeaan, ettei itsekkään pysy perässä
kuinka voimakkaita sun mielialanvaihtelut on? mulla vaihtelee siten, että saatan olla esim. osan päivästä itsetuhoinen ja masentunut (saatan itkeskellä ja miettiä että parempi jos en olisi edes syntynyt.. kunnes sitten joku "piristää" ja kaikki onkin hyvin enkä edes muista/ymmärrä, miksi olin niin masentunut). entä kuinka voimakasta tuo impulsiivisuus on? mä hetken mielijohteesta saatan esim. ostaa jotain tai sanoa todella pahasti ja sitten kadun taas.. eli ei tuon vakavampaa. onko epävakaa persoonallisuushäiriö sitten paljon tuota pahempi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Kohta kaksi vuotta käynyt, en luota, mutta joitakin asioita olen itsestäni kertonut... :ashamed:
Miun terapeutti just sano, et 15 käyntiä aluksi, nauroin suoraan sille, että tuskinpa se riittää...

Sehän se on, siellä pitäisi olla vaan mahdollisimman avoin

:/
Just jatkettiin sairaslomaani vuodella.......
Mullekkin on siitä sanottu, kun kotihoidontuki loppuu toukokuussa, että en ole työkykyinen...

Tosi piristävää, että nyt jo osaavat ennustaa niin pitkälle :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Kohta kaksi vuotta käynyt, en luota, mutta joitakin asioita olen itsestäni kertonut... :ashamed:
Miun terapeutti just sano, et 15 käyntiä aluksi, nauroin suoraan sille, että tuskinpa se riittää...

Sehän se on, siellä pitäisi olla vaan mahdollisimman avoin

:/
Just jatkettiin sairaslomaani vuodella.......
Mullekkin on siitä sanottu, kun kotihoidontuki loppuu toukokuussa, että en ole työkykyinen...

Tosi piristävää, että nyt jo osaavat ennustaa niin pitkälle :/
Minä oon toisaalta helpottunut,koska tiedän, etten ole työ-kykyinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
kuinka voimakkaita sun mielialanvaihtelut on? mulla vaihtelee siten, että saatan olla esim. osan päivästä itsetuhoinen ja masentunut (saatan itkeskellä ja miettiä että parempi jos en olisi edes syntynyt.. kunnes sitten joku "piristää" ja kaikki onkin hyvin enkä edes muista/ymmärrä, miksi olin niin masentunut). entä kuinka voimakasta tuo impulsiivisuus on? mä hetken mielijohteesta saatan esim. ostaa jotain tai sanoa todella pahasti ja sitten kadun taas.. eli ei tuon vakavampaa. onko epävakaa persoonallisuushäiriö sitten paljon tuota pahempi?
Siis mieliala saatta vaihtua vaikka 5 minsan välein
Jos vaikka pienikin asia mene pieleen, niin olen valmis tyyliin tappamaan itseni

Miä saatan viillellä itseäni ihan sen takia, kun on ollut paha olo vaikka 20 minsaa-se on aika olennainen juttu tässä rajatilassa

LÄäkitys on onneksi nyt auttanut, se antaa tavallaan aikaa ajatella

Hetkessä saattaa mennä toivo elämään ja sitten yrittää suunilleen tappaa itsensä

Kaikki pienetkin vastoinkäymiset vaan vahvistaa uskoa "kaikki menee aina pieleen"
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
kuinka voimakkaita sun mielialanvaihtelut on? mulla vaihtelee siten, että saatan olla esim. osan päivästä itsetuhoinen ja masentunut (saatan itkeskellä ja miettiä että parempi jos en olisi edes syntynyt.. kunnes sitten joku "piristää" ja kaikki onkin hyvin enkä edes muista/ymmärrä, miksi olin niin masentunut). entä kuinka voimakasta tuo impulsiivisuus on? mä hetken mielijohteesta saatan esim. ostaa jotain tai sanoa todella pahasti ja sitten kadun taas.. eli ei tuon vakavampaa. onko epävakaa persoonallisuushäiriö sitten paljon tuota pahempi?
Siis mieliala saatta vaihtua vaikka 5 minsan välein
Jos vaikka pienikin asia mene pieleen, niin olen valmis tyyliin tappamaan itseni

Miä saatan viillellä itseäni ihan sen takia, kun on ollut paha olo vaikka 20 minsaa-se on aika olennainen juttu tässä rajatilassa

LÄäkitys on onneksi nyt auttanut, se antaa tavallaan aikaa ajatella

Hetkessä saattaa mennä toivo elämään ja sitten yrittää suunilleen tappaa itsensä

Kaikki pienetkin vastoinkäymiset vaan vahvistaa uskoa "kaikki menee aina pieleen"
Saanko kysyä, mitä lääkettä syöt???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
onko sua samperi tutkittu ettei sulla olisi ad/hd...
Miten niin :saint:
Sitäkin on joskus ehdoteltu, mutta testien mukaan ei todellakaan ole(miut on siis testattu psykiatrisessa sairaalassa vähän kaiken varalle...)

Dissosiaatio häiriä mulla on, se liitty jotenkin muistiin ja sen lisäksi on epäilty vielä pakko-oireista häiriötä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Saanko kysyä, mitä lääkettä syöt???

:whistle:
Aamulla cipralex 15 mg ja 500 deprakineä
Illlalla ketipinoria 200mg ja 500 deprikineä...
Mulla oli ennen tuo cipralex, annostust nostettiin, vaan ei auttanut.
Nyt käytössä efexo, jonka annostus nostetiin juur 225mg aamuisin.
Miä oon varmaan noita tuontyypin lääkkeitä kokeillu sen 15 erillaista
Nyt tuo tuntuu auttavan, mutta varmasti menneisyys toistaa itseään ja ajan kanssa joutuu taas vaihtamaan :/
 

Yhteistyössä