tekisi mieli maanantaina valittaa päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Sattuipa niin tällä viikolla että pikku neiti sai maanantaina poliorokotuksen ja se tietenkin nostatti kuumeen tiistaiksi, ja ilmoitettiin päiväkotiin poissa olosta ja sanoin että jos keskiviikkona ei kuumetta ole ollenkaan, tulee torstaina , koska olen menossa asioille, asia kuulemma ok. Keskiviikkona tyttö oli kuumeeton ja hyvä kuntoinen, joten soitin hiukan ennen kello 14 päiväkotiin ja sanoin että ollaan tulossa huomenna. Puhelimeen vastasi yksi ryhmän omista hoitajista joka sanoi että ok, tervetuloa aamulla.
No sain sitten exän lupaamaan viemään mut autolla asioille, ja hän lähti viemään ensin tyttöä päiväkotiin ja hämmästykseni olikin melkoinen kun ex palasi tytön kanssa ja sanoi että kiellettiin jättämästä sinne, koska ei oltu ilmoitettu, ei kuulemma ollut tarpeeksi hoitajia eikä aamupalaa .
Soitin tietysti ja kysyin miten niin ei muka ole ilmoitettu, ensin hoitaja väitti kiven kovaan ettei ole soitettu. Sitten hän sanoi että ei pidä soittaa juuri ennen sulkemisaikaa. Kysyin oliko sulkemisaika kahdelta edellisenä päivänä, ei kuulemma, vaan neljältä. Sitten hän sanoi että "sinä soitit vasta puoli neljältä!" sanoin ettei voi olla mahdollista kun juuri siihen kellon aikaan soitin erääseen toiseen paikkaan, muistan kun katsoin kelloa ja mietin vieläköhän siellä vastataan. Sitten seuraava repliikki oli "soitit sitten vasta kolmen jälkeen, minä lähdin kolmelta eikä ilmoitusta siihen mennessä ollut tullut!" Sanoin taas ettei pidä paikkaansa, soitin ennen klo 14, ja mainitsin henkilön nimen jolle ilmoitin tytön tulosta. Sitten tällä oli otsaa sanoa että "jos toi nyt noin vaikeeta on tuo tänne vaan, mutta ei me kyllä hoideta kun ei ole hoitajaa" Kysyin että hulluksiko mua luulet että toisin sen hoitoon kun ei ole hoitajaa?! Lopuksi tämä hoitaja sanoi:" Kuule jos tänne soitetaan juuri juhannuksen alla, meillä on kuule muutakin ajateltavaa kuin sun perheesi, meillä on omakin elämä ja omat perheet ja omat suunnitelmat, et voi vaatia että me täällä ajateltaisi aina hoitolapsia ja niiden perheitä!" Totesin että olen itsekin työskennellyt hoitoalalla ja jos vaikka 5 minuuttia ennen työajan loppumista tulee jokin ilmoitus seuraavana päivänä tapahtuvasta muutoksesta, olen ollut velvollinen ilmoittamaan asiasta eteenpäin. Vastaus oli "Nyt onkin kuule eri ajat , ja eri tavat toimia!"
No, ei ollut ongelma ottaa tyttöä mukaan asioille, kun se autokin oli, mutta toi käytös suoraan sanoen vatuttaa...ja ajattelin soittaa PK-johtajalle maanantaina.

no huh huh!!

kyllä tuossa on niin asennevammainen tyyppi taas kyseessä, ettei voi kuin ihmetellä. eihän tuollainen (heidän puoleltaan tapahtunut) moka olisi vielä ollut niin paha, jos lapsen hoito järjestyi muuten, mutta nuo vastaukset.. pitäisköhän alkaa itsekin karjumaan duunipaikallaan asiakkaille, että on muutakin mietittävää, kuin heidän asiansa.

ja turha vedota mihinkään sellaiseen, että ilmoitus on tullut liian myöhään tms, koska se olisi ollut puhelimeen vastanneen hlön tehtävä sanoa ja tietää.

todellakin tekisin valituksen tuosta asiasta kokonaisuudessaan.

Siis minä olen lastenhoitaja ja tiedän kuinka vanhemmat osaavat joskus olla vaikeita yms. Mutta tuo oli TÖRKEÄÄ!

