Tekisittekö samoin tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tulin raskaaksi romanimiehelle. Älkää edes kysykö miten näin pääsi käymään. Mutta en kyllä ihan selvinpäin ollut.

En aio kertoa tälle romanimiehelle vauvasta. En vaan uskalla. Päässä pyörii vaan kaikki hirveydet mitä saattaisi sanoa ja tehdä. Ensinnäkin ajattelen, ettei hän varmaan kovin ilahtuisi uutisestani. Eikö tälläinen asia ole hänelle todella häpeällistä? Pelkään vauvani puolesta. Eikö olekin ihan oikein, etten kerro tälle miehelle?

Olen muuttamassa lähiaikoina toiselle paikkakunnalle, joten ei tarvitse pelätä, että törmään tähän mieheen.

Näkeeköhän lapsen ulkonäöstä, että on puoliksi romani?

Ei sitä ulkonäöstä varmaankaan näe. Muutaman vuoden iässä sen kyllä huomaa käyttäytymisestä kun alkaa myydä kavereille kelloja ja muuta ja leikkii Toyota Hiace -leluautoilla. Tai jos se on tyttö niin virkkaa pitsiliinoja ja myy niitä.

Näkeehän sen nyt sokeakin jos on romaniverta lapsessa. Mikset sä voinu naida jotain valkolaista, olis yks murhe vähemmän.
No ei muuta ku pitsiliinoja virkkaamaan sitten vaan.

olen itse romani. meinaatko pitää lapsen? etkö tykkää tästä miehestä, onko hän inhottava väkivaltainen vai mitä? etkö halua että lapsesi tuntee isäänsä?
jos et tykkää miehestä etkö koe että hän olisi hyvä isä, älä kerro mitään muuta pois. Hän luultavasti vain halusi sinulta "pesää". näin romanimiehet yleensä kohtelevat valtaväestöä, yleensä romani mies haluaa romani naisen vaimokseen, huom yleensä, ei kaiikki

Näkeehän sen nyt sokeakin jos on romaniverta lapsessa. Mikset sä voinu naida jotain valkolaista, olis yks murhe vähemmän.
No ei muuta ku pitsiliinoja virkkaamaan sitten vaan.

No ei ollut suunniteltu juttu, enkä ajatellut järkeväst. Missään nimessä en halunnut hänelle raskaaksi. Mitä te noista pitsiliinoista? Itse olen ihan törkeen huono käsitöissä, samoin äitini, joten en kyllä usko, että tulee mitään virkkaamaan.

[QUOTE="annuli";23594569]olen itse romani. meinaatko pitää lapsen? etkö tykkää tästä miehestä, onko hän inhottava väkivaltainen vai mitä? etkö halua että lapsesi tuntee isäänsä?
jos et tykkää miehestä etkö koe että hän olisi hyvä isä, älä kerro mitään muuta pois. Hän luultavasti vain halusi sinulta "pesää". näin romanimiehet yleensä kohtelevat valtaväestöä, yleensä romani mies haluaa romani naisen vaimokseen, huom yleensä, ei kaiikki[/QUOTE]

Aion pitää lapsen. Siis en minä tunne häntä niin hyvin, että voisin vastata onko väkivaltainen. Ei ainakaan minulle ollut. Pelkään vaan liikaa, että hän pilaisi minun ja lapsen elämän. Onko sinunkin mielestäsi minun hyvä muuttaa pois? En minä siis inhoa häntä, koska en hyvin tunnekaan. Hän oli ihan ok, mutta mielikuva romanimiehistä ei ole kovin hyvä. Jos miettii tätä lapsiasiaa.

Kyllä mä luulisin, että näkee.. Kato vaikka Satu Tuomistoa, sen isoisä oli romani. Ja siinäkin on vähän sellaista "tummuutta".

Ei minusta näe kovin selvästi, että olisi romaniverta. Siis jos en nyt tietäisi, en osaisi mennä edes arvaamaan, että vanhempi on romani.

Silmät on ruskeat, mutta ei minusta näytä romanilta. Ei minua siis muuten haittaisi, vaan mietin tuleeko lapseni kiusatuksi.

no kuule, ei lapses varmaan tule kiusatuksi siitä jos on tumma. ensinnäkin muin mielestä se kiusaaminen mustalaisuudesta johtuu mustalaisten tavoista käyttäytymisestä ja vaatetuksesta ja perheestä. ja enpä usko että opetat lapselles mitään tällaista. lapsesta tulee sellainen kuin sen kasvattaa.
ulkonäkö on pikkuseikka, onhan niitä tummia ihan suomalaisiakin.

no kuule, ei lapses varmaan tule kiusatuksi siitä jos on tumma. ensinnäkin muin mielestä se kiusaaminen mustalaisuudesta johtuu mustalaisten tavoista käyttäytymisestä ja vaatetuksesta ja perheestä. ja enpä usko että opetat lapselles mitään tällaista. lapsesta tulee sellainen kuin sen kasvattaa.
ulkonäkö on pikkuseikka, onhan niitä tummia ihan suomalaisiakin.

