Terapeutti tuijottaa rintojani...muilla vastaavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijajuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijajuh

Vieras
Aloitin kesän lopulla kelan kustantaman yksityisen psykoterapian. Kävin tutustumassa kolmeen terapeuttiin ja valitsin tämän nykyisen koska hän tuntui mukavimmalta. Ja on ollutkin hyvä ja olen voinut kertoa hänelle vaikeista asioista. Viimeisen kuukauden aikana minua on alkanut häiritsemään se, että hän tuijottaa rintojani. Tai ainakin minusta näyttää siltä.

Jotenkin en kuitenkaan usko, että terapeutti tekisi sellaista, vai onko muilla ollut vastaavia terapeutteja? Tuskin kukaan sellainen nyt tahallaan tuijottelisi seksuaalisesti? En uskalla ottaa asiaa puheeksi, koska jos vain luulen tai kuvittelen asian, niin siitä nousee tosi kiusallinen olo.

Päin vastoin: ota asia puheeksi. Se kertoo jotain luonteestasi ja halustasi kohdata toinen ihminen.

Millaiset rintasi ovat? Ovatko isot tai pidätkö tissipaitoja?
Joillain ihmisillä on vain semmoiset rinnat, että katse hakeutuu niihin jokaisella. Esim. todella isot rinnat, löllörinnat, nännit näkyy, liian avonainen paita jne.

Tänään katselin nuorta naista, joka juoksi rappusia ylöspäin avonaisesta puserosta tissit hölskyen. Olen hetero ja nainen, siitä huolimatta katse osui naisen tisseihin. Ei ihailusta, vaan "eikö sillä ole kylmä, takki auki ja ohut avonainen pusero" -tyyliin.

Millaiset rintasi ovat? Ovatko isot tai pidätkö tissipaitoja?
Joillain ihmisillä on vain semmoiset rinnat, että katse hakeutuu niihin jokaisella. Esim. todella isot rinnat, löllörinnat, nännit näkyy, liian avonainen paita jne.
mulla on ihan tavalliset rinnat, 70D on rintaliivien koko. Ja pidän kyllä tyköistuvia paitoja mutta en mitään tissipaitoja joista tissit tursuaa ulos.

Onhan se moneen kertaan tieteellisestikin jo tutkittu, että katse hakeutuu luonnostaan tietyille vartalon alueille, sekä miesten että naisten katse. Ihan normaalia se on. Suora tuijotus on toki meidän kulttuurissamme epäkohteliasta, mutta ei sitä aina muista aktiivisesti estää, ja vahinkoja sattuu.

Ota asia puheeksi terapeutin kanssa, olet selvästi yliherkkä täysin normaalin asian suhteen, joten kannattaa sekin käsitellä terapiassa.

Onhan se moneen kertaan tieteellisestikin jo tutkittu, että katse hakeutuu luonnostaan tietyille vartalon alueille, sekä miesten että naisten katse. Ihan normaalia se on. Suora tuijotus on toki meidän kulttuurissamme epäkohteliasta, mutta ei sitä aina muista aktiivisesti estää, ja vahinkoja sattuu.

Ota asia puheeksi terapeutin kanssa, olet selvästi yliherkkä täysin normaalin asian suhteen, joten kannattaa sekin käsitellä terapiassa.
Niin, ehkä olen yliherkkä. Minusta vaan on kohteliasta puhua katsomalla toista silmiin eikä rintoihin.

Yhteistyössä