tempperamenttisen vauvan unikoulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt imettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt imettäjä

Vieras
Onko kokemuksia tempperamenttisten vauvojen unikoulusta? Mulla vauva tasan 1v ja kovasti tissin perään. Repii paitaa koko ajan ja yöllä nukkuisi tissi suussa. Saa kunnon raivarit, jollei tissi tipu ja varsinkin yöllä tämä rankkaa, jollen anna periksi. Tuntuu ettei tassuttelut auta asiaa...Tuttia ei ota, eikä suostu päivällä juomaan mukista, pullosta tms. Eli lisäksi pelkään saako tarpeeksi nestettä, jos lopetan imetyksen.

Päiväunille nukahtaa kyllä kiltisti vaunuihin. Antakaa vinkkejä, jos omia kokemuksia. Niin ja isä ei kauheesti jaksa töiden takia auttaa.

Hei,

en tiedä onko tästä mitään apua, mutta siis usein uniongelmiin tuntuu auttavan ihan vain yöimetysten lopettaminen. Pari ekaa yötä voi tarjota maitoa pullosta, sitten vettä pullosta ja sitten lopettaa kokonaan. Ekat yöt on varmasti yhtä huutoa ja jos itse olet kovin väsynyt, niin voi olla jopa mahdotonta jaksaa tsempata. Jaksaisiko isä sen verran osallistua, että vetäisi nämä yövieroitukset läpi?
Jos olet kovin herkkä reagoimaan vauvan itkulle, niin voisi olla hyvä mennä muualle yöksi.

Tuon ikäinenhän ei enää sitä rintaa yöllä tarvitse, joten hyvillä mielin voit vain päättää lopettavasi yölliset imetykset. Pian lapsikin oppii muistamaan, että yöllä ei rintaa tipu ja luultavasti vähentää heräilyjä tai jatkaa uniaan havahduttuaan.

Tsemppiä kovasti!!!

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt imettäjä;11416054:
Onko kokemuksia tempperamenttisten vauvojen unikoulusta? Mulla vauva tasan 1v ja kovasti tissin perään. Repii paitaa koko ajan ja yöllä nukkuisi tissi suussa. Saa kunnon raivarit, jollei tissi tipu ja varsinkin yöllä tämä rankkaa, jollen anna periksi. Tuntuu ettei tassuttelut auta asiaa...Tuttia ei ota, eikä suostu päivällä juomaan mukista, pullosta tms. Eli lisäksi pelkään saako tarpeeksi nestettä, jos lopetan imetyksen.

Päiväunille nukahtaa kyllä kiltisti vaunuihin. Antakaa vinkkejä, jos omia kokemuksia. Niin ja isä ei kauheesti jaksa töiden takia auttaa.

Pystyiskö isä tai joku muu läheinen (mummi esim.) hoitamaan lasta 3-4 yötä, jonka tuo unikoulu yleensä vaatii. Lapsen nukkuminen voisi olla helpompaa kun äiti ei ole vieressä tuoksumassa sille maidolle. Eka yö voi olla tosi rankka ja yleensä seuraavina helpottaa. Jos homman vaikka ajoittais isän lomalle. Luulen, että paras vaihtoehto olisi, että joku muu kuin sinä hoidat unikoulun.