Tenavan 2-v. varpaanvälit ihottumassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanilja

Vieras
Veisittekös lääkäriin tenavan, jolla jo pitkään toisen jalan varpaanvälit ja n. 3 cm matkalta jalkapöydän iho hilseilee ja on osittain auki? Olen joka päivä rasvannut reilusti Bepanthenilla, mutta ei mitään apua. Sellainen selvärajainen ihottuma. Voiks se olla jotain jalkasientä? Viedäänkö sellaisesta yleensä lääkäriin, vai saako apteekista suoraan jotain voidetta?

Itellä atooppinen iho, ja mulla tulee ihottumaa käsiin ja jalkapohjiin ja erityisesti varpaitten väliin... Kannattaa pitää valkoisia, puuvillaisia sukkia, ja kokeile myös kortisonivoidetta, mulla se auttaa paremmin koska ei ole sieni-ihottumaa. Mieti myös onko oikea pesuaine, joka ei ärsytä, meillä omo sensitive on ainut mikä käy mulle ja lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja koklaa:
Itellä atooppinen iho, ja mulla tulee ihottumaa käsiin ja jalkapohjiin ja erityisesti varpaitten väliin... Kannattaa pitää valkoisia, puuvillaisia sukkia, ja kokeile myös kortisonivoidetta, mulla se auttaa paremmin koska ei ole sieni-ihottumaa. Mieti myös onko oikea pesuaine, joka ei ärsytä, meillä omo sensitive on ainut mikä käy mulle ja lapsille.

Juu no voisin vielä kortisonivoidetta kokeilla, atooppista ihottumaa, allergiaa ja astmaa on meilläkin. Tuo on vaan niin sellainen selvärajainen... mut niihän ne atopialäikätkin ovat.

Meilläkin pojalla 3,5v, on atopia ja juuri noissa varpaissa ja niiden väleissä todella hankala hoidettava. Nyt alkaa helpottaa kun voi sandaaleita pitää eikä varpaat hikoa niin paljon.
Bebanthen tuskin auttaa jos on atopiaa, kyllä se taitaa kortisonia vaatia. Meillä on käytössä Pevisone, siinä on kortisonin lisäksi hiivalääke.

Yhteistyössä