Tekisitkö työtä jossa joudut suurimman osan ajasta olemaan yksin?

• Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Olen siis toimistotyöntekijä ja istun kaiket päivät yksi omassa huoneessani. Joskus on palavereja ym muiden kanssa mutta 95 % ajasta olen ihan yksin. Tänäänkin sanoin ehkä 20 sanaa koko työpäivän aikana :( Uusi työpaikka on hakusessa, toivottavasti tärppää pian, muuten kuolen tylsyyteen...

"vieras"
Tekisin, mä nautin siitä että saan tehdä duunini rauhassa. Osittain siksi vaihdoin pari vuotta sitten yötyöhön, en kestä sitä akkain kälätystä kahvihuoneessa.

Tekisin ja teenkin, sillä työskentelen kotona. Skypessä vaihdetaan muutama sana silloin tällöin tiimin kanssa, tapaamisia on max. kerran kahdessa viikossa ja nyt on ensimmäinen toimistopäivä puoleen vuoteen. Ei haittaa yhtään :)

"vieras"
Voiko sitä työhuoneen viihtyisyyttä parantaa? Ja ottaa esim liikuntatunteja lounastauon oheen?

Oma työni on liikkuvaa, mutta siihen liittyy myös n. puolet ajasta paperitöitä. Työpaikassani haaveksuin viime talvena, että jos ei olisi ollut vaihtuvia tapaamisaikatauluja niin olisin käynyt aamupäiväjumpassa salillani säännöllisesti. Sopivasti samassa rakennuksessa olisi järjestetty myös joogaa klo 10.30 kerran viikossa, ja mikä sen parempi päivänkatkos olisi ollutkaan istumatyölle! Mutta, vaihtuvat aikataulut ja nimenomaan toisten ihmisten aikataulujen mukaan meneminen tekevät siitä minulle mahdotonta.

Sinuna siis, jos olisi liukuma tarjolla kuten omassa työssäni, ottaisin jonkun harrastuksen siihen työpäivän oheen jossa näkisi muita ihmisiä ja ennenkaikkea pääsisi tuolista kunnolla irti hetkeksi =)

7thHeaven
Teen tällä hetkellä ja varmasti teen tulevaisuudessakin mahdollisimman itsenäistä työtä, jossa saa ns. oman valinnan mukaan tavata asiakkaita/työkavereita.

Musta ei olisi esim. asiakaspalvelualalle. Pidän kyllä siitä, että joka aamu n. tunnin verran tapaan toimistomme henkilökuntaa, mutta loput 5-7h saan ihan yksin suhata ja määrätä päiväni kulun.

Tykkään yksin työskentelystä, mutta kyllä jotain sosiaalisia kontakteja on päivän aikana oltava. Tällä hetkellä jaan työhuoneen kollegan kanssa, joka sekin on ihan mukavaa. Kokemusta on myös avokonttorista, jossa volyymit nousi välillä turhan korkealle. Se puheenkalatus todella häiritsee jos pitää keskittyä johonkin vaativaan työtehtävään.

"vieras"
Kyllä! Mun unelmaduuni, jota onnekseni olen saanut muutaman vuoden tehdäkin, on nimenomaan sellainen, että istun yksin omassa työhuoneessa, kaikenlisäksi vielä hämärässä ja aurinkolasit päässä sekä usein vielä kuulokkeet korvilla. Seinän takana on muita ihmisiä, joten halutessa pääsen ihmisten ilmoille heti ja tietysti kahvitauoilla istumme yhdessä.

Lasketaanko eläimet juttukavereiksi jos niille höpöttää...? :snotty:
Jos ei, niin tekisin ja teen jo! :) Pääsääntöisesti olen työajasta 100% yksin ja olen vallan tyytyväinen, saan tehdä työt rauhassa ja keskittyä tekemisiini. Aiemmassa elämässäni työskentelin useamman vuoden asiakaspalvelussa, ja nyt todella nautin tästä työskentelystä ilman jatkuvaa tausta kälätystä ja toistaan turhempia keskeytyksiä!

pööh
Riippuu vähän työnkuvasta. Tykkään kyllä itsenäisestä työstä, jos työ on mielenkiintoista ja palkitsevaa. Mutta olen ollut työssä, jossa sain itse yksin kantaa vastuun aika suuresta osasta, ei ketään kenen kanssa jakaa asioita, kun kukaan ei tehnyt samaa kuin minä, eikä kukaan tiennyt niitä juttuja. Hankaliakin asioita joutui vaan itsekseen ratkomaan. Välillä tietysti koki onnistumisiakin, mutta eipä niitäkään voinut toisten kanssa hehkuttaa, itsekseni vaan hymistelin sitten.

No siis jos vaan ihmisseura lasketaan, niin rakastan kaikkein eniten niitä työpäiviä, kun saan tehdä työni yksin, eikä asiakkaita "pyöri jaloissa".

Eläimiä tietysti on seurana, kun ne käytännössä on se mun työ, mutta ne onkin mukavaa seuraa ihmisiin verrattuna.

Yhteistyössä