Tekisi mieli päästellä sellaisia ärräpäitä tässä nyt ja heti... (jupinaa äidistä)

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Vuosien jälkeen viime syksynä katkaisin välit, etten jaksa enää pitää yhteyttä (pitkän pitkä tarina), mutta aina olen äidilleni sanonut, että jos haluaa pitää yhteyttä lapsenlapseensa, niin sitä ei kukaan kiellä. Saa soittaa, saa tulla käymään, saa hakea vaikka puistoon jos niin haluaa. Mutta ei niin ei. Ei soita, ei halua pitää yhteyttä. Silti jatkuvasti käy esim. vaarini luona jupisemassa, kuinka ei näe lapsenlastaan ja on ikävä. Nyt äitini oli viikonlopun täällä samassa kaupungissa anoppini luona ja olivat ohitsemme ajaneet jokusen kerran. Ei soittoa, eivätkä tulleet käymään. Anoppi kertoi, että äitini oli kovasti kysellyt kuulumisia ja halunnut tietää mitä lapselleni ja minulle kuuluu. Ja oli pyytänyt, että seuraavan kerran kun he tulevat anopilleni, niin anopin pitäisi hakea lapsi meiltä mukaan anoppilaan, jotta äitini näkisi häntä. Huoh :O Aikuinen nainen, liki kuuskymppinen, eikä osaa ottaa puhelinta käteen ja soittaa ja kysyä!!?? Mie oon sitä mieltä, et jos ei itse osaa soittaa ja kysellä lapsen kuulumisia ja kysyä, että jos ottaisivat kyytiin kun menevät anoppilaani, niin olkoot sitten näkemättä. ja kun kyse on vain siitä, että minä olen niin kamala tytär ja kohtelen äitiäni kamalasti, joten ei halua olla minun kanssa missään yhteydessä, joten ei voi soittaakaan minulle pitääkseen yhteyttä lapseeni. Olkoot.

Ettekö voi sopia, että on joku yhteyshenkilö, jonka kautta äitisi voi vapaasti kysyä lastenlastaan käymään tai vastaavaa? Ymmärrän kyllä, että äidin ja tyttären välit voivat olla todella kireät, eikä itseään kannata sen takia vetää ylikierroksille, pitää nostaa kädet ylös ja antautua, katkaista sitten ne välit jos pakko on. Mutta tuossa äitisi tekee itsestään marttyyria ja siitä kärsivät kaikki. Esimerkiksi vaarisi, eikö hän voisi olla yhteyshenkilönä lapsesi ja tämän mummin välillä (ellei siitä koidu vaarillesi sydänsurua) niin, ettei sinun ja äitisi tarvitse olla yhteyksissä jos kerran välinne ovat noin tulehtuneet? Ilmoittaisit äidillesi, että voi kysyä lastasi kylään vaarin kautta, jos ei tohdi sinulle soittaa. Mitähän vaarisi olisi asiasta mieltä?

Ettekö voi sopia, että on joku yhteyshenkilö, jonka kautta äitisi voi vapaasti kysyä lastenlastaan käymään tai vastaavaa? Ymmärrän kyllä, että äidin ja tyttären välit voivat olla todella kireät, eikä itseään kannata sen takia vetää ylikierroksille, pitää nostaa kädet ylös ja antautua, katkaista sitten ne välit jos pakko on. Mutta tuossa äitisi tekee itsestään marttyyria ja siitä kärsivät kaikki. Esimerkiksi vaarisi, eikö hän voisi olla yhteyshenkilönä lapsesi ja tämän mummin välillä (ellei siitä koidu vaarillesi sydänsurua) niin, ettei sinun ja äitisi tarvitse olla yhteyksissä jos kerran välinne ovat noin tulehtuneet? Ilmoittaisit äidillesi, että voi kysyä lastasi kylään vaarin kautta, jos ei tohdi sinulle soittaa. Mitähän vaarisi olisi asiasta mieltä?

Mie oon sitä mieltä, et oikeesti jos ei voi soittaa, ni olkoot soittamatta ja tapaamatta. Ei tässä kärsi kukaan muu kuin äitini kun ei näe lapsenlapsensa kasvavan. Lapsella onneksi on paljon muita läheisiä, rakastavia ihmisiä ympärillään, jotka aidosti haluavat pitää yhteyttä. Vaari on tietoinen asioista ja häntä hävettää tyttärensä käytös.

Yhteistyössä