Ehdottomasti soitat johtajalle, asia pitää oikeasti selvittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No totta ihmeessä valitat tommosesta... Ihan älytöntä touhua päiväkodin puolelta!!

Mä en pystyis lastani tollasele hoitajalle jättään enää IKINÄ! Nyt valitusta kehiin ja kirjota paikallislehteen yleisöpalstalle, se on yleensä aika tehokas vaikuttamisväline. Se ei ole hoitajien syy, että on alimiehitys, mutta asennevamma ja huono käytös on jokaisen omalla vastuulla.

ihme touhua, mutta tollasta se on, kun resurssipulan kanssa taistelevat. Tollakin hoitajalla on ollut varmaan huono päivä ja juhannusstressiä :(

Mullekkin on joskus sanottu, kun jouduin viemään pojan, hoitajan sairastuttua varahoitoon päiväkotiin, että ei voi tuoda, kun ei ole hoitajia, eikä sänkyjä.... Loppujen lopuksi asia onneksi järjestyi, koska eivät voineet muutakaan hoitopaikkaa osoittaa ja mulla oli tärkeä koulupäivä edessä. Paha mieli kyllä jäi, vaikka tämä asia ihan ystävällisessä hengessä hoidettiinkin.

Valita ehdottomasti asiasta johtajalle! Se hoitaja joka otti ilmoituksesi vastaan todennäköisesti unohti kertoa asian eteenpäin eikä myönnä asiaa kun on helpompi laittaa kaikki sinun syyksesi. Todella asiatonta käytöstä siltä hoitajalta jolle soitit! Asia puheeksi vaan. Miten heidän perhe-elämänsä ja asiansa sinun lapsesi hoitoon liittyvät. Ei omia asioita hoideta työaikana!
He ovat asiakaspalvelijoita joiden tulee aina ottaa asiakkaan tarpeet huomioon ja kohdella heitä asiallisesti.

Ammattitaitoon kuuluu myös yhteistyö vanhempien kanssa ja tässä tapauksessa ei kyllä ole ollut asiallisuudesta ja ammattitaidosta tietoakaan. Olen itsekin kasvatusalalla, enkä missään tilanteessa vedä koskaan mukaan omaa privaattielämää ja omia juhannussuunnitelmia tms. Ilman muuta teet valituksen. Ei varmaan ole kovin kiva fiilis viedä lasta sinne hoitoon. Jotenkin aika välinpitämättömän kuuloista. Eihän se sinun vikasi ole, jos viesti ei ole mennyt perille. Tavallisesti vastaavanlaisessa tilanteessa pahoitellaan väärinkäsitystä ja sanotaan, että asia kyllä järjestyy..

kyllähän niitä informaatio katkoksia sattuu, mutta toi asenne vaan oli todella ärsyttävä.
Ja kyllähän sitä väkisin miettii että etenkin tuollaisessa erityislasten ryhmässä kyllä pitäisi olla hoitajalla pää, ja mielellään tietty sydänkin, mukana hommassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the Strange:
ihme touhua, mutta tollasta se on, kun resurssipulan kanssa taistelevat. Tollakin hoitajalla on ollut varmaan huono päivä ja juhannusstressiä :(

vaikka oliskin, niin se ei mitenkään oikeuta tollaseen epäammatillisuuteen. mä oon itsekin välillä kiehunut töissä omien asioiden ym takia, mutta ikimaailmassa en tuollaista tekstiä kellekään asiakkaalle pistäisi tulemaan.

Maksat hoidosta eikä tarvitse ilmoitella enempi hoitoon tulosta. Silloin ilmoitus, kun lapsi ei tule mm. sairauden vuoksi. Ilmoitus ehdottomasti johtajalle. Asia ei saa jäädä selvittämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kännykällä soitit, niin puhelimen lokista pitäisi löytyä tarkka aika, milloin soitit kyseiseen numeroon. Tarkjista se ennenkuin riitelet enempää.

jep tarkastettu on jo aiemmin, soittoaika 13.52

tietenkin valitat ja sanot, että käytös oli ala-arvoista. Kuulostaa siltä ettei hoitajalla ole asenne kohdallaan. Oisit ihan hyvin sanoa kun se sanoi että nyt on eri ajat, että sen kyllä huomaa kun sinne näköjään palkataan kaikenlaista porukkaa.

Yhteistyössä