Terävät pistelyt kohdunsuulla

Mulla tuntui myös monta viikkoa ennen synnytystä. Johtuvat kuulemma siitä kun vauva työntää päätään alaspäin. Mulla oli vauva laskeutunut ja kiinnittynyt jo muistaakseni rv 35 ja ainakin siitä lähtien näitä kipuja oli melkeinpä joka ilta. Tyttö syntyi 24.4.2007 rv 40+2.
 
juupajoo
ovat liitoskipuja. eivät tarkoita avautumista tms...kuuluvat asiaan....voivat olla todella kipeitä...mutta viim. synnytys helpottaa asiaa... :whistle: ;)

itselläni oli todella kovia...ja kauan...silti vauva syntyi 41+6vkol ;)
itselläni autossa istuminen oli lähes mahdottomuus...onneksi itse ei tarvinut ajaa...muuten olisin monesti ollut ojassa, kun "sukkapukot" alkoi kutoa... ;)
 
Sukkapuikkoja täälläkin on ollut juu, mutta omien tuntemusteni mukaan eivät kypsytä kohdunkaulaa. Ainakaan ei ole näin tehnyt omalla kohdallani, kun viikkoja on 41, kohdunkaula on vielä epäkypsä ja näitä puikontökkäisyjä on ollut useamman viikon. Mutta tsemppiä valmistautumiseen!
 
väärinpäin
Kuinkahan on mun tapauksessa...
Tulee just tuollaisia kuvailemianne viiltelyitä, mutta mun vaavi on perätilassa! Meinaako se pyllyä työntää vai mitähän...? En ole käynyt vielä synnytystapa-arvioinnissa, ihan näillä viikoilla on tulossa. Nyt siis menossa 35+4.
 
väärinpäin
Kuinkahan on mun tapauksessa...
Tulee just tuollaisia kuvailemianne viiltelyitä, mutta mun vaavi on perätilassa! Meinaako se pyllyä työntää vai mitähän...? En ole käynyt vielä synnytystapa-arvioinnissa, ihan näillä viikoilla on tulossa. Nyt siis menossa 35+4.
 
mulla myös
Joo, mulla on tuntunu harvakseltaan teräviä vihlaisuja jo muistaakseni noin rv 15.. Nyt rv 35 ja silloin tällöin tuntuu. Neuvolassa joskus alkuaikoina kun kyselin, en saanut kun kummastunutta ihmettelyä vastaukseksi.

On kyllä aika hassua et niin moni niitä tuntee muttei selvää selitystä oo löytyny.
 
No mulla ainkin nuo liitoskivut ja sitten nuo vihlaisut on eriasia!! Liitoskivut ovat selvästi tuossa häpyluussa ja nämä toiset, tuntuvan tosiaan siltä kuin sukkapuikolla tuonne emättimeen tökkäisi!
Itse kävin esikoista oottaessa niitten takia lääkärillä niin sekin vain meinasi että vauva pyörittelee päätä siellä jalkojen välissä niin se tuntuu siltä! Alkoivat rv.35jälkeen!
 
Mulla nyt rv 38 menossa. Ollut viikkokausia noita hirveitä viilto/pistokipuja ja eniten silloin kun vauva myllää eli pää tökkii alaspäin. Tuntuu selvästi kohdunkaulan suunnalla tai syvällä emättimessä. Ei oo avannu paikkoja eikä edes pehmentäny. Laskeutunut on vauva ollut jo ainakin pari viikkoa ja reilun viikon kiinnittynyt.
Eilen viimeksi istuin puoli-istuvassa olohuoneessa jalat ylhääl. Koitin olla rentona niin vauva alko taas sen mylläyksen ja ähisin ukolle et koita nyt tässä rentoutua kun sattuu sikana. :/
 
eetu
Ompa tuttuja tuntemuksia. Tänään mulla tasan 36 viikkoa menee rikki ja parisen viikkoa on ollut näitä sukkopuikkotökkimisiä syvällä sisuksissa. Kohdunsuu pehmentynyt ja kanavaa jäljellä 2,5cm eli jotain ovat nämä saaneet aikaiseksi. Tuntuu tosiaan siltä kuin kaiveltaisiin puikoilla taikka joku poraisi jollain terävällä esineellä tietään ulos...tuntuu aivan kaamealle. Tulee monesti iltaisin. Rentoutuminen on tällöin vaikeaa, tartun vaan itseäni "sieltä" kiinni ja ähisen...ulkopuolisen silmin näyttäs varmaan melko omituiselta :LOL:
 
Mulla kans ollu noita "sukkapuikkotökkäisyjä" joka raskaudessa n. viikolta 30 loppuun saakka. 39+4 on syntyneet molemmat pojat, eli eipä ne taida tosiaan siellä kohdunsuulla mitään tehdä. Inhottavaa kyllä!
 

Yhteistyössä