Tekisittekö tällaista työtä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siivoustyö (iltatyö klo 16 alkaen) terveydenhoitoalan kohteessa, 3,5h päivä ja 5 pv viikossa. Olen lisäksi myös omaishoitaja omalle lapselleni ja saan siitä 360e/kk käteen, joten tarkoituskin on tehdä osa-aikatyötä.

Palkka on tes...ei varmaan mikään huima summa, tarkempaa tietoa ei vielä ole. Kutsu haastatteluun tuli, vaikka eilen vasta hakemuksen tein...tuli vähän olo, että olenko ainoa hakija.

Työaika kuulostaa hyvälle, työstä en sinällään mitään tiedä. Tuosta ei kyllä taida montaa kymppiä per ilta palkkaa tulla? Kuluuko matkoihin paljon rahaa/ aikaa?
Itse olen tehnyt osa-aikatyötä kun olen ollut kotihoidontuella, ja suosittelen kyllä. Paljon mukavampaa olla kotonakin, kun saa vähän vaihtelua siihen.

Jos jaksat tehdä niin voisihan se olla mukavaa vaihtelua =)

Olen itse tehnyt siivoustyötä ja raskasta ja kiireistä hommaa se on, mutta kyllä minä ainakin tykkäsin silti.

Palkka ei kyllä päätä huimaa. En muista tarkalleen mutta iltalisienkin jälkeen (jotka alkoivat klo 18 eteenpäin) palkka jäi muistakseni alle 8€/h. Saattaa olla vähän noussut?

Miksei, voisin tehdäkin. Työaikakaan ei mikään paha, ei siis mene ihan iltamyöhään. Varmaan toisi vaihtelua siihen omaishoitajana toimimiseenkin kun pääsisi välillä pois kotiympyröistä. Mies sitten ilmeisesti hoitaisi lapset iltaisin?

[QUOTE="alma";24122553]Työaika kuulostaa hyvälle, työstä en sinällään mitään tiedä. Tuosta ei kyllä taida montaa kymppiä per ilta palkkaa tulla? Kuluuko matkoihin paljon rahaa/ aikaa?
Itse olen tehnyt osa-aikatyötä kun olen ollut kotihoidontuella, ja suosittelen kyllä. Paljon mukavampaa olla kotonakin, kun saa vähän vaihtelua siihen.[/QUOTE]

Matkoihin ei kulu rahaa eikä kovin paljon aikaa, koska työkohde on samassa kaupungin osassa, jossa asun. Lastenhoitoonkan ei mene rahaa, koska mies tekee päivätyötä ja tulee kotiin 15.30, juuri sopivasti kun minun pitäisi lähteä.

Ainoa mikä arveluttaa, on se että onko työaika laskettu riittämään sen kohteen siivoamiseen...ettei käy niin että se ei riitä alkuunkaan ja sitten menee aina ylitöiksi.

ap

Just näin tein itsekin viime syksyn, siivoushommia arki-iltaisin (ja välillä muutama extrasiivouskeikka) + henkilökohtaisen avustajan työt. Oli ihan mukavaa, vaikka palkka nyt ei mitenkään päätä huimannutkaan. :)

[QUOTE="vieras";24122592]Ainoa mikä arveluttaa, on se että onko työaika laskettu riittämään sen kohteen siivoamiseen...ettei käy niin että se ei riitä alkuunkaan ja sitten menee aina ylitöiksi.

ap[/QUOTE]Tällaista se kuulemma siivoustyössä on aina. Kannattaa mainita siitä työhaastattelussa, että lastenhoidon vuoksi (vaikka ei olisikaan tottan), sinun pitää lähteä pois juuri sillloin kun työaika päättyy, ja että kohteen aika laskettu oikein.

[QUOTE="vieras";24122592]Ainoa mikä arveluttaa, on se että onko työaika laskettu riittämään sen kohteen siivoamiseen...ettei käy niin että se ei riitä alkuunkaan ja sitten menee aina ylitöiksi.

ap[/QUOTE]

Ehkä sen voi hoitaa niin, että tekee vain ihan pakolliset jutut ja kunnolla sen minkä ehtii? EI kä siis tee ylitöitä.

