tekisittekö valitusta jos naapurissa olisi 9viikkoanen koiranpentu ja se joskus yöllä haukkus noin 20min??

• Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
niinkun meillä on,mut ei se hauku ku pari kertaa yhteensä 20min ja vaan sitä että sitä kakattaa tai pissattaa:) ja minä herään ja vien tunnolisesti pissalle. naapurin vanha nainen tänään mulle päpätti että pidä se piski hiljasena,ei se aina hauku mut mulle se on niinkun pikkuvauva,eiköhän se lopeta sen sitten kun osaa pidättää? hyvä koira kun ilmottaa jo pienenä millon on hätä:) muuten nukkuu oentuaitauksessa niin ei sinne ekhtaa tehä tarpeita:)

................
tekisin varoituksen. En rupea jatkuvasti menettämään yöuniani naapurin koiran takia. Sorry. Varmaan saat häädön ennen kuin koirasi on "aikuinen" . Ja mä en kauheen pienestä varoitusta tekis mut joka öisestä heräämisestä kyllä.

"vieras"
En. En tiedä mitään koirista, mutta oletan että se haukkuminen joskus loppuu, enkä usko että mua edes häiritsisi jos koira muutaman kerran yössä haukkuisi vähän aikaa.

Jos se toistuisi useampana yönä, niin tekisin toki. Olisi erittäin ärsyttävää herätä yö toisensa jälkeen pari kertaa yössä siihen että naapurin koira räksyttää jopa niinkin kauan kuin 20 min.

Mä en ymmärrä miksi se koira haukkuu 20 minuuttia yhtäsoittoa jos sinä kerran kilttinä heräät kun se kertoo tarpeistaan? Kyllä todellakin tekisin valituksen, jos toistuvasti heräisin siihen, että joku koira haukkuu keskellä yötä 20 minuuttia. Asia erikseen, jos sitä tapahtuu todella harvoin tai jos naapuri etukäteen kertoo asiasta ja pyrkii muuttamaan koiran käyttäytymistä.

"hmmm"
joo mutta kun en joskus herää niin äkkiä,tai en tiedä kaunako haukkuu naapuri väittää että kauna,mutta luulisin että ei voi kovin kauaa haukkua kun nukun melkein sen vieressä...eli taitaa mummeli vähän keksiä omiansakin... eikä se oo edes joka yö...viime yönä ei esim ollenkaan haukkunu eikä edes tehny tarpeitaan yks pissa oli siellä aitauksessa...

"vieras"
enkä mä kuuntelis sun lapsen huutoa, jos se olis vielä vauva. Koiranvihaaja!!
No ihmisasuntoihin kun nuo ihmislasten aiheuttamat äänet kuuluvat. Koiranomistajat taas voivat haukuttaa koiriaan jossain muualla kuin kerrostaloissa.

JOS koiranpentu haukahtaa muutamana ekana yönä niin antaisin olla mutta jos vaikka viikon ajan joka yö heräisin koiran räksytykseen (ja se räksyttäisi 20 minuuttia) niin aivan varmasti asiasta keskusteltaisiin isännöitsijän kanssa.

-----------------
enkä mä kuuntelis sun lapsen huutoa, jos se olis vielä vauva. Koiranvihaaja!!
En ole!! Minulla on 3koiraa ja samanverran lapsia. Lapsien yö itkut kuuluvat "elämisen ääniin" mutta koiran haukkuminen ei. Sen verran omat lapseni ovat valvottaneet ja valvottavat ajoittain vieläkin jotta en rupeasi kenenkään koiran haukkumista säännöllisesti kuuntelemaan. (yli 3 yönä). Ihan vain siitä syystä jotta minun ei tarvitse. Kyllä siihen hintaan mitä vuokraa maksan niin haluan häiriöttömät yöt. Meillä ei oo kertaakaan koirat haukkuneet yöaikaan joten taitaa tuo sun pentus olla jo vikaan kasvanut ;) Ja en, en vihaa koiria, paitsi niitä jotka räkyttävät yöaikaan.

"palma"
Justiinsa joo. Ei se pentu pissahätäänsä hauku. Kunhan räkyttää tylsyyksissään huomiota ja sattuu vaan lirauttamaan samalla, kun saa siihen tilaisuuden. Yks pahimpia koiranomistajatyyppejä muiden ihmisten kannalta on tuollaiset, jotka inhimillistää piskiään ja keksii sen käytökselle mitä vinksahtaneimpia selityksiä. Syy on aina jossain muualla kuin omistajan omassa toiminnassa tai laiskuudessa.

"Minni"
[QUOTE="vieras";25283636]No ihmisasuntoihin kun nuo ihmislasten aiheuttamat äänet kuuluvat. Koiranomistajat taas voivat haukuttaa koiriaan jossain muualla kuin kerrostaloissa.

JOS koiranpentu haukahtaa muutamana ekana yönä niin antaisin olla mutta jos vaikka viikon ajan joka yö heräisin koiran räksytykseen (ja se räksyttäisi 20 minuuttia) niin aivan varmasti asiasta keskusteltaisiin isännöitsijän kanssa.[/QUOTE]

No ehkä pitäs ehdottaa et tehtäs lemmikillisille ja lemmikittömille ihan omat kerrostalot. Niin ja toki myös lapsellisille ja lapsettomille. Kyseessä siis on PENTU. Samalla logiikalla lapselliset vois huudattaa niitä lapsiaan vaikka maalla metsässä jossa kukaan ei vaan kuule. En ole koskaan kuullutkaan et on olemassa erikseen oikein ihmisasunnot.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Itsellä hauva;25283666:
Älä välitä ap naapureista. Kyllä heidän kuuluu ymmärtää pikkuhauvaa sen verran että se on vasta vauva hauva
Joo läpälässynlää =D No välität tai et naapuriesi mielipiteistä niin se ei poista sitä tosiasiaa jotta häätö tulee. Kannattaa kattella jo uutta kotia tai luopua koirasta :)

Yhteistyössä