Tekisitkö "iltatähden", jos sinulla olisi jo kuusi lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piltti mielessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piltti mielessä

Vieras
Meillä siis kuusi lasta, iältään 16v, 14v, 14v, 9v, 7v ja 5v. Minä täytin juuri 38v ja mies on 40v. Itseäni kutkuttaisi kovasti ajatus vielä "iltatähdestä", vaikkei se ehkä niin kovin iltatähti olisikaan tähän joukon jatkoksi :)

Mietin vain, että meneekö pakka ihan sekaisin... nyt on jo niin helppoa liikkuminen ja lapset on vähän niinkuin kahdessa sarjassa... Omiin menoihin alkaa pikkuhiljaa olla aikaa ja yhteistä aikaa miehen kanssa aina vain enemmän...

Onko muilla kokemuksia, miten isommat lapset suhtautuivat vauvaan? Jaksoitko itse arjen pyöritystä vielä vanhempanakin?

Meillä on 3. ja 4. ikäero tuo 5v.
Ja kyllähän se totta on, että NIIN paljon helpommalla olisi päässyt pelkkien "isojen" lasten kanssa.
Kaikki sai taas aloittaa alusta ja kyllä olen nyt PALJON väsyneempi (30v) kuin silloin, kun kaikki 3 ensimmäistä oli pieniä (23v)...
Mutta siis, ehdottomasti en pois vaihtais!!!! =)
On tää kuitenkin niin paljon erilaista, kun on vain yksi pieni kerrallaan =) Ikäähän mulla kyllä tosiaan on vähemmän kuin sinulla...

Itse en jaksaisi. Vaikka se vauva tuo tosi paljon, niin en vaan silti. :) Mutta mulla ei tosiaankaan ihan noin montaa lasta ole, meillä se elämänmuutos vielä kerran vauvaperheeksi olisi paljon suurempi.

Kyllä sun jossain vaiheessa pitää vaan totutella ajatukseen että lapset on nyt tehty. Ei millään pahalla mutta jos lapsia on jo kuusi niin siinä on varmaan jo ihan tarpeeks hoidettavaa ja hoivattavaa. Ehkä kannattaa keskittyä hoitamaan jo olemassa olevia eikä kokoajan tehdä uusia.
Itsellä kaksi lasta eikä enempää tule ja vaikka mieli tekis isompaa perhettä niin mun mielestä on järkevämpää tehdä sen verran että heille riittää aikaa, tilaa ja rahaakin eikä tehdä vaan lapsia tekemisen ilosta.

Vai vanhempanakin, olen 38v ja nuorin on 1,5v ja kolmaskin varmaan vielä tulee. Ainut vaan että meillä on ollut myös elämää ilman lapsia että en tiedä sitten jos olisi kyseessä iltatähti, varmaankin kaipaisin jos itä elämää mikä on ilman pieniä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei pahalla:
Kyllä sun jossain vaiheessa pitää vaan totutella ajatukseen että lapset on nyt tehty. Ei millään pahalla mutta jos lapsia on jo kuusi niin siinä on varmaan jo ihan tarpeeks hoidettavaa ja hoivattavaa. Ehkä kannattaa keskittyä hoitamaan jo olemassa olevia eikä kokoajan tehdä uusia.
Itsellä kaksi lasta eikä enempää tule ja vaikka mieli tekis isompaa perhettä niin mun mielestä on järkevämpää tehdä sen verran että heille riittää aikaa, tilaa ja rahaakin eikä tehdä vaan lapsia tekemisen ilosta.

:D En sen tarkemmin lähde tässä erittelemään tilojamme, rahojamme tai aikojamme lapsille, mutta sanotaanko nyt vaikka niin, että niistä ei ole koskaan tarvinnut kantaa huolta :) Olemme olleet oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja järjestäneet elämämme niin, että voimme nauttia siitä täysin siemauksin perheemme ja sukumme kanssa.

Miksi sun on mahdoton suoda toiselle sitä mitä et itse saa? Älä ap usko tuota mielipidettä! Älä kenenkään vieraan ihmisen takia jätä lasta tekemättä. Itse tiedät mitä haluat, kaipaat ja jaksat. Tee vauva jos haluat ja miehesi haluaa! :)

En! Mutta en ylipäätään tekisi kuutta lasta. Toistaiseksi meille riittää tämä yksi. Mahdollisesti yksi lisää vielä tai jos kerralla tulee useampi niin tulee. Tuskin kuitenkaan kuutta kerralla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi sun on mahdoton suoda toiselle sitä mitä et itse saa? Älä ap usko tuota mielipidettä! Älä kenenkään vieraan ihmisen takia jätä lasta tekemättä. Itse tiedät mitä haluat, kaipaat ja jaksat. Tee vauva jos haluat ja miehesi haluaa! :)

Kyllä mä saisin tehdä lapsia vaikka kymmenen, mutta mun mielestä se ei ole järkevää ja sitä nyt tässä just peräänkuulutankin että joskus asioita pitää myös ajatella järjellä eikä mennä tunteiden vietävänä. Mä vaan tiedän muutaman perheen jossa paljon lapsia ja kyllä se vaan on ihan tosiasia että mitä enemmän niitä muksuja on niin sitä vähemmän on yhdelle sitä aikaa antaa. Ja lapselle annettu aika on kuitenkin tärkeimpiä asioita joita voimme hänelle antaa.

Yhteistyössä