Tekisi pahaa viedä 1v hoitoon :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hh

Vieras
eli tilanne on se että olen opiskelija ja jäljellä on puolen vuoden harjoittelu työelämässä. ensimmäinen mahdollisuus harjoitteluun olisi kevät 2010, jolloin lapsi 1v, mutta tuntuisi pahalta viedä noin pieni hoitoon. Toinen mahdollisuus olisi EHKÄ syksy 2010, jolloin lapsi olisi 1v9kk. Viimeinen mahdollisuus olisi kevät 2011, jolloin lapsi olisi 2-vuotias, eli ainakin valmiimpi päivähoitoon kuin 1-vuotiaana.

Pitäisikö unohtaa "järjen ääni" (tarve valmistua) ja suosiolla odotella tuonne kevääseen 2011 asti? tuntuu jo nyt pahalta sydämessä jos valitsisin sen aiemman harjoittelun, mutta toisaalta mies raukka joutuu paahtamaan niska limassa kun minulla ei ole työpaikkaa. Mies tosin on valmis maksamaan elämisen siihen asti että valmistun.

No. Mä palasin kouluun kun tytär oli vajaan vuoden. Kävin koulussa 1-2 päivänä viikossa ja suoritin työharjoittelun jonka pituus tosin oli vain 3 kk. Mutta ehdottomasti pitää tehdä niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Jos haluat suorittaan harjoittelun myöhemmin niin, suorita se myöhemmin :)

Mikä teille sopii parhaiten.

Jos ajatus noin pienen hoitoon viemisestä tuntuu pahalta niin ehkä kannattaisi odotella? Jos vaikka pystyisit tekemään jotain keikkatöitä miehen vapaapäivinä talouden tasoittamiseksi ja mies saisi siinä viettää aikaa lapsen kanssa, hänenkin työtaakkansa pienenisi. Jos valmistumiseen ei ole enää jäljellä kuin tuo 6kk harjoittelu niin ehkä niitä keikkatöitä voisi löytyä omaltakin alalta?

Myös parisuhteen tila vaikuttaa lapseen, eli jos miehelläsi on "sietämätön" stressi päällä, niin asiaa voi miettiä siltäkin kantilta... Mutta riippuu henk.koht. tilanteestanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Odottaisitte hieman:
Miksi lapset pitää tehdä kun on vielä koululainen????

koululainen :D . No, helpompi nyt on olla kotona kuin silloin jos olisi vaikka iso asuntolaina jne... En koe olevani koululainen, opiskelija vain ;)

tehkää niin kuin se on teidän perheelle parempi. Ja lapset sopetuu kyllä nopsaan rytmiin/hoitohin. Mitä pienempi sitä paremmin. Senkun menet vaan opiskelemaan homman loppuun :)

Yhteistyössä