[QUOTE="vieras";24122584]Matkoihin ei kulu rahaa eikä kovin paljon aikaa, koska työkohde on samassa kaupungin osassa, jossa asun. Lastenhoitoonkan ei mene rahaa, koska mies tekee päivätyötä ja tulee kotiin 15.30, juuri sopivasti kun minun pitäisi lähteä.[/QUOTE]

Sitten kyllä ottaisin työn. Tekee hyvää koko perheelle, että isä on välillä kotona lapsen/lasten kanssa, ja äiti töissä.
Etenkin niille kotiäideile, jotka aina valittavat, miten kotona on niin rankkaa ja seinät kaatuu päälle. Tämä siis yleisesti, ei aloittajalle.

[QUOTE="röyhkeä koira";24122640]Ehkä sen voi hoitaa niin, että tekee vain ihan pakolliset jutut ja kunnolla sen minkä ehtii? EI kä siis tee ylitöitä.[/QUOTE]

Totta tuokin, voi kyllä tulla valitusta perään jos työnjälki on huonoa. Olin kerran samassa firmassa kerroshoitajana hotellissa ja siellä oli laskettu 15min/per huone siivousaikaa ja tietäähän sen ettei siihen pysty...se oli yhtä rääkkiä ja lopulta irtisanoin itseni selkäkivun vuoksi...selkä ei kestänyt sitä jatkuvaa kyyryssä olemista kun sänkyjä piti pedata.

Siksi kai arveluttaa mennä nyt samaan firmaan, vaikkakin eri kohteeseen...mutta jos saa meininki jatkuu.

Enkä tiedä tästä kohteesta vielä mitään, enkä paljon muustakaan...selviää haastattelussa, mutta entäs jos se sanoo jo haastattelussa että saan paikan, eikä mulle jää lainkaan miettimisaikaa? Näin kävi viimeksi. Eihän siinä voi sanoa, että ootas kun mietin huomiseen?

Jos ei viihdy, voiko koeaikana irtisanoutua ilman irtisanomisaikaa? Työsuhde on yli 12kk eli ilmeisesti toistaiseksi voimassa oleva.

Tuttu tekee vastaavanlaista siivoustyötä, ja vaikuttaa tykkäävän siitä, vaikkei nyt palkka päätä huimaakaan. Ja hänelle ainakin tuo työaika on liian pitkä, joutuu lorvimaan ja laiskottelemaan jotta sais työtunnit täyteen...

Ja hänelle ainakin tuo työaika on liian pitkä, joutuu lorvimaan ja laiskottelemaan jotta sais työtunnit täyteen...

Mitä ihmettä, en oo ikinä tuollaisesta kuullutkaan! :D

Mutta siis tuolla tuskin maksetaan ylitöistä, joten sen työajan on riitettävä. Ei ketään voi alle 8e palkalla vaatia tekemään vielä ilmaista ylityötä. Teet sen minkä kerkeät ja sitten lähdet pois, jos jälki ei miellytä, niin ei se ole sun vikasi että kohde on mitoitettu ihan epärealistisesti vaan sen, joka on neuvotellut siivoussopimuksesta. Vaikka tiedän kyllä kokemuksesta, että tuo on tosi vaikeaa, siivoojallehan ne valitukset kohdennetaan.

Ja kyllä koeaikana voit lähteä ilman irtisanomisaikaa ymmärtääkseni, jos paikka ei miellytäkään. Eikä tartte selitellä mitenkään. Sehän koeajan idea on.

No ainahan voi sit irtisanoutua jos tuntuu ettei jaksa työtä tehdä. Jos vähänkään tuntuu siltä että työ kiinnostaa niin kannattaa kokeilla ja tehdä päätökset sit sen mukaan.

Hotelli- ja kotisiivous on raskaimpia, tuo ehkä hiukan kevyempää. ¨Lääkäriasemat yms on kyllä erittäin! tarkkoja kohteita kokemukseni mukaan. Voithan kokeilla. Tosin nämä isot firmat, etenkin se jonka nimi alkaa S:lla, epäilyttäisivät... ole tarkkana että palkka on oikein.

[QUOTE="Vieras";24122874]Hotelli- ja kotisiivous on raskaimpia, tuo ehkä hiukan kevyempää. ¨Lääkäriasemat yms on kyllä erittäin! tarkkoja kohteita kokemukseni mukaan. Voithan kokeilla. Tosin nämä isot firmat, etenkin se jonka nimi alkaa S:lla, epäilyttäisivät... ole tarkkana että palkka on oikein.[/QUOTE]

Firma on juuri tuo S:llä alkava.

Yhteistyössä