Tottakai ulkonäkö on sivuseikka. Lapsestani tulee kunnon kansalainen. Hänen isänsä tavoista en juurikaan tiedä, enkä taida ottaa selvääkään.

No jos aattelisin itteni sun tilanteeseen, niin miettisin, onko mies henkilönä semmoinen, että haluaisin omaan elämääni ja lapseni elämään. Jos ei, en kertois. Ei kannata niin kelata sitä ihmisen tukanväriä, ei se mitään kerro siitä, mimmoinen ihminen toinen on. Joka tapauksessa sä olet nyt ainoa, joka voi päättää esim. siitä, syntyykö lapsi.

En kertoisi. Uusi elämä uudella paikkakunnalla vauvan kera.

Ehkä lapselle tulee tummat silmät ja ruskea tukka. Mitä siitä? Joku saattaa ajatella että hän on puoliksi romani, joku toinen taas että lapsen isä on jostain Välimereltä, kolmas ajatelkoon jotain muuta, tai sitten kukaan ei edes ajattele yhtikäs mitään.

Lapsesi ei kuitenkaan kasva romanikulttuuriin, ei varmaankaan saa romaninimeä, jne eli tuskin häntä nyt siksi ainakaan kiusataan (jos siis pelkäät sitä, että lastasi kiusattaisiin koska hän on puoliksi romani).

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23594800:
No jos aattelisin itteni sun tilanteeseen, niin miettisin, onko mies henkilönä semmoinen, että haluaisin omaan elämääni ja lapseni elämään. Jos ei, en kertois. Ei kannata niin kelata sitä ihmisen tukanväriä, ei se mitään kerro siitä, mimmoinen ihminen toinen on. Joka tapauksessa sä olet nyt ainoa, joka voi päättää esim. siitä, syntyykö lapsi.

Kuten kirjoitin jo aiemmin, en tunne miestä kovinkaan hyvin. Sitten kun on vielä romani, niin kyllä tulee mieleen kaikenlaista. Lapsi syntyy, jos on minusta kiinni.

Ei sun sitä kiusaamista tarvi miettiä. Voi tulla miljoona muutakin asiaa, mistä lasta voidaan kiusata tai ei. Se ei ole se avainasia. Lähinnä sun täytyy miettiä sitä, mitä kerrot lapselle hänen taustasta, hän tulee siitä kuitenkin kiinnostumaan joskus ja saattaa jopa etsiä isäänsä.

Kuten kirjoitin jo aiemmin, en tunne miestä kovinkaan hyvin. Sitten kun on vielä romani, niin kyllä tulee mieleen kaikenlaista. Lapsi syntyy, jos on minusta kiinni.

Okei... Mitä jos vähän tutustuisit siihen mieheen ja sitten vasta päättäisit? Tai siis miten te päädyitte semmoiseen tilanteeseen, että olitte yhdessä? Ei kai siihen liittynyt mitään pakotusta kumminkaan?

Vaikka vähän ottaisit miehestä selvää, sun ei silti tarvitse kertoa sille, jos et halua, mutta älä päätä asioita pelkän epäilyn perusteella, ettei sua sitten myöhemmin harmita.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23594888:
Okei... Mitä jos vähän tutustuisit siihen mieheen ja sitten vasta päättäisit? Tai siis miten te päädyitte semmoiseen tilanteeseen, että olitte yhdessä? Ei kai siihen liittynyt mitään pakotusta kumminkaan?

Vaikka vähän ottaisit miehestä selvää, sun ei silti tarvitse kertoa sille, jos et halua, mutta älä päätä asioita pelkän epäilyn perusteella, ettei sua sitten myöhemmin harmita.

Haluaakohan edes nähdä enää, kyseessä oli vain yksi ilta. Tuskin hän haluaa mun kanssa hengailla. Entä jos se luulee, että haluan seksiä ja ehkä itekin sitten haluaa? Enpä taida haluta sellaista ja tosiaan olin humalassa. Ei olisi kauheen luontevaa tutustua häneen.

Tiedän vain missä asuu, en muuta, esim. puh.numeroa.

Ei sun sitä kiusaamista tarvi miettiä. Voi tulla miljoona muutakin asiaa, mistä lasta voidaan kiusata tai ei. Se ei ole se avainasia. Lähinnä sun täytyy miettiä sitä, mitä kerrot lapselle hänen taustasta, hän tulee siitä kuitenkin kiinnostumaan joskus ja saattaa jopa etsiä isäänsä.

Tulen hulluksi jos nyt alan näitä miettimään, yritin kyllä. Mutta mitään järkevää en keksi.

Haluaakohan edes nähdä enää, kyseessä oli vain yksi ilta. Tuskin hän haluaa mun kanssa hengailla. Entä jos se luulee, että haluan seksiä ja ehkä itekin sitten haluaa? Enpä taida haluta sellaista ja tosiaan olin humalassa. Ei olisi kauheen luontevaa tutustua häneen.

Tiedän vain missä asuu, en muuta, esim. puh.numeroa.

No, teet niinkuin tuntuu parhaalta. Mutta ei se mustalaisuus tee miehestä mitään hirviötä. No, vaippoja ne ei taida vaihtaa, että apuakaan tuskin saisit kovin paljoa.

Yhteistyössä